Curtea de Apel Oradea a suspendat hotărârea Consiliului Local Aleșd, prin care a fost aprobat traseul viitorului drum de ocolire al orașului Aleșd. Potrivit hotărâri 634/2021 din 3 septembrie, Curtea de Apel “dispune suspendarea efectelor HCL nr. 3/19.01.2021, emisă de Consiliul Local Aleşd până la pronunţarea instanţei de fond.”
[eadvert]
Pe data de 6 mai 2021 Tribunalul Bihor a respins acțiunea a 23 de locuitori din Aleșd, care dețin proprietăți într-o zonă ce urmează a fi traversată de viitoarea șosea de centură. Aceștia au solicitat Tribunalului Bihor, ca “prin hotărârea ce o va pronunța să dispună suspendarea efectelor H.C.L. Aleșd nr. 3/19.01.2021, prin intermediul căreia s-a avizat favorabil varianta nr. trei pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Aleșd.”
Reclamanții au depus în instanță mai multe documente pentru a arăta că hotărârea adoptată de consilierii locali este ilegală. Aceștia susțin, în cererea lor, că “pe lângă varianta adoptată, au mai fost analizate două variante de traseu, profund nelegale și neîntemeiate, fiind introduse în comparație doar cu scopul de a crea avantaje variantei nr. 3, astfel încât concluziile finale să fie în sensul avizării acesteia.”
Reclamanții au mai arătat în instanță că traseul aprobat pentru centura ocolitoare nu a fost stabilit în baza unui studiu de trafic, ci doar în baza unor estimări. Oamenii au mai susținut, în documentele depuse în proces, că traseul adoptat “ajunge să traverseze zone rezidențiale din Orașul Aleșd, cărora li s-a atribuit această destinație prin planul urbanistic general al acestei localități, urmând a afecta cinci unități teritoriale de referință, care sunt clasificate ca zone rezidențiale, în cadrul cărora se pot realiza locuințe individuale cu regim mic de înălțime.”
Ei mai spun și că, înainte să aprobe traseul centurii, autoritățile locale din Aleșd au decis că străzile din cartierele respective să fie reabilitate, să realizeze trotuare, piste de biciclete, treceri de pietoni, spații verzi, cu o viteză redusă de circulație. “Suplimentar acestor aspecte, se arată că varianta de traseu adoptată nu reprezintă o variantă de ocolire a orașului Aleșd, ci mai degrabă o deviere a traseului actual al DN1, prin zona rezidențială a localității, ajungându-se la traversarea unui cartier de locuințe poziționat pe lungimea străzii cât și să se învecineze cu zone intens locuite din orașul Aleșd”, se mai arată în solicitarea reclamanților. Locuitorii din zonă susțin că realizarea unui drum nou în interiorul localității nu rezolvă problema traficului, ci doar o mută pe altă stradă și că “le este încălcat dreptul la proprietate, dreptul la sănătate și la un mediu sănătos, prin creșterea poluării aerului.”
Ce spun autoritățile
Reprezentanții Primăriei Aleșd au declarat instanței că avantajele varintei de traseu ales “sunt lungimea mai mică față de varianta 2, costuri de execuție mai mici, nu traversează arii protejate, nu presupune realizarea de lucrări de consolidare și lucrări hidrotehnice în albia râului, ocupă cea mai redusă suprafață de terenuri private ce necesită exproprierea.” Autoritățile au mai precizat că hotărârea de consiliu a fost avizată favorabil varianta nr. 3, însă este doar un aviz de principiu, deoarece fiind vorba despre un drum național, avizarea acestuia aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Au depus dosarul pentru finanțare
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat luna trecută că a elaborat și depus aplicația de finanțare pentru proiectul “Varianta de ocolire a orasului Alesd”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de peste 121 de milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, 15% contribuția proprie.
Șosea de 5,9 kilometri
Proiectul presupune construcția unui drum de 5,9 kilometri, cu o bandă pe sens, 3 poduri, 18 podețe și o parcare. “Lungimea șoselei de centură va fi de 5,9 kilometri și va asigura o nouă rută rapidă de transport, scurtându-se semnficiativ timpul de parcurs pe DN1, în dreptul localității Aleșd. Vor fi, totodată, îmbunătățite condițiile de confort și siguranță, iar poluarea generată de traficul intens de pe DN1 (E60) și DN1H va scădea semnificativ. Va fi diminuat și disconfortul locuitorilor de pe traseu”, a transmis Consiliul Județean Bihor la începutul lui iulie, când a anunțat lansarea licitației pentru proiectarea și execuția șoselei. Potrivit CJ Bihor, centura intersectează și drumul județean DJ 764 Beiuș – Aleșd și îl descarcă de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă. Indicatorii tehnico-economici ai Studiului de Fezabilitate au fost aprobați în ședința extraordinară a CJ Bihor din data de 12 mai. Tot atunci a fost votat și culoarul de expropriere a terenurilor de pe traseul centurii. Durata proiectului este de 37 de luni. Potrivit CJ Bihor, termenul de depunere a ofertelor este 6 septembrie 2021.
