Urmele acestor şocuri se văd cu ochiul liber şi în spaţiul comercial orădean al acestei firme. Rafturi întregi cu marfă de la un singur furnizor, dispariţia unor brand-uri alimentare consacrate, sunt tot atâtea semne că furnizorii de marfă pentru PIC au decis să blocheze aprovizionarea reţelei de magazine din pricina datoriilor acumulate de către comerciant.
Criză
Degringolada din hypermarket-ul orădean – până cu puţin timp în urmă una dintre destinaţiile preferate de shopping ale orădenilor, în special a celor din Zona de Vest a oraşului – este vizibilă încă din parcare, acolo unde rar mai poposesc mai mult de 50 de maşini, parte dintre acestea fiind ale angajaţilor proprii. Dintre zecile de case de marcat, doar patru-cinci mai funcţionează şi acestea fiind mai tot timpul fără obiectul muncii. La raionul de electronice au disparut aproape toate lcd-urile şi plasmele. Cu două-trei excepţii, aproape toate firmele de răcoritoare, ape minerale, lactate, mezeluri etc. şi-au retras produsele de pe rafturi, imaginea standurilor fiind una aproape dezolantă, aducând izbitor cu cea a magazinelor dintr-o epocă apusă.
Astfel, la raionul de biscuiţi veţi putea achiziţiona… orez, iar dacă vreţi să vă luaţi o bere va trebui să vă decideţi asupra celor două-trei mărci din prima parte a raionului, pentru că mai bine de jumătate de polţ este ocupat acum cu… zahăr. O fi el vinul un aliment, aşa cum spun nutriţioniştii, dar e greu de crezut că poate substitui cu succes mezelurile şi lactatele cărora le-au luat locul pe standuri.
Poate singurele motive care mai atrag o brumă modestă de clienţi către PIC sunt produsele din producţie proprie, mâncărurile gata preparate sau semipreparate, puii rotisaţi şi produsele de panificaţie relativ ieftine şi calitative.
Salarii întârziate
Până şi angajaţii, sub protecţia anonimatului, mărturisesc că şi-au pierdut orice speranţă în redresarea situaţiei. Pe lângă disponibilizările masive şi salariile întârziate, ei spun că greutăţile sunt din ce în ce mai evidente. Sistarea apei, timp de câteva zile, din cauza neplăţii facturilor a fost un alt moment care demonstrează dificultatea celor de la PIC de a face faţă pe o piaţă orădeană în care marile trusturi comerciale fac legea.
Conducerea PIC se dă lovită când este vorba de a răspunde solicitărilor noastre. Atât Claudia Rusu, director de marketing, cât şi Stancu Dragoş, directorul PIC România, nu au răspuns la telefon. De la PIC Oradea am vorbit cu asistenta directorului – Adina Todincă. Singurul răspuns al acesteia a fost: „nu pot să răspund la întrebările dumneavoastră, nici despre salarii nici despre raioanele din magazin”.
Valentin Buda
Citiți principiile noastre de moderare aici!