Președintele CJ Bihor a subliniat, în cadrul conferinței de presă organizată ieri, că de doi ani de zile instituția funcționează cu jumătate din posturile pe care le-a avut la începutul mandatului. „Asta înseamnă că ani de zile, sume importante au fost practic pierdute, pentru că instituția a funcționat cu organigrame umflate, iar banii, în loc de investiții, s-au dus pe cheltuieli”, a declarat președintele CJ Bihor.
[eadvert]
Vicepreședintele Călin Gal a întârit spusele lui Bolojan, cu cifre. Potrivit acestuia, instituția a economisit 65 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 13 milioane de euro, prin reducerea cheltuielilor de funcționare, atât în ceea ce privește aparatul propriu, cât și la instituțiile subordonate. „Asta înseamnă 13 milioane de euro care au fost puși în dezvoltare”, a spus Gal. Acesta a adăugat că prin reviziurea contractelor și a licitațiilor, CJ Bihor a mai economisit în jur de 15 milioane de lei.
Ilie Bolojan a afirmat că printre cele mai importante realizări în acești doi ani de mandat sunt parteneriatele încheiate cu Primăria Oradea, prin care au fost unificate muzeele și companiile care administrează parcurile industriale, la care se adaugă valorificarea terenurilor abandonate din proprietatea CJ Bihor, cum ar fi cel pe care urmează să fie construit noul spital, pe strada Vlădeasa. „Când eram primar, am încercat ani de zile să fac parteneriat cu CJ Bihor”, a spus președintele CJ.
Sursa citată a vorbit și despre continuarea proiectelor lăsate de fosta conducere, „cu sau fără finanțare”. „A fost o continuitate, nu au existat proiecte abandonate în acești ani”, a subliniat Ilie Bolojan.
El a amintit de centurile ocolitoare din județ, finalizarea DN 76, electrificarea liniei de cale ferată, magistralele de gaz, drumul de legătură Oradea – A3. „Consiliul Județean Bihor a făcut tot ce a ținut de el ca ele să se întâmple”, a spus președintele, care speră că în următoarea jumătate de mandat, angajamentele luate să devină realitate.
Vicepreședintele CJ Bihor a subliniat importanța investițiilor în dezvoltarea județului, pentru creșterea veniturilor. El a precizat că în perioada 2021-2022, sumele alocate dezvoltării județului au crescut cu aproximativ 180%. „Din fonduri europene am atras 416 milioane de lei, față de 6 milioane de lei în 2020”, a declarat Călin Gal. El a enumerat, dintre realizările din acești doi ani, bazinele didactice de înot, dintre care două au fost deja predate primăriilor, iar trei sunt în curs de predare, finalizarea celor două autogări, dar și reducerea cheltuielilor la centrala pe biomasă de la Săcueni. La începutul mandatului, aceasta avea un buget de cheltuieli de 6 milioane de lei, anual, iar anul acesta a avut 2 milioane de lei.
Totodată, dacă în 2019 stația a produs 300 MW, anul acesta a produs deja 1.350 MW. El a amintit și de construcția școlii internaționale și a terminalului cargo, ambele investiții private, de peste 34 milioane de euro.
Mircea Mălan, vicepreședinte CJ Bihor, a amintit de faptul că Drumul Apusenilor se află aproape la final, a început reabilitarea drumului Tinca – Salonta, dar și de proiectele din domeniul turistic, prin care CJ își propune să dezvolte acest segment. Mălan a precizat și că județul este în top în privința colectării separate, cu un grad de 35%, cu cinci fracții separate în mediul urban și 4 fracții separate în mediul rural.
„Bihorul este singurul județ cu un program multianual de sprijinire a comunităților locale care își extind rețelele de gaz”, a declarat Mălan, care a amintit de parteneriatele cu Ștei, Lunca, Tinca, Sânicolau Român și Mădăras.
În privința angajamentelor față de îmbunătățirea transportului public județean, Mălan a spus că din cauza unor modificări legislative, licitația pentru transportul județean a fost întârziată. El a spus că în zilele următoare, CJ Bihor, împreună cu Primăria Oradea și Zona Metropolitană Oradea, vor prezenta proiectul de dezvoltare a transportului public feroviar în zona metropolitană.
Promisiunile din campanie
1. Locuri de muncă mai bune (parcuri industriale, turism și agricultură, produse tradiționale)
2. Drumuri modernizate (drumuri comunale, drumuri județene, centuri ocolitoare)
3. Extinderea utilităților (rețele de apă, rețele de canalizare, rețele de gaz)
4. Transport integrat (rute în toate localitățile, frecvențe mai bune, abonamente integrate)
5. Zboruri externe (aeroport atractiv, curse externe reluate, noi curse spre București)
6. Fonduri și investiții (mai multe fonduri europene, fonduri guvernamentale, investiții private)
7. Orientare către bihoreni (ordine la Consiliul Județean, activități îmbunătățite, curățenie în județ)
Trimite articolul
X“este o instituție orientată spre bihoreni”
Mai ales spre portofelul bihorenilor.
Este o institutie inclinata spre beton si asfalt. Betonul fie cu voi!
Serios? Maine va fi a cincea zi fara apa calda, ca o avarie nu se repara asa usor. Va multumim si o sa va tinem minte
In Livada de Bihor e dezastru : fara asfalt, cu incalzire pe apa termala numai dupa bunul plac al primarului din Nojorid,
Domnul Bolojan ni l-a bagat pe gat si teapa…..