La finalul anului trecut, primarul Ilie Bolojan şi-a reconfirmat poziţia în ceea ce priveşte coexistenţa aeroporturilor de la Oradea şi de la Debreţin, cu ocazia ultimei întâlniri cu presa din 2019, la care a participat alături de cei doi viceprimari, Mircea Mălan şi Florin Birta.
„Datorită vecinătăţii, există o influenţă între aeroporturi – Oradea – Cluj, Oradea – Timoşoara. Cel de la Debreţin e foarte aproape de Oradea, e la jumătatea distanţei faţă de Cluj”, a spus primarul, reluând declaraţia că vede două posibilităţi în această realitate: „o comunitate, să punem energiile împreună”, alternativa fiind competiţia. „Eu cred că parteneriatul este mai fezabil decât competiţia”, a mai spus primarul, insistând că „interesul strategic al oraşului este ca acest aeroport (Aeroportul Oradea n.r.) să fie un punct de conectivitate cu lumea. Altfel vom pierde”.
Poziţia primarului este, însă, lacunară. Bolojan nu a putut spune, la finalul anului trecut, nici ce anume ar putea pune Oradea pe masă, în cazul unei colaborări cu aerogara de peste graniţă şi nici cu ce ar putea ameninţa, în caz de competiţie, Debreţinul.
Mai mult, chestionat despre ultimele evoluţii la Aeroportul Oradea, primarul Bolojan a ales, de asemenea, să evite un răspuns. De la stânga sa, viceprimarul Mircea Mălan a insistat că Aeroportul este în curtea Consiliului Judeţean Bihor şi, ca atare, evoluţiile acestui obiectiv nu ar ţine de Primărie.
Totuşi, în octombrie 2019, Ilie Bolojan a reuşit să impună la conducerea Consiliul de Administraţie al Aeroportului Oradea un reprezentant al oraşului Oradea, şi anume pe Gheorghe Răcaru, fost director al Tarom şi fost director al Blue Air, iar după această mişcare s-a aşternut o linişte apăsătoare peste moartea clinică în care pare să fi ajuns Aeroportul.
Obiectiv guvernamental
De dincolo de graniţă, din zona Aeroportului Debreţin se aude mai mult despre sume de bani alocate de la Guvernul Orban pentru funcţionarea şi dezvoltarea aerogării, a doua ca mărime din Ungaria şi, ca atare, obiectiv de interes naţional. În preajma Crăciunului 2019, monitorul oficial din Ungaria a anunţat că Guvernul Orban a aprobat în jur de 7 milioane euro pentru dezvoltarea aeroportului care concurează direct Oradea, 1,2 milioane euro pentru funcţionare, plus încă 2,1 milioane euro, pentru a achita din urmă restanţele la sistemul de combatere a incendiinlor, unde Aeroportul înregistra restanţe.
Alocările guvermentale pe dezvoltare reprezintă trei sferturi din bugetul de investiţii al Aeroportului Debreţin, scrie site-ul Napi.hu, un sfert urmând să vină de la municipalitatea din Debreţin.
Trimite articolul
XAlianță între un leu și un câine maidanez se poate realiza doar în filmele cu Stan și Bran
huooo…ungurii sunt de vina :)))
Aici Bolovanul nu a putut sa ii păcălească ca pe Oradeni.
Buna ziua nu bolovan a condus consiliul județean ci PSD cu UDMR
-
dar gasca lui bolo a preluat Aeroportul de cateva luni bune si cu rezultate zero pana in ziua de azi !!!
-
Nu ai fi vrut ca sa aibe rezultate dinainte sa il preia?
-
Da ,deja e la conducere de 3 luni. Ar trebui sa avem niște zboruri intercontinentale.
-
Au preluat la finalul anului trecut, ce rezultate puteau sa se vada?
