Ca atare, mega-proiecte precum pasajele subterane din Centrul Civic, Nufărul Geotermal sau Piața Cetate sunt gata doar parțial, suficient cât municipalitatea să deconteze banii europeni. Lucrările acoperite din bugetul local rămâne să fie terminate până pe la mijlocul acestui an.
[eadvert]
Pe lângă aceste lucrări, în 2024 vor începe cel puțin două proiecte majore de infrastructură – spitalul de infecțioase de pe Vlădeasa și pasajul subteran de la intersecția Decebal cu Tudor Vladimirescu.
„Vrem să începem construcția noului spital, am semnat contractul de finanțare la finalul anului trecut, la începutul lunii decembrie, și urmează ca într-o săptămână să adjudecăm lucrarea. Ar mai trebui cam 30 de zile pentru contestații, iar în luna februarie ar urma să semnăm contractul pentru proiectare și execuție. Sunt patru luni pentru proiectare, asta ar însemna până în iunie, și din iulie s-ar putea drumul la lucrări”, a declarat primarul Florin Birta pentru Bihon.ro
Bugetul lucrării e estimat la 120 milioane euro.
Pasajul Vladimirescu – Decebal, din iunie
Anul acesta ar urma să înceapă și șantierul pasajului de la intersecția Tudor Vladmirescu – Decebal, care va duce pe sub linia de tramvai traficul rutier pe relația Ioșia – centru.
„Estimarea mea este că undeva la început lunii iunie vor începe lucrările la pasajul de la Decebal, intersecție cu Tudor Vladmirescu, aflat acum în procedură de achiziție. Estimăm că până la finalul lui aprilie să închidem procedura să și să dăm drumul ale execuție. Mi-aș dori să începem în iunie ca să ne corelăm cu cele trei luni de vacanță de vară. Cel puțin o lună și jumătate va trebui închisă circulația tramvaielor, așa că ar fi de preferat să prindem asta pe vacanța de vară a elevilor”, a mai declarat primarul. Pasajul e în licitație, șapte asocieri de firme au depus oferte.
Pasajele de pe Republicii și reamenajarea pietonalei Corso ar urma să aibă loc în 2025, precizează Birta.
Anul acesta, însă, ar putea începe lucrările la Piațeta Dunărea. Lucrarea e în licitație, în cursul acestei luni expiră termenul de depunere a ofertelor. „E posibil să începem lucrările în toamna acestui an, după ce e gata proiectarea”, anunță Birta.
În lucru
Anul acesta ar urma să se încheie lucrările de pe Borșului, la pasajul suprateran peste girația de pe șosea, la a doua intrare în parcul industrial.
Se lucrează, acum, la forarea piloților, în continuarea lucrării începute în decembrie 2023.
„Parcarea de la Spitalul Județean și ambulatoriul de la nu au termenul de finalizare anul acesta, dar vom încerca, cu constructorii, să forțăm finalizarea în 2024”, a mai precizat edilul.
5 parcuri
În a doua jumătate a acestui an ar urma să înceapă și lucrările la reamenajarea celor 5 parcuri – 1 Decembrie, Brătianu, 22 Decembrie, Libertății și parcul din Șanțul Cetății, zona străzii Griviței.
„Proiectele sunt gata, se lucrează acum la caietele de sarcini. Până la finalul lui ianuarie vom da drumul la procedura de licitație pentru execuție și în a doua jumătate a acestui an, vor intra în reabilitare. Parcul Petofi e în lucru, are termenul de finalizare în vara acestui an”, anunță primarul.
Piața Cetate
Prima etapă a proiectului de la Piața Cetate – clădirea nouă, accesul și parcarea dinspre blocul Cicero – se va încheia în vara acestui an. Este etapa pe care s-au făcut deconturi din programul RO-HU.
„Sper ca în ianuarie și februarie să închidem și partea cealaltă, cu nelămurirea pe care o avem cu Ministerul Culturii, și din vară să atacăm și partea a doua a proiectului. Pe prima etapă, am reușit să închidem alocarea de fonduri europene cu deconturi”, a precizat primarul.
