Constructorul lucrează pe ambele maluri ale Crișului Negru, iar în prezent decopertează terenul și îmbunătățește stratul de fundare, potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.
„Lucrările complexe sunt la cele 5 structuri de beton: 2 viaducte peste Crișul Negru și 3 pasaje supraterane la intersecțiile cu drumurile din zonă. Peste 90% din cei 487 de piloți au fost deja forați. Pentru cei 28 care mai trebuie să fie forați se impune relocarea în prealabil a rețelelor de gaz pe un alt amplasament”, a transmis Bolojan, pe pagina de Facebook.
Potrivit sursei citate, pe malul drept al Crișului Negru, dinspre Beiuș, lucrările sunt mai avansate.
Finalizate în avans
Lucrările la centura Beiuș au ajuns la un stadiu de 12%, cu termen de finalizare, potrivit contractului, vara anul viitor.
„Ne propunem să le finalizăm în avans, 80 – 90% în cursul acestui an”, a precizat președintele CJ Bihor. „A fost nevoie să găsim înțelegere la proprietarii de teren din zonă pentru a putea reloca o magistrală de gaz pe un amplasament ce nu era cuprins în culoarul de expropriere inițial, pentru a nu întârzia lucrările. Le mulțumesc cetățenilor din Beiuș și Tărcaia pentru ajutorul acordat. În lunile următoare, în zona limitrofă șantierului centurii, traficul greu va cunoaște o creștere semnificativă. Cantități mari de pământ, balastru și piatră trebuie transportate de-a lungul traseului centurii. Le cer anticipat scuze locuitorilor din zonă pentru inconveniențele și deranjul generat de aceste lucrări”, a continuat Bolojan, subliniind că la finalul lucrărilor, anul viitor, tranzitarea municipiului Beiuș se va face fluent, iar accesul spre Tărcaia și Finiș va fi mult îmbunătățit. În postarea făcută de Ilie Bolojan acesta a scris că CJ Bihor va respecta „toate angajamentele asumate în ultimele zile în dialogul cu cetățenii, inclusiv soluțiile pe care le-am stabilit azi în șantier, vor fi respectate”.
Centura Beiuș, etapa I, este construită de asocierea formată din: Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, în cadrul unui contract în valoare de peste 269 de milioane de lei. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supra lărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Din cauza întârzierilor din timpul licitației, centura nu va putea fi finalizată până la sfârșitul lui 2023, astfel încât să se poată realiza integral cu finanțare europeană. Pentru partea de lucrări rămase de finalizat după ianuarie 2024, CJ Bihor trebuie să găsească finanțare.
Trimite articolul
XUn drum care trece printre si prin case nu e centura. La prosti e centura.
Lauda de sine nu miroase a bine!