„Aceasta este o perioadă înfloritoare, care aduce cu sine schimbări rezoluționare, atât pe plan politic, cât și pe plan social. Produce o mare schimbare în gândirea femeii, care devine liberă să ia singură decizii, să scape de restricțiile create de societate, în favoarea bărbaților, iar consecința acestui lucru, este că femeia începe să-și lase amprenta pe tot ceea ce face.Am ales stilul Art Deco, ca reper istoric pentru lucrarea de diplomă, din pricina faptului că este o mișcare artistică revoluționară, din punct de vedere vestimentar, vizând atitudinea, eliberarea de prejudecăți și rolul femeii, în societatea nou creată”, explică Diana Ile contextul în care a realizat colecţia „Impression” .
Rochiile din această perioadă sunt caracterizate prin linii de croi drepte sau diagonale, au talia coborâtă pâna la nivelul șoldurilor devenind ușor lărguțe în zona coapselor, decolteul lor este adânc și decupat în forma literei „U”, au gulere lungi și rotunjite din diverse blănuri, sunt decorate cu broderii și împodobite cu jabouri laterale. Fustele se scurteaza până la gleznă, dar ajung chiar și până în zona genunchilor. „Pornind de la amprenta studiată în anul II de facultate și folosindu-mă de structurile pe care le pot obține din tricot, am realizat diferite ritmuri pe întreaga suprafață sau pe detalii din piesele vestimentare create. Astfel ținutele unicat au căpătat, pe lângă atmosfera retro, o notă contemporană proaspătă, cu ajutorul texturilor ce conturau trasee pe siluete.Motivul decorativ al colecției, este stilizat pornind de la forma amprentelor, iar în colecția mea, acesta apare repetată, alungită, prelucrată, până am ajuns la cea mai bună variantă compozițională pentru fiecare piesă vestimentară în parte”, consideră designerul. De asemenea, alternanța motivelor pe suprafața decorativă, creează un efect deosebit, care atrage priviri.
Feminitate
Hainele din colecţia „Impression” sunt tricotate din fire de compoziții diferite de poliamidă, poliester, vâscoză, bumbac și lână pe alocuri. „Am folosit și «fire speciale» cum ar fi: firul de catifea sau firul cu paiete, pentru a obține efectul de prețiozitate”, a precizat Diana.
Cele șapte ținute sunt accesibile femeilor tinere și de vârsta medie, datorită culorilor folosite (auriu, argintiu, maro, crem, albastru, negru, gri și turquoise) și se pot purta în orice sezon, fiind produse lungi, cu grosime variabilă.
Artista a propus ţinute diferite. Una formată dintr-o fustă medie ca lungime, un top cu decolteu pronunțat, iar talia joasă, specifică perioadei este conturată de o piesă neagră, ce cade asimetric pe o parte. Liniile de croi, orizontale, înfățișează motivul decorativ descris mai sus. Asimetria este un element care redă, aspectul chic al apariției.Decupajele asimetrice, din partea de sus, sunt noutățile care trimit ținuta în actualitate și conturează o personalitate feminină sensibilă și prețioasă.
O altă ţinută, o rochie, este realizată cu ajutorul unei tehnici speciale și anume, tehnica Jacquard. „În prealabil am pregătit un desen, acesta fiind necesar dar care se poate transpune doar în acest fel. Desenul are doua fire de culoare ocru, respectiv gri. Pe cele două fonturi ale mașinii, s-a tricotat inversând cele doua culori între fața și spatele panoului, rezultând un produs cu două fețe. Pe una din ele urmele amprentei sunt de culoare gri cu fondul ocru, iar pe cealaltă, culorile se inversează”, explică Diana Ile.
În partea de sus a rochiei și în cea de jos, avem o structură specială cu ajur.
Diana nu a uitat să folosească nici efectul deosebit produs prin alăturarea plinului și golului, așa că nu a ezitat să-l folosească în partea de jos a fustei cu ajutorul franjurilor.
Într-o altă ţinută, designerul propune o combinație cromatică între ocru și turquoise. Ținuta formată din două piese, te trimite cu gândul la timpurile apuse, mai precis, la spiritul energic și la libertatea apreciată din plin, ce au caracterizat anii 20. „Am sugerat acest efect prin dispunerea asimetrică a franjurilor, în forma urmelor de amprentă, pe suprafața topului”, a subliniat designerul. Fusta este tricotată din două fire, unul care are în compoziție poliester și bumbac, ocru și celălalt este de tip tetis, iar topul este tricotat doar din firul ocru, peste care sunt aplicați franjurii din vâscoză. În timpul mișcării, aceștia se deplasează în direcții diferite sugerând mobilitatea și nevoia de libertate a femeilor, pentru a putea dobândi sau regăsi feminitatea.„Lucrarea a fost realizată în firma Hedco, unde am şi fost angajată, iar eu, împreună cu angajaţii firmei am lucrat la această licenţă. Mulţumită lor şi doamnei directoare Bota Dorina, am reuşit să fac o lucrare de licenţă, destul de apreciată”, a spus Diana Ile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!