El spune că municipalitatea orădeană a amânat două finanțări europene:
„Au fost fazate două proiecte. Cel de la Spitalul Municipal, clădirea de pe Coposu, și o parte din Etapa III Termoficare. Pe lângă partea de rețele, care s-a încheiat, în acest proiect mai era și modernizarea a 38 de puncte termice. Nu am găsit constructor să participe la licitație. Am organizat procedura de trei ori dar n-a venit nimeni, așa că am fazat și această parte”.
La Nufărul Geotermal, Primăria Oradea a închis ce era pe fonduri europene, ce a rămas e pe contribuția de la bugetul local.
„Până-n iunie va fi gata și acel proiect. Firma care s-a ocupat de săpături nu a mers cum trebuie, nu a lucrat organizat, dar vom încheia acel proiect până în vară”, a precizat edilul.
Parcul Brătianu va fi reabilitat. Primăria Oradea are un proiect european de peste 7 milioane de lei
Porfir peste tot! Urmează șantier în Parcul Libertății, cu intervenții minime în lunca Crișului
Trimite articolul
XSunt prea multe lucrari, mai vine si Bolojan cu alte nenorociri, nu se mai poate, de aceea vreau sa votez PZD . cu ei zigur o sa stam confortabil 4 ani.
-
buni banii de la aptor?
-
Draga Marinel, o sa votezi tu cu PSD si împreună o adunati 8% , Orădenii si Bihoreni voteaza cu PNL
petrecerea continua…. asta daca nu cumva se trezesc din visul lor psihedelic vodantii oradeni….
-
daca ne trezeam acu 15 ani nu treceam prin atata stres. oradea ar fi aratat ca in anii 2000, un ghetou uitat, puscat si mancat de vreme. visul ud al unor postaci
-
draga postac aptor, poate ca arata mai rau orasul (desi ma indoiesc, du-te doar in orasele din jur, nu zic cluj ci de exemplu satu mare au poduri noi centura noua parcuri industriale chiar si blocurile arata mai bine, exact chestiile cu care se lauda chelul si gasca) dar sigur stateam mai sus in topul la salarii, centrul nu ar fi fost exclusiv al crasmelor si poate (nu poate, 1000% sigur) si taxele ar fi fost mai mici. Dar, am ales sa fim mandri dar saraci. Important e ca “arata bine”. Pana la falimentul general care inevitabil va veni, atunci o sa arate prost.
-
Bă-ă, fraiere!
Tu cred ca ai trecut numai pe mijlicul lui Satu Mare, adică cum zic moldovenii… pi șentru !!
Nu mai vorbi omule de rasu-plansu ala de oraș.
Ca e vai de steaua lui.
Eu am locuit pina acum 2 ani timp de 6 ani continuu acolo.
Ca asa e viața.
Mi-am dorit sa plec cat mă țin picioarele.
Ai fost cumva in cartierele lor din spatele blocurilor ?
Ai vizitat ce e pe o parte sau pe alta ?
In afara unor locuri unde in unele zone exterioare s-au mai construit case noi, e jalnic Satu Mare.
Si-ar dori sa aiba cartiere de case cum sunt in Oradea sau ansambluri de locuinte in blocuri noi ca in Oradea.
Ce vorbesti de Centură?
Ca i s-a dat drumul avia in februarie sau martie 2023.
Oradea avea Centura in urma cu 10 ani.
Esti pișat pe tine de fraier.
Tu cu citadela ta, auzi mă, Satu Mare !!
Un alt fel de Zalau sau de Baia Mare.
Vezi că esti ud, schimbă-ti pampersul.-
Da oradea e dubai vsm ::))))))_
Un sat plin de pocaiti -
La salarii si Salajul si Satu mare si arad va surclaseaza. De cluj nici nu vb. Vai deporfirul vostru de imbecili.
