Proiectul a primit toate avizele necesare, potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, care a anunțat că au fost finalizate și „soluțiile tehnice la cele peste 80 de pasaje și poduri de pe drumul expres, inclusiv de pe legăturile cu Aradul, Chișineu Criș, Salonta – Ungaria și Oradea – legătură cu autostrada Transilvania”. „
Cel mai dificil aviz de obținut, ca și complexitate și durată de timp, a fost avizul de mediu. Procedura de emitere a fost laborioasă, deoarece aproape jumătate din suprafața terenurilor situate între Salonta și Chișineu Criș, la limita dintre Bihor și Arad, sunt declarate arii protejate (culoarea galben – verzuie din harta anexă). Au fost necesare modificări de traseu și proiectarea de noi pasaje în zona Chișineu Criș pentru respectarea condițiilor privind biodiversitatea”, a explicat Bolojan, într-o postare pe Facebook. Avizul de mediu a fost emis la începutul acestei săptămâni.
Potrivit sursei citate, în a doua jumătate a lunii octombrie proiectul va ajunge la Consiliului Interministerial, cel care avizează proiectele publice de valoare mare, urmând ca în noiembrie să se aprobe indicatorii tehnico-economici, prin hotărâre de Guvern. Pe urmă va fi emisă și hotărârea de expropriere a terenurilor afectate de proiectul drumului expres.
„Proiectanții s-au angajat să finalizeze și proiectul tehnic până la finalul lunii noiembrie. După verificarea acestuia, în luna decembrie sau în ianuarie se va putea declanșa procedura de licitație pentru selectarea constructorilor pe cele 3 loturi în care este împărțit drumul expres: Arad – Chișineu Criș, Chișineu Criș – Salonta, Salonta – Oradea”, a precizat președintele CJ.
În cazul în care procedura de licitație nu se prelungește, lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor.
Aproape 11 miliarde de lei
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu orașul Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
[eadvert]
Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei. Sumele achitate până acum de cele patru autorități partenere în acest proiect, CJ Bihor, CJ Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad, vor fi recuperate din fonduri europene.
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km. FOTO: Facebook/Ilie Bolojan
Trimite articolul
Xde ce nu e Oradea -Arad ?sa inceapa de la Oradea ,s-ar mai decongestiona drumul actual Oradea- Arad ca e horror ce aglomerat e ,si nu sunt rute ocolitoare .
-
Tu vezi măi Pinteo, că ești berbec ?
In limba romana Aradul incepe cu litera A si Oradea cu litera O.
Drumul Expres se scrie in ordinea alfabetica a numelor, nu in ordinea in care tu din Oradea sau Gheorghe ( nume de prost, că Ioane e de slugă ) se gandeste ca ar fi el.
Tu daca esti din Oradea, vrei sa scrie ca e drumul ….Oradea – Arad.
Gheorghe care-i din Arad ar vrea altfel, sa scrie Arad – Oradea.
Ptr. ca voi sa nu cumva să vă bateți cap in cap ca berbecii, exista reguli care spun cum se scrie niște chestii ca asta.
Daca era Oeadea – Satu Mare, se scria Oradea prima, ca e O inaintea lui S in alfabet.
Asa e Arad – Oradea, ca A este inaintea lui O !!
Intelegi acum că ești berbec ?
Si ca sa te linistesc, fii convins ca o sa se lucreze pe intreaga lungime, pe bucăți.
Exact ca la autostrazi.
Vor incepe cu cele care-s mai usor de executat si vor ramane ca de obicei alea grele catre final.
Respectiv podurile peste ape sau cai ferate, viaductele, etc.. -
Aveti dreptate, cine stie, poate le atribuie pe toate trei simultan. Cel putin sper…
Inainte sau dupa alegerile locale din 2024.
Felicitari mai repede circulam pe autostrada spe Arad are söre cluj cind putem
Ar fi mai simplu sa inceapa lucrul pe latime, nu pe lungime. E mai udor sa faci 20metri decat 125km.
Ca e mai scumpa ca o autostrada la munte (pret de referinta), bag de seama ca nu mai deranjeaza pe nimeni, bine ca se face.
-
Pai nu trebuie sa pape și ei? 54 de milioane de euro pe kilometru.. chiar nu verifica nimeni aceste sume?