Observând reacţiile stârnite în rândul susţinătorilor localului, dar şi a celor apărute prin mijloacele de comunicare şi social-media (presa scrisă, bloguri, Facebook), Ilie Bolojan vede „o compasiune exagerată faţă de bar”.
„Regulile sunt pentru toţi şi nu sunt discrimatorii”, asigură Bolojan, amintind despre protocolul dintre Primărie şi Poliţie, conform căruia dacă un local este amendat de două ori de către Poliţia Locală, automat primarul îl va închide pentru 30 de zile. Primarului i s-a pus în vedere, totuşi, faptul că reclamaţii sunt şi în cazul altor localuri deschise noaptea. Aici, Bolojan a ţinut să facă deosebirea între o reclamaţie şi o amendă contravenţională. Primarul spune că nu ajunge să fie reclamaţii, ci că este necesar ca acestea să se concretizeze prin amenzi. În cazul localului Moszkva, edilul-şef a amintit cum l-a faţa locului s-au făcut măsurători ale nivelului de zgomot, constatându-se încălcarea normelor maxim admise. Că proprietarii localului contestă instrumentele cu care s-a măsurat, Bolojan asimilează poziţia celor în cauză cu „chestiuni avocăţeşti”.
Cât despre activitatea culturală din localul Moszkva, Bolojan a declarat următoarele: „La 2-3 noaptea nu sunt activităţi culturale. Micile demonstraţii (flashmob-ul de luni – n.r.), în care oamenii spun că am distrus activităţile culturale, nu au niciun fundament”, e de părere primarul.
„Moscoviţi” discriminaţi?
Într-o informare trimisă cu două zile în urmă şi semnată de către Denes Adel, PR-managerul localului Moszkva Caffe, se arată printre altele că Poliţia Locală omite să furnizeze „informaţia importantă conform căreia toate aceste reclamaţii provin de la aceeaşi familie, şi nu de la diferite persoane. Este vorba de soţ şi soţie, cuplu care a pornit o adevărată cruciadă împotriva cafenelei Moszkva de mult”. Despre măsurătorile din 2012, se spune că „echipamentul respectiv, folosit la acele măsurători nu a fost calibrat metrologic, totodată nu se cunoaşte marja de eroare a dispozitivului, s-a omis şi efectuarea măsurătorilor în mod profesionist”. De asemenea, „la ultima reclamaţie primită, autorităţile nici nu s-au deplasat la locaţie, să verifice dacă ceea mai nouă reclamaţie a familiei susmenţionate este întemeiată sau nu, preferând să amendeze de la un birou – iar această ultimă amendă adus direct la suspendarea activităţii cafenelei de către autorităţi”.
Totodată, în acelaşi text, Moszkva Caffe transmite că a luat deja măsuri pentru „îmbunătăţirea izolaţiei fonice, reducerea nivelului volumului în cazul evenimentelor, toate concertele se termină la timpul stipulat în lege, iar pentru evenimentele mai mici am asigurat o altă începere care nu poluează fonic deloc spre exterior”. În finalul informării, se distinge, totuşi, senzaţia de discriminare pe care proprietarii localului o au: „Considerăm inacceptabil să fim discriminaţi, deoarece în oraş funcţionează multe alte localuri împotriva cărora se formulează într-adevăr multe plângeri şi care nici nu încearcă remedierea aspectelor reclamate”.
Proprietarii Moszkva despre inchidere
Citiți principiile noastre de moderare aici!