-
Propaganda Aptor in actiune. Toate orasele sunt de kkt, nu se face nimic , doar Oradea e Dubai, vsi de neutonii vostrii
-
-
-
Tot oras cu oani obositi, batrani cu aceleasi haine si cartierele arata ca acum 15 ani, strazile arata mai rau ca niciodata toate canale si denivelari, plus vreo 50mii locuitori pierduti. Si locul 37 la salarii. Vai ce dezvoltare, plin de spatii comerciale goale, trei sferturi din cluburi si localuri s-au inchis. Tu in urma cu 15 ani dadeai cu lopata balega in grajd in satul tau
-
Ce-ai fumat? Ca pare de calitate… Oradea a pierdut 50.000 locuitori? Tare de tot, inseamna ca sutele de blocuri noi construite sunt abandonate, plus o gramada de blocuri vechi au fost si ele evacuate.
E greu sa fii idiot…
-
De la 235mii acum are 183mii. Date oficiale la recensamant idiotule
-
cornet e paralel cu realitatea. scrie pentru supa
-
-
Tu când te-ai uitat pe datele de la recensământ, ai fost treaz? Adică din 2011 pana în 2023, scrie mare, Clujul avea 325.000 locuitori, iar acum, mai au vreo 286.000, adică minus 40.000 locuitori, iar Oradea de la 196.000 a ajuns la 183.000, adică minus 13.000! Care a scăzut mai mult?! Dacă e asa de bine la Cluj, de ce au pierdut un oraș în doar 10 ani?! Nu mai debita tâmpenii, cu orașul acela obosit…
-
-
Alt pasaj inutil Fara a putea bira stanga din nici o directie. Complet inutil, acolo jumate di masinile de pe Tudor vireaza stanga pe Decebal
-
Nu numai ca nu vei mai putea face stanga, dar va fi foarte greu sa faci si dreapta, pt. ca nu vor mai exista semafoarele care sa opreasca coloanele de pe Decebal, iar banda de accelerare nu este prevazuta in proiect. Deci vei sta la mila celor care curg pe Decebal. Exact ceea ce patesc acum la pasajul Magheru cei care vin dinspre Continental si vor sa faca dreapta. Coada… Eu stau in Iosia Nord si mi-e limpede ca, daca pana acum ocoleam centrul facand dreapta si apoi pe Iuliu Maniu, in curand voi avea doar optiunea de a ma duce direct in centru, pe la Primarie. Poate ca asta si-au dorit edilii. Cat mai multe masini sa treaca prin Piata Unirii…
-
Poi cine te opreste sa faci dreapta pe Shakespeare? Ajungi fix in acelasi loc
-
Tzepesh, Maria Ta, luminate! “Poi” daca faci la dreapta pe Shakespeare tot in acelasi Decebal fara semafoare trebuie sa iesi. Acuma poti, pt. ca din cand in cand semaforul opreste coloanele de pe Decebal si ai timp sa te intercalezi in trafic. Dupa ce semafoarele alea de la intersectia cu T.Vladimirescu nu vor mai fi, vei mai iesi si de pe Vladimirescu si de pe Shakespeare doar daca li se face mila celor care curg pe Decebal. Adica cate o masina la 1 minut, 2, 3… Pricepi, Maria Ta? “Poi”?
-
” Poi”, Maria Ta, luminate, si daca faci dreapta pe Shakespeare nu tot in acelasi Decebal fara semafoare iesi? Acuma poti, pt. ca semaforul de la T.Vladimirescu opreste coloanele care vin pe Decebal. Si la viraj dreapta direct de pe Vladimirescu, si la viraj dreapta de pe Shakespeare, tot la mila soferilor de pe Decebal vei ramane. Pricepi, Maria Ta? ” Poi”?
-
-
-
Pasajul e sa existe legatura directa intre piata Unirii si autostrada, drum express Arad. Ca toata lumea sa ajunga rapid in piata Unirii. Ce vrei sa virezi stanga?
-
El vrea sa poata merge u de vrea p..a lui !
Ce ai cuvel ?
El e vesnicul oradean care are pretentii de Paris sau Londra, care face in fiecare zi traseul casa -serviciu si retur singur in masina.