Trimite articolul
XCe treabă are justiția cu stabilirea unui traseu de centura, niciuna unii judecători sunt duși cu pluta când dau decizii netemeinice și nelegale privind traseele lucrărilor de infrastructura asta nu e de competenta instantelor ci doar stabilirea despăgubirilor terenurilor expropriate de cei nemulțumiți de valoarea despăgubirilor conform legii 255/2010, în rest nu e de competenta justiției sa anuleze traseele stabilite, cine ii verifica pe acești judecători care încalcă legea, la fel și pe acei judecători care judeca cu o pasivitate, lentoare și lenevie contestațiile de licitații care ar trebui judecate în câteva zile maxim o luna dar ei tergiversează pronunțarea unei decizii un an de zile sau 2-3 ani de zile în multe cazuri care duc la pierderea unor proiecte cu finanțare europeana, pentru care acei judecători care de multe ori dau decizii nelegale unor firme incapabile care ii mituiesc sa facă lucrările pentru care acei judecători ar trebui sa plateasca
-
De ce nu a facut bolovanul tau drumul la 1km de case si nu depunea nimeni contestatii. Nu cred ca ai vrea sa iti ia casa, sau sa ai o sosea la 1 metru de gardul casei si sa auzi toata ziua si noaptea tirurile si masinile trecand pe langa tine. Foarte bine ca judeca cu timp si cu cap, nu ca cretinul betonator, piroman, demolator.
Marele vizionar, zeu, atotstiutor. Asa scrie in cartile lui Blomberg ca centura trebuie facuta prin localitate, sa nu lasi loc de zvoltare, sa cauzeze galagie si deranj, la 10metri de case. Nu cumva o centura se face la cateva sute de metri sau km de localitate, pt a elimina poluare zgomotul, loc pt dezvoltare. De ce dracu nu o face crestul prin oras, in linie dreapta ca e mai ieftin, si mai poate demola niste case. Prostul pulii.
-
Dar scrie in cartea aia a ta pe care o lauzi, ca ptr. a face o centura la 1 km de localitate, trebuie sa utilixezi de doua ori bugetul orasului respectiv doar ptr.ca implica si doua piduri peste albia unui rau ??
Numai ca 2% din pipulatia acelui oras sa ramana in proprietate cu nuste actuale gradini pe care ulterior sa le revanda dupa defalcare ca locuri de case de pe urma carora sa incaseze ei zeci de mii de euro ??
Ia tradu din cartea aia ?
Ca conform teiriei tale Guvernul pierde bani, consiliul judetean si cel local pierd si ei bani.
Singurii care au de castigat sunt 100 de oameni care raman cu proprietatile neatinse.
E corect dupa cum vezi tu lucrurile, nu-i asa ??
Ce zice in cartea aia referitor la nivelul cheltuielilor ptr.constructii de acest gen?
Ca acolo scrie si ca se fac expropieri daca este o lucrare de interes ptr. comunitatesau este de interes national.
Fara ca tu sau altul ce aveti interese directe sa va puteti opune.
Totul doar in favoarea majoritatii membrilor comumitatii.-
Faci un lucru calumea, te gandesti la viitor, in prostia voastra e bine ce face Bolojan, da conteaza 100 de oameni, la 5000 de elocuitori.
-
Bă,un alesdan,când un ticălos a întâlnit un prost ca tine,s-a inventat politica.Numa’ zic.
-
Daca nu suspenda contestatiile, suspenda judecatorii……. Asa se vor taragana la infinit proiecetele de investitii…………
-
astea nu-s investitii, nu asa se face o centura, printre case. Mai iesiti din tara sa vedeti centuri. Se fac la distanta, cum e in Oradea acum,peste 5-10 ani ar mai trebui o centura mai in exterior, si tot asa , mai multe inele. Nu faci primul inel prin interior , se face la distanta. De asta e centura sa scoti deranjul din oras, nu sa il muti dintr-o zona in alta tot in oras.
Toate cele 3 variantele le-a creat nebunu chel, sunt niste porcarii. Ai avut de ales din 3 kkt-uri. Sper să-i de-a o lecție alejdenii nebunului politruc parvenit. Mult succes!
