În acest scop s-au făcut deja exproprieri pentru 1.338 de loturi pe traseul gândit până la Lunca. Petiția este adresată șefului județului, dar și consilierilor județeni, după protestul din fața Consiliului Județean Bihor. Ilie Bolojan anunțase anterior preferința pentru o altă variantă a centurii ocolitoare a Beiușului, care exclude restul localităților, dar care prevede și existența unui parc industrial pentru acest oraș. În urma disputelor pentru terenul destinat parcului industrial la Beiuș, fostul parlamentar Gheorghe Bogdan a anunțat că parcul se va construi la Drăgănești. În ciuda faptului că un parc industrial e o chestiune reactualizată prin construirea variantei ocolitoare Bolojan, beiușenii spun că un astfel de proiect este „vital dezvoltării acestei zone defavorizate, dar el nu poate include doar Beiușul, prin schimbarea traseului existent aprobat prin HG 384 din 31 mai 2018, publicată în MO nr. 504 / 20 iunie 2018”.
[eadvert]
„Prezenta petiție vine către dumneavoastră aferent proiectului Șosea Ocolitoare Ștei numită și Șosea Ocolitoare Beiuș – Ștei sau Centura Beiuș – Ștei sau Varianta de ocolire Ștei, proiect de degrevare trafic pentru localități afectate de circulația intensă și de vehicule grele pe E79 / DN76. Acest E79 începe la Miskolc, Ungaria, trece prin Oradea, Beiuș, Deva, Valea Jiului și apoi prin Bulgaria și capitala Sofia, în Grecia până la Tesalonic, deci nu e un drum oarecare, face parte din rețeaua europeană, parcurgând patru țări. În Petrileni sau Rieni, crapă locuințele aflate la stradă sau trepidează datorită traficului greu pe actuala șosea și nu se cuvine ca așteptările oamenilor în raport cu acest proiect să fie înșelate, iar varianta 1 să fie eliminată. Solicitarea mea ca inițiator a petiției este ca onoratul Consiliu Județean Bihor să păstreze traseul inițial”, se arată în petiția ințiată de Adrian Ciorna.
Beiușeanul aduce în discuție poluarea fonică, respectiv cea a aerului. Adrian Ciorna spune că variantele agreate de Consiliul Județean vor face ca traficul să facă zgomotul resimțit mult mai amplu, iar aceste variante „surogat” nu vor avea nicio barieră fonică. „Variantele 2 și 3 trec pe lângă două cimitire, locuri de reculegere, respectiv Pădurea Delani, «plămânul verde» al orașului și loc de recreere tradițional”. Adrian Ciorna cere ca Țara Beiușului să fie tratată cu respect, cu onorarea promisiunii electorale făcute acestei zone. Și mai aduce un argument de ordin finaciar.
„La Oradea ați cheltuit 4 milioane de euro la executarea unui simplu pasaj de doar 190,62 metri în proiectul Magheru și nu puteți face proiectul de 150 milioane de euro pentru 27,3 kilometri al centurii ocolitoare, care e de 143,2 ori mai lung decât acel pasaj?”.
Trimite articolul
XMi se pare just să se țină cont de ce s-a promis oamenilor și nu fiecare să vină să taie și să facă alte promisiuni.
Să se respecte ce s-a promis oamenilor de atâția ani.
-
Lasă că vine Victoras Micula și vă face el drum ocolitor
centura beius- stei trebuie sa fie realizata exat cum a fost proiectata iar bolojan sa nu se bage el ca musca-n lapte sa stopeze priectul aprobat prin reducerea lui la centura beiusului.
Varianta 1 este cea mai mare prostie. Numai cine nu gandeste poate sustine aceasta varianta!
Varianta de ocolire a orasului Beius spre Finis-Tarcaia este total gresita.
Varianta de Centura sustinuta de Ciorna trece peste si pe langa terenurile familiei Degau, o familie ce detine multe proprietati in zona respectiva, variantă insa total neprofitabilă pentru oras. Ideea sustinuta de Bolojan deranjază si strica planurile baronilor locali desi dar punct de vedere economico-financiar este cea mai rentabilă, rezolvand traficul din zona Rosia ruta Cluj, Curatele, Budureasa-Stana de vale și dezvoltand teritorial Beiusul pe o suprafață foarte mare. Ciorna a fost consilierul de imagine a consilierului local Degau Alexandru membru a celebrei familii. Oare cauza sustinuta de Ciorna o fi pentru casele din Rieni sau o avea radacini mai oneroase?
Sâmbătă dobresti distrusă de traficul greu drumurile praf casele în care dansează tacâmurile și veselă pe masa o bătaie de joc la adresa oamenilor
Acum ca e Bolo sef , e momentul perfect pt a fi demolate casele de acolo si construite 2 sau 3 blicuri Prima si baga tot Rienul in doua blocuri. Si betonat o parcare cu taxa
Dar de ce nu se merge pe varianta 1 cu ocolirea Beiusului si legatura cu DN 76, daca e prea lunga pana la Stei ?
-
Pentru ca varianta 1 nu asigura legatura cu Stana de V.,
Rosia, parcul ind. , in schimb distruge o gramada de terenuri, se intersecteaza cu n drumuri , cai ferate, treceri peste cris etc.