Acum ca are si guvernul de partea sa, poate Bolojan va reusi sa faca ceva pentru aeroport.-
M…DA , POATE CA DA POATE CA NU
-
-
Aeroportul Oradea este controlat de către oamenii apropiați lui Bolojan
Bai netotilor iar ma faceti sa ma repet!Aeroportul Oradea a fost modernizat in primul rand din cauza ca avem centru supraveghere NATO in oras si era necesara modernizarea pistei ptr aterizarile coalitiei,al doilea motiv a venit dupa ce Tiriac si-a distrus o aeronava pe cand isi aducea stapanii la Macelul de la Balc!asadar netrebniciilor,analfabetilor de toate culorile politice,nu mai faceti gargara asta inutila cu aeroportul!acest aeroport nu a fost modernizat ptr ca toti jegosii sa pretinda zboruri “lezna” de 20 euro!cine vrea sa zboare si isi permite,nu sta sa astepte cursele de pe aeroportul Oradea!terminati-o odata asta cu aeroportul,nu va veni nici ryan air nici euro wings nici macar blue air-ul sa plimbe cocalarii la pret de bilet de tramvai
-
desi pe fond ai dreptate, logica ta spune ca la unguri sau in alte parti, aceleasi companii ar duce calatori (probabil mai curati si mai destepti) la preturi de tramvai, pentru ca 10-20 de euro sunt sume frecvente intalnite in vest la lowcost.
-
Auzi băi zdreanță , nu mai da din clanța , cârpa ce ești, moderează-ți limbajul
Alooo, cand aeroportul a apartinut la CJ si a condus Pasztor cu Mang nu Bolojan a fost cine a zis ca de ce lasa Pasztor toate cursele pentru Debretin si de ce nu discuta cu firmele sa atraga la Oradea si ca daca asi apartine primariei aeroportul in jumatate de ani asi atrage min 2 firme serioase? Ce a facut pana acuma primaria? in prima saptamana a declarat ca vrea o colaboratie cu ungurii… pai ungurii de ce asi avea nevoie de aceasta colaboratie? ei au dublat calatorii in ultimul an, au profit fara sa ajute pe Oradea cu cateva curse… :)))
De ce nu discuta oamenii lui Bolojan acum cu firmele aceea serioase sa atraga aici cateva curse normala unde am avea si clienti, nu cu destinatii unde nu asi fi profitabil? Unde e “magic”-ul lui Bolojan ca unde pune mana se rezolva intr-o clipa?
Si acuma n-am zis ca ce a facut PSD-ul cu UDMR a fost ok, nicio vorba… dar nici Bolojan nu face mai mult ce au facut ala…
Cine ii asa de naiv sa creada ca ungurii vor face alianta cu noi cand le merge bine? :)))) trebuie sa fii ultimu idiot din tara sa crezi ca ne dau ei o mana de ajutor
-
in logica economiei de piata, parteneriatul nu inseamna filantropie ci interes reciproc, asadar, daca cineva reuseste sa convinga o firma ca alianta ii va aduce mai mult castig, este suficient.
-
Ca noi tare prietenosi suntem cu ei de obicei :)))
Constructia aeroportului e o pierdere in sine. Oradea nu are flux turistic/ecnomic/de afaceri/de tranzit necesar care sa fie fezabil.
-
Hai ca este aeroport si la Satu mare sau la baia Mare si astia sunt pe nicaieri in comparatie cu Oradea. Totusi Oradea impreuna cu Judetul Bihor au potential turistic foarte mare, mai mare decat Arad, Targu Mure sau Timisoara.
Vestea buna este ca se fac eforturi in acest sens prin amenajarea si modernizarea orasului precum si investitii in obiective care aduc turisti, cum ar fi Aquapark-ul.
In judetul Bihor vin foarte multi turisi chiar si din Ungaria, sunt arasi de muntii, padurile si pesterile noastre care nu prea sunt la ei in tara.
Este un nonsense sa sustii ca nu avem nevoie de aeroport.
