Consilierii județeni au aprobat în ședința ordinară de luni, un proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 2,5 milioane de lei destinată autorităților locale, pentru proiecte de curățenie. Anul acesta, 14 primării primesc sprijin financiar, cuprins între 100.000 și 240.000 de lei, după cum urmează: Șimian (100.000 de lei), Cetariu (150.000 de lei), Tulca (150.000 de lei), Boianu Mare (160.000 de lei), Abram (170.000 de lei), Balc (180.000 de lei), Cociuba Mare (180.000 de lei), Olcea (180.000 de lei), Suplacu de Barcău (180.000 de lei), Șoimi (180.000 de lei), Batăr (200.000 de lei), Marghita (220.000 de lei) și Tinca (240.000 de lei).
[eadvert]
Potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, au prioritate primăriile care îndeplinesc următoarele condiții: sunt situate pe drumurile naționale unde Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj desfășoară programe de estetică rutieră, curățarea și taluzarea șanțurilor, sunt situate pe drumurile naționale sau județene care au o circulație de cel puțin o mie de mașini în 24 de ore și autoritățile locale care asigură o cofinanțare cât mai mare la obiectul contractului de asociere.
Prin programul „Împreună pentru un județ curat”, CJ Bihor alocă anual 500.000 euro. Fondurile pot fi folosite în următoarele scopuri: achiziționarea unor utilaje necesare acțiunilor de curățenie/igienizare în localități, achitarea serviciilor unor operatori economici care prestează activități de curățenie/igienizare, acoperirea cheltuielilor necesare funcționării/întreținerii utilajelor aflate în dotarea autorităților locale, dar și asigurarea fondurilor necesare pentru executarea acțiunilor de curățenie și întreținere în numele proprietarilor notificați în condițiile legii care nu își curăță terenurile, cu condiția recuperării cheltuielilor de la aceștia.
„Important este faptul că, pentru a primi acești bani, primăriile trebuie să aibă un regulament de curățenie adoptat după regulamentul-cadru stabilit de Consiliul Județean Bihor. Asta înseamnă standarde unitare în tot județul. Atât autoritățile locale, cât și cetățenii știu că de trei ori pe an trebuie tunsă iarba, că trebuie îngrijit terenul din fața proprietăților și așa mai departe. Impunerea unor standarde de curățenie în județul Bihor va duce în anii următori la schimbarea mentalităților și la o situație mult mai bună în ceea ce privește curățenia în județ și aspectul localităților și al drumurilor”, a declarat Bolojan, într-o conferință de presă.
Potrivit CJ Bihor, legea permite autorităților locale să-i supraimpoziteze pe proprietarii care nu mențin curățenia terenurilor la frontul stradal și să realizeze lucrări de curățenie și/sau întreținere a acestor terenuri pe cheltuiala proprietarilor, după ce aceștia au fost notificați în prealabil și nu au luat măsuri.
Programul „Împreună pentru un județ curat” a fost adoptat în luna noiembrie, 2021. Prima alocare de fonduri a fost aprobată în luna decembrie 2021, când 18 primării au beneficiat de o sumă totală de 2,75 milioane de lei: Biharia, Cefa, Ceica, Chișlaz, Drăgești, Gepiu, Hidișelu de Sus, Holod, Lăzăreni, Mădăras, Nojorid, Oșorhei, Roșiori, Săcădat, Sălard, Sânmartin, Tămășeu și Tileagd. În 2022, au fost alocate 2,5 milioane lei pentru 18 primării: Girișu de Criș, Sâmbăta, Salonta, Aușeu, Lugașu de Jos, Pocola, Pomezeu, Răbăgani, Sânnicolau Român, Sântandrei, Toboliu, Vadu Crișului, Beiuș, Ciumeghiu, Diosig, Dobrești și Avram Iancu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!