Industria ospitalității ia în calcul testarea clienților, pentru a putea funcționa la interior cu o anumită capacitate, între 30 și 50%, începând cu 1 iunie, a declarat marți Dragoș Petrescu, secretar general al Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor.
[eadvert]
Reprezentanții industriei ospitalității au discutat cu premierul Florin Cîțu modul în care și-ar putea relua activitatea, puternic afectată de restricțiile impuse din cauza epidemiei COVID-19.
Petrescu a precizat că operatorii nu vor majora costurile pentru a acoperi prețul testelor, de 2-3 euro. „Cei care se vor testa rapid vor fi o minoritate”, a spus Petrescu, în condițiile în care o parte a clienților vor fi vaccinați, iar alții vor fi trecut prin boală.
Angajații din industria HORECA vor avea prioritate la vaccinare, în condițiile în care reprezentanții industriei au constituit un grup de lucru cu comitetul de vaccinare.
„Comisia Europeană și-a asumat data de 14 mai ca dată de finalizare a certificatului verde astfel încât vom putea beneficia de o bază unică de date în asa fel încat orice cetațean român să poată fi usor identificat și să dovedească faptul că este vaccinat. Țări ca Olanda si Marea Britanie deja explorează concepte din domeniul cultural și al ospitalitatii în care să poți avea acces facil cu certificat verde dar și cu testare rapida”, a precizat Dragoș Petrescu.
„Romania își va asuma certificate digitale în ceea ce privește deplasările internaționale”, a spus Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România.
Oficialii industriei au solicitat Guvernului și sancționarea sau ridicarea licențelor pentru cei ce nu respetă regulile impuse de condițiile sanitare sau fiscal.
Ce spun bihorenii?
Măsura testării clienților pentru a permite funcționarea unităților HORECA la o capacitate de 30% – 50% este privită diferit de administratorii unităților din județ. Dacă cei care au hoteluri și pensiuni mai mari ar fi de acord cu această măsură, cei care au doar restaurante sau piscine o privesc cu reticență și nu prea sunt de acord cu ea.
Florian Serac, directorul general al SC Turism Felix, nu ar spune nu unei astfel de măsuri, dacă ea ar duce la relaxarea condițiilor, dar crede că soluția ar fi vaccinarea cât mai multor persoane. „Este o măsură bună, dacă s-ar suprapune cu relaxarea condițiilor. Cred, însă, că vaccinarea în masă ar fi soluția. A aplicat-o Israelul cu rezultate bune. Pentru că vine omul la noi, îl testăm și apoi iese pe stradă și poate contacta virusul de oriunde. Această măsură cu testarea este relativă”, crede Florian Serac.
„Noi, ca hotel, nu avem o problemă să aplicăm această măsură. Pentru clienții cazați, noi și acum aplicăm măsura filtrului la intrare, le luăm temperatura. Avem toate condițiile pentru a efectua acele testări rapide care nu costă foarte mult. Dacă asta ne ajută să funcționăm în condiții mai bune. Mai complicat este pentru cei care au doar restaurant. Mai ales pentru restaurantele mici. Cum faci? Amenajezi un spațiu? Angajezi un medic? Dacă îți vine un client și comandă o pizza îl mai taxezi și cu 2 – 3 euro? În cazul nostru ca hotel, având și bază de tratament, având cadre medicale angajate și spații adecvate, nu avem o problemă să o aplicăm. Măsura aceasta, strict pentru noi ca și hotelieri, dacă ajută la relaxarea condițiilor este binevenită și o putem aplica”, ne-a declarat Dumitru Fechete, managerul Complexului President din Băile Felix.
Nu toți cei care au afaceri în industria HORECA sunt dispuși să plătească pentru testarea clienților. „Eu îmi testez proprii angajați. Nu sunt dispus să plăteasc pentru testarea clienților. Le recomand tuturor să se vaccineze, și eu m-am vaccinat”, ne-a declarat proprietarul unei afaceri în domeniul turismului din Băile 1 Mai. O soluție ar putea fi decontarea testărilor de către stat. La fel cum s-a procedat în învățământ, unde au fost utilizate doar 2% din teste.
Trimite articolul
Xsa testeze dar sa nu includa costul in contul turistilor.