Singurele lui opriri sunt la grill-ul de la Kaufland ca sa-și umfle burta cu pui rotisați sau cu mici ori aripioare cu cartofi prajiți.
Si-i bai ca nu mai poate ajunge rapid acolo, de acum trebuie sa isi schimbe traseul .
Oricum doar cu acesta actual e familiarizat.
Pina acum baga de 50 de lei benzina tot a doua sau a treia zi, avea km exact calculati.
De acum o sa ii creasca numarul de km, implicit consumul .
Va avea cheltuieli mai mari.
Il doare pe el la spate de cei ce vor sa ajinga mai repede din zona centrala pe soseaua de ocolire a orasului.
Din punctul lui de vedere ăstia nici nu ar avea ce cauta cu masina in iras. Ca ei subt cu buletin de Nojorid, Santandrei, Santion, Biharia sau Osorhei, acolo unde si-au facut case mutandu-sr din porumbarurile lui Ceausescu.
Adica el e un diletant de …. Oradea.
Iti vine sa te picuri pe el de dobitoc-
Tu cine te mai crezi să judeci așa aspru? Ia mai stai în grajdul tău și rumegă în liniște…
-
-
randari peste randari iar la final iese un cacat de fapt
minunat, urmeaza inca 2 ani de blocaj total in oras 🙁
Buna, desi sunt multe lucrari, trebuie sa ne gandim ca orasul a si stagnat mult din perioada dinainte de Bolojan, judetul si mai mult. De aceea sunt asa multe proiecte dintr-o data, asta pe langa faptul ca orasul a crescut foarte mult si lucrarile trebuie sa tina pasul. Chiar daca ne afecteaza zi de zi aceste lucrari, trebuie sa le acceptam si sa ne descurcam cum putem pana la finalizarea loc. Scopul acestor lucrari este sa imbunatateasca viata tuturor cetatenilor, acuma o sa vedem daca se va reusi asta. Bafta la lucrari si in anii ce urmeaza, sper ca in 2024 sa se inchida multe lucrari si sa aduca beneficiile propuse.
-
Orasu stagneaza si acum. Uite Clujul cat s-a dezvoltat. De 10 ori cat Oradea. Acolo.mediul privat dezvolta orasul, iar fara putere economica privata tot un zero barat e dezvoltarea Oradei, nu podu si pasaju aduce nivel de trai ridicat
-
Probabil tu mergi cu elicopterul sau cu trenul la Cluj. Nu au o centură, doar semicenturi. Accesul dinspre Florești și Floreștiul e defapt o coloană de 10km dimineața și dupămasa. Au o variantă nouă construită care iese din Cluj și ocolește Floreștiul cât de cât pe dealuri un drum îngust cu sens unic, ca o soluție de compromis, ști de acel drum doar dacă ești localnic și mie un șofer de la livrări mi-a zis. Mai nou și Gilăul e blocat începând cu sensul de la Luna de Sus în direcția Oradea, am stat în noiembrie 45 de minute să traversez Gilăul. Aceste două comune au nevoie de o centură normală. Dar NU se dezvoltă nimica de ani de zile aceeași situație aici pe partea cea mai aglomerată.