Nu am vazut avion Blue Air pe directia Oradea-Bucuresti care sa nu fie aproape plin de exemplu.-
Observ ca ai sindromul Tourette ori esti extrem de complexat si inferior, toti in ochii tai sunt perceputi inferiori probabil pana si Londra si New York e inferioara Oradiei… Pai in Maramures e necesar un aeroport international pentru ca sunt munti si statiuni montane, tu compari potentialul turistic al Maramuresului (patrimoniu UNESCO) cu Oradea? Iar Targu Mures, Arad cat sa nu mai vorbim de Timisoara ca e o blasfemie la adresa lui Dumnezeu sa o compari cu Oradea, au patrimonii istorice incomensurabil mai mari, si statiuni de interes national pe raza judetului. Oradea-Bucuresti e singura cursa, si e plina doar dus ca intors de la Bucuresti e nefezabila. Dar vad ca niste investiitii publice desfasurate cu banii munciti de alti locuitori europeni ti-au afectat perceptia realitatii inconjuratoare, ajuns sa crezi ca Mecca e Oradea. Imi starnesti empatie
-
Sa inteleg ca chiar va faceti sperante ca Guvernul sa pompeze bani la greu in fundul falimentarului si inutilului Aeroport Oradea in detrimentul Henri Coanda, Traian Vuia sau Avram Iancu, care chiar se justifica si sunt portile de intrare in Romania? Vise placute penibililor
-
Mai exact ma astept sa nu mai puna bete in roate prin tarifele Tarom.
Guverne Romaniei au aruncat cu banii de pomana de 30 de ani pe tot felul de lucruri mai inutile decat aeroportul din Oradea deci nu inteleg ce vrei sa insinuezi. Ca administrarea statului Roman este facuta pe baza de logica si de competente?
Oradea este perla PNL-ului, cel mai bun exemplu pozitiv pentru un un politician PNL si deja i-au aprobat lui Bolojan toate proiectele pe 2020. Daca vor putea, mai mult ca sigur ca vor arunca cu bani si in aeroportul din Oradea. Si nu vad de ce ar fi asta o problema. De cativa anu PSD tot arunca cu bani in Teleorman sau Craiona desi nu se vededea nimic productiv in aceste judete.-
Prostea, noi vorbim de fezabilitatea economica si importanta strategica nationala a acestor 3 aeroporturi romanesti, iar tu faci ce faci si revii la fabule de Tolstoi. Patetica asemuirea cu perla, ai 2 oase roase din partea mea Griveiutz penibil
-
Și normal ca nu merge atâta timp cât ați pus asemenea “oameni” în consiliul de administrație.. Gen Serac de la SC turism Felix.. Probabil sau terminat numerele la casă în Sacadat și nu mai are de unde sa aducă angajați… La turism Felix i-a angajat pe toți din Sacadat plus familia lui.. Comunistu
Au și ungurii un aeroport, Debrecen, și se dau mari cu el. Noi, românii, avem 4 în zonă -Oradea, Arad, Baia Mare si Satu Mare- și nu zicem nimic. Nu disperați, orădeni, primarul va aduce până la vară cel puțin două firme bune, așa cum a promis. Altfel, ca om de cuvânt, își va da cu siguranță demisia.
psd, pnl sau orice partid dupa ’89, acelasi rahat. Niste pungasi ordinari incompetenti. De aia care-i sustin nu mai vorbesc.
Dacă Oradea se unea cu Felix, Debrecen era, dar nu-i palat, construcţia lipsind şocant atracția, jocul cum face tot norocul, simbol de stras paralelat cu orice viaţã mai normalã condimentat excepțională la loc se poate minunat un cazinou exacerbat, pasarelat, peliculat, vegas porfirizat la pas, sã-i zici verdinului stricat, nababe în felux târante, ia uite ce zburătoare touring- lave migratoare, din ţãrile cu motoare, scandinave, călătoare.
din ce bani sunt platiti cei de la aeroport si CA daca nu sunt zboruri, sau se aplica dictonul timpul trece leafa merge,