-
Si voi ati construit solarii pe terenurile virane mostenite sau “combinate in timp” pe care va asteptati sa le revandeti oe parcele cu zeci de mii de euro ca locuri de case!!
De fapt asta va doare.
Ca aveti solarii acolo, asa motivati.
De parca ati livra marfa proasoata zilnic la nu stiu cate lanturi mai de supermarketuri-companii multinationale.
Va doare-n fund de traseul soselei de centura a Alesdului, de fapt.
Pe voi va intereseaza sa ramana neatinsa zona voastra de interes privitoare la terenurilece le puteti valirifica prin defalcare.
Va doare in pix de cate piduri sau ce valoare ar trebui sa fie investita ptr.a duce centura ocolitiare dincolo peste albia Crisului.
Si mai aveti si judecatori, procurori si avocati originari din zona voastra, pe care ii “butonati” la comanda sa sara in ajutor cu decizii favorabile voua.
Ca au si ei terenuri “greblate” , aflate in posesie.
Si nu-s interesati de altfel de decizii. Prin vanzare de locuri de case incaseaza fiecare mai mult decat prin expropiere in scop de ibteres național.
Ce jegosi sunteti!!
Mizerabili, chiar.
Apoi loviti in Bolojan cu vorbe .
De parca el care e de pe “valea voastra” ar umbla sa faca doar rau orasului Alesd.
Iar in orasul ala traiesc zeci de mii de oameni la care sciaterea traficului greu in exterior le-ar face la toti mult bine.
Doar ca o gașcă de ordinari ce sunteti, in cardasie cu justitia, va doare in șpiț de cosmarul trait de noi-ceilalti locuitori ai orasului- zilnic.
Bolojan vrea sa faca un lucru bun, benefic ptr.majiritatea zdrobitiare, realizabil si inca cu bani la jumatate de pret.
Dar se loveste de mafia locala, de interesele a 100-200 de persoane cu conexiuni la toaye nivelurile.
Si asa va ramane Alesd-ul in continuare cu 200 de TIR-uri tranzitand ora de ora prin centrul orasului la orele de varf ale tranzitului.
Rahați bolnavi ce sunteți!
Nu va port gram de respect, nici eu si nici 80% din populatia orasului Alesd.
Sa va duceti unde o ajuns zapada de pe buna !!
Ca are 35 de ani de cand e ingropata.-
Nu mai debita prostii La centura Beiușului a făcut exact la fel. După ce pe traseul inițial aprobat, s-au făcut 80 la sută exproprierile, a venit cu o altă variantă ce trece fix prin grădinile și serele oamenilor. Nu cred că e normal, mai ales că lucrările se fac pe fonduri europene.
-
Ba tu esti prost ori te faci. Centura asta nu ajuta pe nimeni. Si as vrea sa te vad pe tine mare voinik ce ai zice daca ar trece 2000 de camioane pe la tine prin curte. Prost ce esti prima data informeaza despre ce este vorba dupa hai cu comentarii de afaveri si bussines .
Eu personal am casa si voi expropriat cu 400mp si prin fosta curte vor trece 2000 de camioae.
Plus daca esti analfabet dupe la scoala si invata sa citesti. Potrivit PUG SI PIZ ORAS ALESD zona o goga este destinat caselor rezodentiale fara activitate comerciala. Asa ca mai scutestema ca ce 80 la suta din alesd are de castigat prin aceasta aberatia de centura…-
Prostul de zoro crede ca centura aia va fi ca in Oradea cu 90 la ora. Dar prostul de zoro nu stie ca va fi un drum printre case, cu limita de viteza. Prostul de zoro vrea sa treaca cu tdi-ul ca vantul prin Alesd. Dar prostul de zoro, ca multi altii nu inteleg ce e o centura si cum se face, ca prostul de zoro nu a fost prin strainatate sa vada centuri, ca nici nu se vede localitatea si nu deranjeaza masinile ce tranziteaza. zoro prostul
-
Mare cretin ești xxx, n-ai creier sa pricepi ce am scris, am să-ți explic ca și pt.retardati mintal: sunt împotriva construirii de centuri ocolitoare prin oraș, printre case, ăla ar putea fi un simplu drum nu centura ocolitoare. Ai priceput?
-
-
-
Ce înseamnã verbul,, a ocoli”?
Dacă era un proiect bun nu era prin oraș. Dacă era legal nu-l suspenda nimeni. Varianta 3 de traseu ( prin oraș) era cea mai proastă alegere.