În ianuarie 2013, conducerea Hotelului Ramada Oradea anunţa că a primit titlul de „Hotelul Anului 2012” de la cel mai mare lanţ hotelier, Wyndham Hotel. Titlul de glorie apare încă pe frontispiciul site-ului oficial www.ramadaoradea.ro.
De altfel, încă de la deschidere, Ramada a fost gazdă pentru o serie lungă de evenimente mondene sau de interes-public. În atare condiţii, dificultăţile financiare cu care s-a confruntat pot fi puse, parţial, pe seama atractivităţii limitate a zonei Oradea pentru firme internaţionale puternice precum şi pe stand-by-ul Aeroportului Oradea.
Cert este că deţinătoarea Hotelului Ramada Oradea, compania ABA Turism, a comunicat scurt că „activitatea operaţională a Hotelului Ramada se va desfăşura în continuare, pe toată durata reorganizării, în cele mai bune condiţii” după ce şi-a cerut, la Secţia Civilă a Tribunalului Bihor, în urmă cu o lună, intrarea în insolvenţă.
Compania va intra într-un program de restructurare gestionat de firma Prompt Insolv, care a stabilit pentru 20 iunie data limită de depunere a cererilor de admitere a creanţelor.
Momentan, singurul intervenient în procedura judiciară este Pireus Bank România.
Din surse neoficiale, ABA Turism înregistra, în luna martie, restanţe de peste zece milioane de euro faţă de Stat şi creditori privaţi.
Din 2010, de la lansarea Hotelului Ramada, ABA Turism a încheiat fiecare an în deficit. Pierderile au fost de 2,1 milioane lei în 2011 şi de 4 milioane în 2012 la o cifră de afaceri medie de 8 milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!