-
Exact ca bine spui, Florestiul are 70mii locuitori, care comuna din Bihor are atatia locuitori, toata zona metropolitana Oradea nu e cat Florestiul. Unde pui Apahida, Baciu si zona din jur? Daca ar fi Sanmartinul cu 70mii locuitori la fel ar fi blocajul si la noi. HAM HAM LATRA
-
50.000 au plecat din Cluj, conform RPL, din Oradea nici 15.000! Asa ca las-o moale, ca de aia se muta clujenii cu grămadă pe aici, de bine ce este la Cluj! Iar Floresti are doar 50.000, nu 70.000, și toate, împreună cu Apahida, Baciu, toate arata ca niște mahalale din lumea a 3-a, Baciu arata mult mai rău decât Floresti, cu case de 2 lei la strada și blocuri în fundul curții, ca să nu mai spun ce acces au acolo… Clujul, este un dezastru urbanistic, unde fiecare a construit exact cum a vrut și ce a vrut, iar infrastructura e cel mult la nivel de anii 2000… asa ca nu ne mai spune noua ce este la Cluj, ca mi-am mâncat 3 ani acolo, și mi-a ajuns! Oradea e cu 10 ani înainte, cel puțin… ca normal, le-a fost mai ușor sa pună niște borduri prin centru, ca la podul răsăritului s-au chinuit cu anii, ca de pasaje ce sa mai spun, singurul pasaj nou din tot orasul,după Revoluție, e cel construit de fostul Polus (Vivo), halal oraș…
-
profilul postacilor care lauda clujul sunt cei care cunosc pe unii ce se bucura de apartamentul lor luat cu rate pe 30 de ani, apartament luat in cluj sau pe langa cluj, cu 3 camere de 41 de metri patrati, cu pereti de carton prin care isi aud vecinii cum ejaculeaza intre doua randuri de cod, cu terasa de 3 metri, cu trambulina pentru copilul pe care nu au vreme sa-l bage in seama ca stau 4 ore in trafic. si au salar mai mare decat in nucet de bihor. atentie, nu decat in oradea (topul salarial e pe judet), si se lauda ca il dau tot pe rata sau chirie, pe glovo si pe chinezarii, pe perdele aurii. ei nu-si permit sa mearga cu masina prin cluj ca ar mai sta inca 2 ore in trafic (total 6) ca sa manance o saorma calda in centru. aia da viata de cloojac. sa nu credeti ca este vreun postac care conduce bentley prin cluj, ca ala nu are vreme sa posteze hatereli despre oradea si despre bolojan.
-
Scuza-ma dar esti puscat rau fratioare.Habar nu ai ce se intampla in Cluj si implicit Floresti.Incerc sa te luminez dar nu cred sa reusesc.In Cluj si bineinteles Floresti s-au dat autorizatii de constructie in nestire,investitorilor casei,au facut la blocuri pe dealuri de le-au zapacit,daca ar putea ar face si in varful copacilor,asta fara a incerca sa dezvolte si infrastructura corespunzator.Observ ca iti place sa mananci mult kkt pe aici,nu ma deranjeaza,pofta buna,dar nu incerca sa pari destept,te chinui degeaba.
-
-
-
podu’ si pasaju’ aduce investitoru’
-
Ba tu esti dus rau, o data cu Satu Mare apoi cu Cluju’. Muta-te in Cluj sa vezi cum fugi de-acolo
-
Vin alegerile se schimba conducerea.
Acuma inutil nu e, ca la cate blocuri se construiesc acolo o sa fie haos. Dar pasaju Magheru e ok ca ai unde sa te intorci ? daca la asta nu o sa ai unde o sa fie aiurea.
E de sperat ca din noiembrie Birta, Dragoș, Nica, Jurca și marele tartor Bolojan vor fi eliminați de la conducere. Prea si-au făcut de cap.
-
prea au reparat orasul si judetul peste voia voastra. prea au facut parcuri industriale si centuri peste voia voastra. rusinica
-
80 % di parcurile industriale sunt firme mutate cu forta din interiorul orasului, firme de kkt cu salar minim. Iar pe locul lor s-au facut blocuri pt gasca Prima PNL. 50mii oameni au plecat din oras, vai ce dezvoltare
-
50.000 au plecat din Cluj, conform RPL, din Oradea nici 15.000! Asa ca las-o moale, ca de aia se muta clujenii cu grămadă pe aici, de bine ce este la Cluj! Iar Floresti are doar 50.000, nu 70.000, și toate, împreună cu Apahida, Baciu, toate arata ca niște mahalale din lumea a 3-a, Baciu arata mult mai rău decât Floresti, cu case de 2 lei la strada și blocuri în fundul curții, ca să nu mai spun ce acces au acolo… Clujul, este un dezastru urbanistic, unde fiecare a construit exact cum a vrut și ce a vrut, iar infrastructura e cel mult la nivel de anii 2000… asa ca nu ne mai spune noua ce este la Cluj, ca mi-am mâncat 3 ani acolo, și mi-a ajuns! Oradea e cu 10 ani înainte, cel puțin… ca normal, le-a fost mai ușor sa pună niște borduri prin centru, ca la podul răsăritului s-au chinuit cu anii, ca de pasaje ce sa mai spun, singurul pasaj nou din tot orasul,după Revoluție, e cel construit de fostul Polus (Vivo), halal oraș…
-
Clujul inseamna educatie, peste 70% din populatie au studii superioare. Clujul e viata de noapte, studenti, afaceri , bani, salarii, cultura. Spitale bune ,sport, tot ce iti doresti acolo gasesti. Oradea e un oras adormit, mort plin de tarani. Nu pasaje , si strazi conteaza
-
cornele, mai iesi si tu noaptea din casa. mai cauta localuri cu viata de noapte si in oradea. n-ai de unde sti ca nu sunt pentru cocalari. ai pierdut contactul cu vremurile. partiyurile de noapte nu te vor pe tine sa stii de ele, atata cate-or fi.
