Sunt tineri, sunt frumoși și au visuri. La vârsta lor totul pare posibil. Este vorba de elevii din clasa a XI-a de la Colegiul Economic Partenie Cosma care și-au prezentat proiectele de afaceri în cadrul Competiției Business Plan a firmelor de exercițiu – faza locală. Evenimentul s-a derulat vineri, 21 februarie, sub egida „Rampa de lansare a tinerilor antreprenori 2020”.
Zece participanți
La competiție au participat zece firme de exercițiu: Cutia Misterelor SRL, cls XI-a A, Economic, prof. Marius Paul; Cosmo Luna SRL, cls XI-a B Economic, prof. Adriana Miclăuș; Alien Vibe SRL, cls XI-a C Economic, prof. Mihaela Moca; Legend of Art SRL, cls XI-a D Economic, prof. Diana Sava; Venix SRL, cls XI-a E Economic, prof. Anca Florina; Hora Gusturilor SRL, cls XI-a F Economic, prof. Marioara Vașadi; Luxury Pets SRL, cls XI-a B Turism, prof. Dana Mercea; Michael J SRL, cls XI-a C Turism, prof. Manuela Chișvasi; Callia Events SRL, cls XI-a C Organizator banqueting, prof. Maria Ruge; Beet Beauty Face SRL, cls XI-a A Comerț, prof Ileana Popa.
Materiale promoționale
Juriul nu a avut o misiune ușoară, cele zece firme de exercițiu străduindu-se care mai de care să-și prezinte standurile și obiectele de activitate.
La categoria „Cele mai bune materiale promoționale”, unde a fost evaluat inclusiv standul realizat de către echipa fiecărei firme de exercițiu, juriul format din profesorii: Alice Scarlat, Ligia Bițiș și Doina Bîrlă a desemnat următorii câștigători: I – Cutia Misterelor SRL, II – Luxury Pets SRL, III – Cosmo Luna SRL. Diploma specială pentru „Cel mai vizitat stand” a fost acordată firmei Callia Events SRL.
„Noi oferim niște cutii, mistery box-uri. Periodic avem anumite tematici specifice unei țări. Cutiile pot conține cadouri legate de tematica respectivă. Ne-am inspirat din Occident”, ne-a declarat Alexandra Matica, directorul general al Mistery Box SRL.
Firma Luxury Pets oferea tot felul de servicii pentru animale, o idee cu priză la consumatori. „Noi avem servicii de spa, de coafor și dispunem de o sală în care stăpânii pot organiza diferite evenimente pentru animale de companie, cum ar fi nuntă, botez, zile de naștere, chiar și parastas. Cred că ideea noastră va avea trecere, pentru că tot mai mulți oameni au animale, pe care le consideră ca pe niște copii”, ne-a spus Mădălina Câmpan, directorul pensiunii pentru animale.
Cosmo Luna avea ca obiect de activitate un parc de distracții, principala atracție fiind un roller cosmo-luna. Firma oferea distracții atât pentru copii, cât și pentru adulți.
Firma cu cel mai vizitat stand, Callia Events, este o firmă de mediere, care vine pe piață cu medierea și consultarea clienților oferind servicii de nunți și pachete complete pentru evenimente. „Firmele din domeniu sunt axate doar pe anumite segmente. Noi oferim tot ce ține de organizarea evenimentului”, a precizat Denis Cipleu.
Idei de afaceri
Comisia de evaluare pentru „Cea mai buna idee de afaceri” a fost formată din: directorul Daniel Negrean – președinte, prof. Simona Man, prof. Laura Dan, Sorin Ficuț – reprezentant al agenților economici și Remus Roșca – lector universitar dr. la Facultatea de Științe Economice Oradea, departamentul Management – membri. Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a fost prezent inspectorul Florian Mieluț.
Cea mai bună idee de afaceri a avut-o Alien Vibes SRL. „Obiectul nostru de activitate este personalizarea articolelor vestimentare: tricouri, hanorace, blugi, etc. Țintim un segment de tineri care vor să fie îmbrăcați cool, fashion. Credem că vom avea succes, pentru că am aplicat un chestionar elevilor de la Partenie Cosma și peste 50% dintre aceștia au vrut să se îmbrace cu ceea ce producem noi. Pictăm hainele manual și nu cred că avem concurență”, ne-a spus Eduard Cociuban, de la Alien Vibes SRL.
Pe locul II s-a clasat Hora Gusturilor SRL, al cărei stand te atrăgea cu produsele tradiționale făcute după rețete vechi. Firma avea și un motto: „Hai la gustul de acasă!”. „Avem ceva deosebit, dulceața de ardei iute, care poate fi mâncată cu cârnați, cu slănină, etc. Mai avem batoane de ciocolată de casă, de diferite sortimente. Toate produsele le fabricăm noi, după rețetele bunicilor”, ne-a explicat Ramona Mocanu, managerul firmei.
O idee interesantă de afacere au avut elevii de la Beet Beauty Face SRL, clasată pe locul III, care au fabricat diferite produse cosmetice din sfeclă roșie, fiind inspirați din India.
La reușita evenimentului și-au adus contribuția: Simona Man, Romina Fritea, Ligia Bițiș, Liliana Bălan și Larisa Raț.
Competiția Business Plan faza locală, ediția a 12-a, s-a derulat sub coordonarea CNDIPT – ROCT, prin inspectoratele școlare/unitățile de învățământ subordonate, în parteneriat cu autoritățile administrative publice locale, instituții de învățământ superior și de cercetare din țară sau străinătate, organizații nonguvernamentale, agenți economici reprezentativi, asociații patronale din domeniile economice pentru care se organizează formare profesională.
Premii
Elevii Colegiului Economic Partenie Cosma se laudă cu diferite premii obținute la compețițiile anterioare la fazele județene, regionale și internaționale:
– 2012 – FE „Carta Libre” SRL, profesor coordonator Vașadi Mărioara, a obținut locul II la Competiția Business Plan faza regională și premiul I pentru cel mai bun stand la Târgul Internațional New York;
– 2013 – FE „Pet Zone” SRL, sub coordonarea prof. Scarlat Alice a obținut locul I faza județeană și locul II faza Regională;
– 2015 – FE „Cămăruța lu bunica” SRL, professor coordonator Popa Ileana a obținut locul I la faza județează, locul II faza Regională, și locul III la faza Națională a Competiției Business Plan;
– 2016 FE „Muzeul Culinar”, prof. coordonator Iorga Georgeta a obținut locul II faza regională;
– 2017 FE „Colibris”, professor coordonator Vașadi Mărioara a obținut locul I la faza județeană și Locul II la faza regională a Competiției Business Plan;
– 2018 FE „Le Mustache”, sub îndrumarea prof. coordonator Iorga Georgeta a obținut locul II la faza județeană;
Citiți principiile noastre de moderare aici!