Există două școli care surprind, figurând cu zero elevi promovați. Acestea sunt în Budureasa și în Drăgănești. Majoritatea acestor școli, 22 din mediul rural și una din mediul urban, au o particularitate: sunt școli în care învață elevi de etnie rromă. Sunt situații în care acești elevi, deși sub zece într-o clasă, au absentat în masă la examen.
[eadvert]
La Bălnaca, de exemplu, au fost 3 absolvenți, iar 2 au picat examenul, prezenți fiind. La Borumlaca erau 6 absolvenți, 5 s-au prezentat la examen și au luat note sub 5. La Budureasa, 9 absolvenți, 9 absenți. La Buduslău, 9 absolvenți, 5 prezenți cu note sub 5. Și lista continuă cu școli din: Căpâna, Cheț, Cighid, Petreu, Răbăgani, Tarcea, Boiu, Gepiu, Talpoș, Tășad, Ineu, Haieu, Păgaia. Din Oradea, la ȘG „Lucreția Suciu”, din 22 de absolvenți, au fost 4 prezenți la examen, dar au luat note sub 5. Acești elevi învață în clase simultane. Inspectorul general a prezentat și situații de clase simultane la Hinchiriș, unde toți cei trei absolvenți au luat note peste 5. Copiii care învață în clase simultane fac individual română și matematică, în clasele a VII-a și a VIII-a.
În județul Bihor, în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 74,54% (2.451 de candidați), în creștere cu 0,15% față de rezultatele inițiale (74,39%). Nu a crescut numărul candidaților cu media generală 10. Reamintim că 4 candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece), dintre care 2 de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea, respectiv câte unul de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea și Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea.
La proba de Limba și literatura română, 2.565 de candidați (77,45%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 8 candidați au obținut nota 10, la fel ca și înainte de contestații.
La Matematică, 2.180 de candidați (66,16%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 39 de candidați au obținut nota 10, situație neschimbată după contestații.
La Limba și literatura maternă, 608 candidați (96,05%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 8 candidați au obținut nota 10, situație neschimbată față de rezultatele de dinainte de contestații.
În județul Bihor au fost depuse 501 contestații, dintre care 337 la Limba română, 159 la Matematică și 5 la Limba maternă.
În județul Bihor, rata de participare a fost de 87,5%: 3.288 de candidați prezenți, dintr-un total de 3.757 de absolvenți înscriși. Niciun candidat nu a fost eliminat.
Absolvenţii învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare/carantină sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza/participa la probele de examen pot susţine aceste probe în etapa specială, care a început ieri, 5 iulie. În acest scop, în județul Bihor s-a înscris un singur candidat, care a susținut ieri proba la Limba și literatura română.
Inspectorul general Virgi Blage anticipează că vom regăsi sute de elevi cu medii sub 5 (cinci) în învățământul liceal. Pe cei mai realiști dintre aceștia, inspectorul general speră să-i regăsescă în învățământul dual sau cel profesional.
Trimite articolul
XCel mai bine clasat din Bihor este Colegiul Naţional Emanuil Gojdu, pe locul 13 naţional, cu o rată de succes de 100% şi cu o medie generală de 9,07, graţie celor 203 absolvenţi.
Si asta e ceva nou ???
Au pierdut mai bine de 1 an scolar facand pseudo-scoala on-line. Ne putem inchipui cum s a facut scoala la tara, unde unii nu au curent, ce calculatoare si on-line.
Interesante ar fi sa aflam care sunt masurile practice, nu rahaturile date din pix sau mustrarea directorilor scolilor etc., ci sa convinga niste copii sa nu abandoneze scoala (cu parinti fara scoli si ei – din pacate cei din etnia rroma nu sunt cunoscuti pentru educatia aleasa pe care o au).
Care au fost cifrele inainte de pandemie, la sate ?!
-
Scolile cu astfel de rezultate au in componenta ekevi din comunitati de rromi.
Care nici in perioada in care nu era pandemie nu se orezentau la cursuri drcat din doi in doi.
Atunci nu se facea scoala on line.
Ma mir ca nu au dat exemplu si scolile din satele apartinatoare comunei Ineu.
Ca acolo rromii sunt majoritari.
Doar ca ii scot din rahat probabil cativa copii care sunt din familii de romani, copii care invata si au obtinut note de trecere la evaluare.
Aceeasi situatie in zonele Tamasda, Tasad, Lazareni, Vasad, Curtuiseni.
Si acolo sunt majoritari copii rromi care dupa ce invata sa scrie si sa citeasca + sa numere, nu mai frecventeaza scolile decat exact asa cum merg tinerii sambata seara la cluburi.
Numai ca acele scoli au in componența si copii din familii de romani sau maghiari care reusesc sa promoveze si astfel scolile nu apar in acest clasament al rusinii.
Nimic schimbat in rest.
Profesori mediocri si plafonati care se schimba anual fiind niciodata titulari ci permanent suplinitori.
Profesori care nu stiu la ce distanta de domiciliu vor preda in anul urmator, cu ce vor naveta, cate ore ( si implicit salarizare) vor avea.
Sunt clase de copii de gimnaziu care in tre anul de studiu de clasa a V-a si ccel de clasa a VIII-a au avut patru diriginti diferiti in patru ani de asa zis studiu !!!
Stie cineva asta?
Sigur ca stie!
Dar face cineva ceva ca lucrurile sa se schimbe?
Sigur ca nu!
Si daca nu e stabilitate si nimic sigur, de unde daruire si implicare din partea cadrelor didactice?
Baza materiala zero, conditii improprii, internet doar declarat, peisajul complet din scolile de la sate.
Daca te mai intalnesti si cu indiferenta si miserupism rezulta reteta perfecta ptr. abandon scolar timpuriu.
Deci fabricam analfabeti functionali.
Nimic nu se schimba, totul se transforma.
E o veche concluzie trasa de oameni de stiinta in urma cu mult timp.
Asuma-ti boule acest rezultat, pe directorul de la Gojdu l-ai demis, pentru ca iesea din tipar.
Ce va mirati? mucosii astia nu mai invata. TikTok , youtube si fite si figuri. Mucosii astia or sa ne plateasca pensia ????! vai de noi atunci.