-
Auzi ia iesi tu in Cluj noaptea, si ia vezi de ce jumate din cluburi si localuri s-au inchis in Oradea. Oradea e numai pasajul Vulturu Negru in rest orasul e pustiu. Taci ma din gura mincinos ordinar
-
-
Era mai fain cu TIR-urile aducand sau ducand marfa prin centrul orasului la fostele fabrici transformate in firmele de care vorbesti tu, nu-i asa Cornel ??
Ce faina era minunatia aia de Infratirea, fabrica parasita efectiv exact in buricul targului !!
Minunat.
Cam cum arata de minunat si cladirile alea de pe Calea Clujului de la fosta fabrica de ulei inspre iesirea din oras, sau cum arata fosta Avantul in buricul orasului.
Fain bărbat esti !
Se vede ca esti OSD -ist convins, ca tanjesti diar dupa maretele realizari comuniste .-
Bbgun tu noci nu ai fost in Cluj. Esti sandu2100 boschetaru , propaganda aptor
-
-
-
In loc sa rezolve giratia de la Emanuel ei fac pasaj la Vladimirescu – se fac 200 apartamente noi pe strada Primariei sa mergeti toti in pasaj la Vladimirescu va doresc.
🙂
Se pare ca au fost pusi cateii aptor sa blameze clujul si sa laude maretia satului oradea.
Macar sunt amuzanti.
::::::))))
Clujul e in alta liga baieti, oricat va chinuiti voi sa vopsiti gardurile, realitatea e ca ati pierdut timpul cu porfirul si acum e mult prea tarziu.
-
clujul e in alta liga iar postacii pro cluj sunt de liga nucetului toata ziua. clujul e format din oameni faini si oameni de toata jena. aia faini nu posteaza mizerii despre oradea sau bolojan si asta o stim amandoi. degeaba esti boschetar cu buletin de cluj ca si clujenii simt ca puti.
-
În care liga e Clujul? Ați văzut și voi Clujul de 2 ori în viata voastră, și vai, ce tare… unii am mai stat pe acolo, ne-am mâncat niște ani… și mi-a ajuns! Dacă îți place asa de mult, drum bun, pana o sa îți iasă pe urechi… iar de ligi, un oraș sufocat, cu țărani care se cred orășeni, ahtiați după bani… și care se cred buricul României… Sunt în alta liga, pentru cei care locuiți prin Zalău și Bistrița, și mergeți la Cluj ca la New York, în rest e un oraș expirat, plin de infumurati și cu limbaj de țărani veniți de pe vârful muntelui… Doar Bucureștiul sau Budapesta sunt în alta liga. 😉
-
Liga pe sate! :))) auzi tu chiar crezi ca Boc face Cluju’pe model München…numa’ca Boc o ramas blocat in Aeroport si Cluju’blocat in propriile noxe.Face implozie.Nimic nu se mai misca acolo si totul e gri.viata de noapte a lui Cornel, ii pe Piezisa si la camine la drogati…asta vede lumea in viata de noapte …esti varzā à la Cluj! Asta ti-o zice un clujean liberal, nascut si crescut! Hai pa!
