[eadvert]
Prin intermediul a mii de exponate, prezentate în premieră la Oradea în cadrul expoziţiei „Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești”, veţi putea descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau şi consumau sau aveau prin locuinţe românii în trecut.
Veţi afla poveştile din spatele reclamelor şi brandurilor naţionale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate şi branduri româneşti, într-un tur al amintirilor, un proiect iniţiat şi organizat de Asociaţia ESCU, începând cu anul 2018. Acest efort vine în continuarea misiunii de a înfiinţa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării şi digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile româneşti şi de creaţiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducând un omagiu mărcilor şi reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului şi s-au reinventat, fie au dispărut cu totul.
Expoziţia poate fi vizitată zilnic în ERA Shopping Park Oradea în perioada 6 – 21 mai, între orele 10:00 şi 22:00, cu intrarea gratuită.
Această nouă ediţie a nonconformistului muzeu, de care s-au bucurat deja, de la debutul acestuia în 2018, peste 150.000 de vizitatori, vă invită să exploraţi peste 2500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viaţa de zi cu zi a mai multor generaţii, într-un decor expoziţional creativ care reconstruieşte la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică şi comunistă, dar şi din magazine precum alimentara sau magazinul de electronice şi electrocasnice.
Selecţia de lucrări de artă publicitară şi obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă şi întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă.
Expoziţia este o călătorie în timp, o istorie vizuală a publicităţii româneşti şi a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia şi artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afişe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, maşini autohtone, dar şi produse dedicate industriei şi brandurilor iconice din marile centre industriale din ţară.
Iniţiatorul proiectului, Asociaţia ESCU, înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Este o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!