Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vrea să stopeze practicile înşelătoare conform cărora consumatorii nu sunt informaţi în mod corect, complet şi precis asupra produselor şi serviciilor oferite în cadrul unor campanii promoţionale. În acest sens, ANPC propune spre consultare publică un proiect de ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoționale sau vânzărilor cu prime, pe teritoriul României.
„Nu de puține ori am fost nevoiți să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraș să îl întâlnească pe Moș Crăciun. Acest ordin se înscrie într-o perspectivă managerială nouă a Autorității, având-ul pe consumatorul român în centrul acțiunilor sale, astfel încât interesele economice ale acestuia să fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piață să fie remediate. Ordinul va asigura o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce privește campaniile promoționale și va elimina practicile comerciale înșelătoare care apar în acest context”, a declarat domnul Horia Constantinescu, Președintele ANPC.
Proiect
Potrivit proiectului de act normativ, operatorii economici care dețin stocuri de produse din campaniile promoționale și care conțin pe etichete informații cu privire la aceste campanii, vor fi obligaţi să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse. După obținerea acordului în condițiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoțite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existența acordului.
Este important de subliniat faptul că în perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoționale, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economici având obligația de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!