-
Hai pa aptorist de doi bani
-
Cel mai degeaba pasaj. Aglomeratia este acolo la pocaiti la Emanuel… Acolo sa faca pasajul
-
Tot mai mulți zic să se apuce deintersectia de la Emanuel!
-
Numai unde nu trebuie le fac. Stai ca face la gara altul mai inutil. Dar cu zice propaganda creste pretul la apartamente de ai pasaj
-
Dar nu vs e rusine la propaganda APTOR sa aveti tupel sa afirmati ca Clujul e vsi de el, si numsi in Oradea totul e perfect. Ptopaganda mai infecta nu exista, mai rau ca in Rudia
Motorul Clujului sunt universitatile, da, au mai multe. Pe de alta parte au avut o abordare diferita, au prioritizat transportul in comun, ca peste tot in occident. Ca romanul e mai mult decat reticient la curentele moderne, e evident la cate injuraturi isi ia Boc. Mie imi place Clujul ca pot pedala pe piste desemnate prin centru, ca ajung mai repede oriunde cu transportul in comun decat cu masina, ca au cinematografe de arta si ca prietena mea nu trebuie sa aduca manechine de acasa la UAD. In rest, fiecare cu placerile lui, beri germane cat cuprinde. Cat despre pasaje, cum naiba traieste Leipzig-ul fara ele pe Ring-ul ocolitor al centrului, numai ei stiu. Leipzig care impreuna cu Universitatea din Weimar planuiesc sa remodeleze Ring-ul extinzand spatiile pentru pietoni, biciclisti si mijloace de transport in comun. Alta lume, la noi bate ceasul in 1975 cand la Leipzig se interzicea bicicleta pe acelasi Ring. Desigur, sa realizezi asta mai trebuie sa si citesti niste cursuri, sa dai examene, altfel oricare e expert in mobilitate urbana, urbanism. Poti sa faci pasaje peste pasaje, centuri peste centuri (de alea adevarate, complete, nu doar printr-o parte a orasului unde permite relieful), nu va scadea numarul de masini in trafic, dimpotriva. Asa ca, din motive electorale, amanam problema, satisfacem veche nazuinta a romanului, infrastructura, sa poate merge oriunde cu masina pentru care s-a creditat. Mai conteaza ca e o abordare obsoleta, neeficienta pe termen lung? Evident nu, imagine sa fie, noi avem, altii nu. Rudimentar, foarte rudimentar!
-
Era sa uit, Clujul mai are si minunatia aia de parc central in care nu si-a bagat (inca) nimeni lupa, la modul caracteristic genului: kitsch cat cuprinde.
-
Incredibil de ce sunt in stare astia. La ei un oras e numai traficul si centura. Astia sunt platiti de aptor, sa denigreze Clujul. Vai de mama lor de niste analfabeti buni sa dea din gura cum le cere Bolojan si APTORUL. Exact aglomeratia aia e semnul ca orasul atrage si se dezvolta
-
Și pentru ce mai stai aici, dacă e asa de bine la Cluj?! Nu mai bine te muti acolo, ca să poți beneficia de binefacerile clujene, și sa ne lași pe noi, aici, la sărăcie?! Nu știu cine e aptor, dar știu ca tu ești același troll, care folosește mai multe nume pe aici, ca nu ai altceva mai bun de făcut cu viața ta de plictisit! Sa vii sa tot postezi de Cluj în sus și în jos, înseamnă că neuronul tău singuratic doar atât poate… la fel și cei care te plătesc sa faci asta, ca dacă te duc în Cluj, nu știi merge nici la gara… Poți sa le spui și la tovarășii tai, roșii, ca puteți posta toată ziua, ca mai mult ne întărâtati sa mergem mai hotărâți la vot, și sa va faceți iar de ras cu sub 10%… vai de mama voastră.
-
-
doar ca din pacate , copacii aia in parcurile din pozele rondate nu exista 🙁