Finalmente, se poate circula în condiţii civilizate între Oradea şi Beiuş, pe DN 76. Lucrările nu sunt încă finalizate, dar a fost aşternut covorul asfaltic intermediar, iar drumul a fost marcat pe axul său. Mai este de lucru la trei poduri şi la consolidări, se simt încă unele denivelări, îndeosebi la trecerile de la podeţele mai mici. Există o porţiune de cca. 3 kilometri ce fusese asfaltată la nivel de binder de fostul constructor SCT Bucureşti şi care nu a putut fi reciclată acum, lucrarea fiind decontată deja, arată şeful CNADNR Cluj, Eugen Cecan. Acea porţiune arată mai prost, iar denivelările se simt mai accentuat. Însă toate aceste imperfecţiuni vor fi remediate anul viitor, o dată cu aşternerea stratului de uzură, la primăvară, asigură prefectul Claudiu Pop şi reprezentanţii CNADNR. Tot anul viitor vor fi făcute lărgiri ale carosabilului în curbe.
„Se poate şi aşa!”
Prefectul Claudiu Pop se bucură că drumul de Beiuş, reabilitat prin metoda „reciclării in situ”, arată cu totul altfel astăzi, decât în urmă cu câteva luni. „Se poate şi aşa! Ce am promis, am şi făcut. Se poate circula în condiţii decente pe calea de rulare. La primăvară va şi aşternut şi stratul final de uzură şi vor fi reabilitate podurile. Am discutat cu noul director general al CNADNR, domnul Homor, care ne-a garantat că DN76 rămâne o prioritate”, afirmă prefectul Pop, cel care îşi asumase în urmă cu jumătate de an reabilitarea tronsonului de drum până la Beiuş. Metoda de reabilitare ce fusese, însă, contestată de şeful CJ Bihor, Cornel Popa şi, mai recent, de un alt penelist, senatorul Cristian Bodea. „Am auzit luări de poziţii, cum că asistam la «arături de toamnă» pe DN76. Mi se transmitea să facem numai drumul, că vin şi cursele aeriene la Oradea. Puteţi vedea cum se prezintă drumul astăzi. Sigur, este destul de ciudat sa te bucuri de normalitate, să te bucuri că un drum arată bine. Dacă acest drum nu era făcut, azi poate îmi anunţam demisia, dar iată că am reuşit, pentru locuitorii acestui judeţ. Îi mulţumesc pe această cale fostului director general al CNADNR, dl. Neaga şi domnilor directori Cecan şi Balog”, transmite Claudiu Pop, aflat în vizită pe DN76, luni. Acesta subliniază că drumul are doi ani garanţie de execuţie din partea constructorilor.
„Rezistă la 12 tone/osie”
În privinţa rezistenţei drumului, directorul regionalei Cluj a CNADNR, Eugen Cecan este convins că lucrarea va trece cu bine iarna. „Am adus drumul la capacitatea portantă necesară unui drum naţional. Adică minimum 11,5 tone pe osie. Eu spun chiar că rezistă la 12 tone pe osie. Această tehnologie are rolul de a mări capacitatea portantă cu între 50% şi 100%. Este folosită în Europa şi China. Se reciclează astfel milioane de metri cubi”, afirmă Cecan. Şeful judeţean al Drumurilor Naţionale, Octavian Balog susţine că tehnologia lucrării a fost verificată inclusiv în laboratoarele CNADNR.
Directorul regionalei Cluj, Eugen Cecan, a asigurat cititorii JB că drumul va rezista datorită compoziţiei sale solide. Potrivit lui Cecan, s-au turnat 16,8 kg de ciment pe metru pătrat. În privinţa structurii drumului reciclat, conform celor transmise de directorul de la Cluj, există un strat de ciment cu emulsie de bitum pe o grosime de 20 – 30 cm, peste care s-a turnat stratul de binder (beton asfaltic deschis) de 6 – 8 cm grosime. În primăvara lui 2016 va veni turnat stratul de uzură, de 4 – 6 cm.
Mai vine un strat
Denivelările ce se simt în special în zonele de podeţe vor fi rezolvate anul viitor o dată cu aşternerea stratului de uzură, ce va avea rolul unui autonivelant, asigură Octavian Balog. Tot anul viitor vor fi realizate aşa-numitele lucrări de artă: cele trei poduri ce sunt realizate de către firma Dacia Faber, ziduri de sprijin şi alte lucrări de consolidare.
Săptămâna viitoare va fi asfaltată şi o casetă de circa 130 de metri lungime, dincolo de localitatea Sâmbăta, decopertată după ce s-au găsit ape subterane ce puteau afecta calitatea lucrării, transmit prefectul şi directorii de la Drumuri şi Poduri.
Tehnologia „reciclării in situ” a fost aleasă de CNADNR, după rezilierea contractului cu firma CCCF Timişoara, preluată de către SCT Bucureşti. Sectorul de DN 76 Oradea – Pocola (Dealurile Bitiilor) a fost împărţit în trei sectoare, între firmele Viarom Bucureşti (17 km), Eldiclau Bucureşti (16 km) şi Trameco-Drumuri Bihor Oradea (14,7 km). JB – C.C.
Stadiul celorlalte tronsoane DN 76 din Bihor
Directorul Regionalei Drumuri şi Poduri (CNADNR) Cluj, Eugen Cecan, informează despre stadiul lucrărilor la celelalte tronsoane ale DN 76 din Bihor. Tronsonul dintre Dealurile Bitiilor (Pocola) şi Beiuş este realizat de constructorul spaniol Azvi, fiind azi la 30%. „Azvi are casetele închise, însă nu vor pune acum asfalt. Se circula civilizat, deşi e piatră spartă. Au acum 1 milion si ceva de euro aprobaţi la plată, pentru lucrările realizate”, afirmă Cecan. Tronsonul Ştei – Vârfuri e realizat de Construct Mod. „Au lucrat bine, chiar fără să li se plătească. Sunt acum la 48% din lucrare. A fost şi o problemă legată de consultant. Au spre aprobare la plată cca. 2 milioane de euro. Zidurile de sprijin şi casetele sunt închise, dar condiţiile meteo nu permit aşternerea asfaltului. De aceea, rămâne piatra spartă, deocamdată”, transmite Cecan.
Am promis, am facut! DN76 Oradea – Pocola (Dealurile Bitii). Azi, ne bucurăm de normalitate! Se poate si asa! Am…
Posted by Claudiu Pop on Monday, December 14, 2015
Citiți principiile noastre de moderare aici!