IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei. Studiile arată că peste 60% din forţa de lucru din sectorul privat din România este angajată în companii cu cifra de afaceri mai mică de două milioane de euro pe an, iar bunăstarea acestor companii are influenţe majore şi imediate în economie şi societate.
Ce este de făcut?
În condiţiile actuale, mulţi administratori de IMM-uri se întreabă ce este de făcut pentru ca perspectivele economice ale IMM-urilor să se îmbunătăţească? Cum pot contribui băncile la acest lucru? La aceste întrebări ne-a răspuns Leontin Ungur, directorul Sucursalei Bancpost Bihor.
„Dezvoltarea afacerii IMM-urilor este rezultatul unui efort conjugat al tandemului IMM-bancă”, este de părere Leontin Ungur. Acesta subliniază că acum, mai mult decât oricând, este nevoie ca IMM-urile să îşi conducă afacerile cu o aderenţă sporită pe zona financiară. „Acest lucru se traduce prin atenţie la implicaţiile financiare ale deciziilor de management şi transparenţă financiară. Mai exact, o întreprindere mică nu se poate aştepta să dezvolte o relaţie de finanţare cu o bancă dacă situaţiile sale financiare nu reflectă activitatea reală şi dacă patronul nu oferă informaţii complete băncii”, conchide directorul Sucursalei Bancpost Bihor.
Pe de altă parte, specialistul bancar crede că băncile trebuie să furnizeze cu precizie produsele şi serviciile necesare pentru ca planurile de afaceri ale IMM-urilor să se materializeze şi să producă rezultate. Bancpost pune accent, pentru clienţii de tip IMM, persoane fizice autorizate, pe o combinaţie de soluţii flexibile pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient în controlul costurilor şi linii de credit pentru acoperirea imediată de nevoi pentru lichidităţi sau pentru refinanţare (detalii pe www.atelieredeafaceri.ro)
Totuşi, produsele şi serviciile bancare în sine nu sunt suficiente. „Din cercetările de piaţă efectuate de către Bancpost rezultă că IMM-urile aşteaptă din partea băncilor o atitudine proactivă, în sensul anticipării nevoilor clientului”, declară Leontin Ungur. Consultanţa financiară, dincolo de elemente strict contractuale legate de achiziţionarea unui anume produs este un alt aspect pe care reprezentantul Bancpost îl consideră esenţial în susţinerea clienţilor de tip IMM. În acest sens, Bancpost oferă IMM-urilor un concept numit „Relaţionare bancară de tip 360 de grade”, ceea ce înseamnă pentru acestea o abordare pe baza unor soluţii financiare personalizate, cuprinzătoare, un rezultat al înţelegerii de către bancă a acestor clienţi. „Vrem şi suntem gata să susţinem IMM-urile, iar resursa noastră cheie sunt oamenii – antrenaţi, experimentaţi, hotărâţi”, conchide directorul Sucursalei Bancpost Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!