Pe lângă serviciile sociale şi socio-medicale pe care le oferă, în cadrul cantinei sociale, a duşurilor sociale, a centrelor de zi pentru copii şi a centrului de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice, organizaţia orădeană se preocupă şi de crearea de noi locuri de muncă pentru persoanele dezavantajate. Săptămâna trecută, organizaţia a inaugurat al doilea magazin second-hand. Magazinul a fost deschis în incinta blocului DAR, care are 10 apartamente destinate tinerelor familii în care unul dintre soţi a fost crescut într-o casă de copii sau la un centru de plasament.
,,Clienţii noului magazin vor avea ocazia ca, prin achiziţionarea produselor, să beneficieze atât de produsul achiziţionat, cât şi să contribuie la o schimbare socială”, a spus Adela Ghiţulescu, directorul executiv al Caritas Eparhial Oradea.
Magazinul este o structură de economie socială creată în cadrul proiectului „Implicare activă pentru dezvoltare comunitară”, finanţat prin Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. În perioada 5 ianuarie – 31 decembrie 2015, Asociaţia Caritas Eparhial Oradea, în parteneriat cu SC Public Euconsulting SRL, a implementat proiectul „Implicare activă pentru dezvoltare comunitară”.
Obiectivul general al proiectului l-a constituit facilitarea accesului pe piaţa muncii a unui număr de 60 de persoane aparţinând grupurilor vulnerabile, motiv pentru care în cadrul proiectului au fost iniţiate trei forme de economie socială, care au creat 16 locuri de muncă pentru persoane vulnerabile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!