BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

la 25 February 2023 13:13

În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

25 February 2023 13:13
Inflaţia record a lovit în plin apetitul de consum în 2022. În timp ce românii vânau oferte care să mai tempereze din impactul scumpirilor record, marile lanţuri au redus numărul de promoţii, mai puţin la alimente.
Inflaţia record a lovit în plin apetitul de consum în 2022. În timp ce românii vânau oferte care să mai tempereze din impactul scumpirilor record, marile lanţuri au redus numărul de promoţii, mai puţin la alimente.

Trimite articolul

X

 

[eadvert]

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut anul trecut în România cu 15,8% în valoare, însă avansul este exclusiv dat de scumpirile record, dat fiind că în volum – ca număr de bucăţi – piaţa a stagnat, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citată de Ziarul Financiar.

Situaţia nu este caracteristică doar pieţei locale, în toate ţările analizate inflaţia punându-şi amprenta asupra acestei industrii.

Totuşi, România a postat una dintre cele mai mari creşteri, deci s-a confruntat cu una dintre cele mai mari inflaţii, similară cu cea din Polonia. Pe primele locuri se situează Turcia (cu o dublare a preţurilor practic, dat fiind că piaţa în volum a stagnat), Kazahstan, Belarus, Bulgaria, Ungaria şi Serbia.

Este evident astfel că Europa de Est a fost cea mai afectată de inflaţia record, apropierea de războiul ruso-ucrainean favorizând creşteri şi mai alerte de preţ.

În ceea ce priveşte consumul, datele Nielsen arată că piaţa a stagnat în volum în România, adică românii nu au cumpărat mai puţine unităţi, ci mai degrabă au cumpărat mai ieftin ori la ofertă.

În alte ţări, cum ar fi statele baltice, piaţa are un declin puternic în volum, semn că oamenii şi-au ajustat coşul de cumpărături pe fondul inflaţiei. Deşi şi aici scumpirile au fost record, scăderea în volum a pieţei FMCG a făcut ca în valoare creşterea să fie temperată. „Deşi România se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creşterilor valorice din estul Europei, ne aflăm într-o situaţie mai fericită decât majoritatea regiunii în ceea ce priveşte consumul, şi asta pentru că suntem una dintre puţinele ţări care nu au scăzut în volum la nivelul întregului an 2022. Totuşi, şi la noi încetinirea consumului a devenit evidentă în ultimele două trimestre ale anului trecut“, spun analiştii Nielsen. Ei adaugă că în România piaţa a scăzut în volum cu 2,6% în ultimul trimestru, pe fondul unor majorări de preţuri de 21,7% versus ultimele trei luni din 2021.

În acest context al scumpirilor pe bandă rulantă, ce au făcut retailerii? Au redus promoţiile şi ofertele, mai puţin la alimente, spun analiştii Nielsen. În ceea ce priveşte segmentul alimentelor, acesta este cel mai important pentru comercianţi şi aici se dă bătaia cea mai mare pe preţuri, aşa că acest lucru ar putea explica activitatea promoţională.

„În 2022, majoritatea retailerilor şi-au redus ofertele promoţionale, sub presiunea preţurilor în creştere. În trimestrul al patrulea al anului 2022, 21,9% din vânzările din comerţul modern s-au desfăşurat în cadrul ofertelor promoţionale, ponderea fiind în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Singura macrocategorie de produse care a crescut nivelul promoţional a fost cea a produselor alimentare.“

Iar asta în contextul în care consumatorii au vânat promoţiile şi ofertele, spun reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă. Ei au căutat produse mai ieftine, orientându-se, spre exemplu, spre mărci private.

Deşi inflaţia este de aşteptat să scadă în 2023, asta nu înseamnă că preţurile vor scădea, ci doar nu vor mai creşte la fel de repede. În acest context, consumatorii spun că vor renunţa să cumpere produse neesenţiale (64% dintre consumatori) şi/ sau îşi vor face cumpărăturile din magazine de tip discounter (54%).

Inflaţia a devenit o problemă încă de la finalul lui 2021, dar situaţia s-a acutizat anul trecut, când aproape toate produsele au suferit scumpiri. Asta a dus la creşteri de vânzări în valoare, dar relevantă în această situaţie e evoluţia în volum. Ea arată cel mai bine apetitul de consum.

Datele Nielsen relevă că toate macrocategoriile de produse FMCG au înregistrat creşteri valorice în 2022. Cel mai puternic avans este cel al categoriei de produse alimentare (plus 20,1%) – care reprezintă 54% din totalul coşului de cumpărături din România, urmată de băuturile nonalcoolice (15%). Vânzările de produse nonalimentare au crescut în valoare cu 11,7%, iar bău­turile alcoolice cu 6,1%.

Dacă la macrocategorii există creş­teri pe linie, o analiză mai în pro­funzime, pe categorii, arată altceva.

„Deşi 81% din categoriile de produse au crescut în valoare în 2022, doar 43% dintre ele au crescut şi în volum.“ Asta înseamnă că în mai bine de jumătate din cazuri există o scădere în volum, deci o scădere a apetitului de consum în 2022. Pe plus au rămas carnea, pâinea şi snackurile sărate.

(sursa: Mediafax)

Trimite articolul

X
Taguri:
inflatie ,
magazine ,
promotii ,
reduceri ,
romani
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Victimă cu epoleți. Patru tineri au lăsat un polițist orădean fără legitimație și permis
    „Era logic că la ora aia nu se poate face rost de bani decât prin furt sau dacă dai în cap la cineva ori faci trafic de droguri”. Astfel a explicat un tânăr decizia de a trece de la o plimbare cu taximetrul prin Oradea, alături de trei prieteni, la furt.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Investiții de peste 13 milioane de euro în infrastructura din Oșorhei
    Patru proiecte importante, care vizează atât rețeaua de canalizare, cât și modernizarea străzilor și a infrastructurii adiacente din toate satele aparținătoare comunei Oșorhei, sunt în diferite faze de implementare, unele fiind deja aproape de finalizare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Mesajul „Pacea începe cu tine!” a ajuns în școlile din Oradea, prin inițiativa echipei „Peace Run”
    Oradea a fost miercuri gazda celei mai ample alergări gen ștafetă cu torțe din lume, „Peace Run”.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    Bihon CSM Oradea

    GALERIE FOTO
    Campionii au revenit acasă. Un grup de suporteri i-au așteptat la aeroport
    Lotul echipei CSM Oradea, noua campioană a României la polo pe apă, s-a întors sâmbătă dimineață acasă, pe calea aerului, după ultimul meci al finalei.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    „Old Speo”: 100 de speologi seniori au rememorat explorări în peşteri din România şi din lume
    Întâlnirea, care s-a desfăşurat timp de trei zile la Chişcău, a prilejuit proiecţii, socializare şi concerte în peşteră.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Garduri electrice pentru siguranța gospodăriilor: Statul finanțează protecția împotriva animalelor sălbatice
    Bugetul alocat acestui demers este de peste 2,5 milioane de lei, iar beneficiarii pot obține până la 15.000 de lei pentru achiziția și montarea echipamentelor.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.