UPDATE
Autospecialele de ridicat mașini din Oradea vor râmâne în parcare până la noi ordonanțe. Chiar dacă scapă de ridicatul mașinilor, orădenii nu vor scăpa de amenzi în cazul în care parchează neregulamentar.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a pronunţat, luni, în problema ridicării maşinilor parcate neregulamentar în baza unor hotărâri de consilii locale, reclamată de Avocatul Poporului. ICCJ a a stabilit că procedura nu poate fi reglementată de consiliile locale. Acestea îşi arogă, fără bază legală, drepturi într-un domeniu rezervat Guvernului.
Decizia Curţii devine obligatorie de la momentul în care este publicată în Monitorul Oficial.
În Oradea, ridicarea maşinilor este reglementată, pe lângă Codul rutier, de alte două hotărâri ale Consiliului local. Cea mai uzitată este HCL 640/2006 care se referă la „Regulamentul de organizare şi funcţionare a sistemului de administrare al pacărilor publice, a ridicării şi blocării autovehiculelor în Oradea” iar cealaltă este HCL 448/2010 care aprobă „Regulamentulde atribuire/licitaţie a locurilor de parcare, pentru folosinţă, în parcările de domiciliu din municipiul Oradea”.
Teoretic, de la publicarea în Monitorul oficial a deciziei ICCJ, aceste HCL-uri ar trebui lipsite de alineatele care prevăd ridicărea maşinilor.
În Oradea se ridică în medie 15-20 de maşini pe zi dar, spun surse din cadrul AIO, majoritatea ridicărilor auto se fac în baza Codului rutier. În medie, două maşini pe săptămână se ridică în baza Regulamentului parcăruilor de domiciliu. Recuperarea maşinii ridicate în baza unui proces verbal la Codul Rutier costă, medie, 480 de lei – 300 de lei e taxa de ridicare a maşinii, amenda e 360 lei, înjumătăţită în 48 de ore.
Citiți principiile noastre de moderare aici!