Face un master în Afaceri Internaţionale, studiază în paralel Horticultura. La doar 24 de ani a pus bazele a ceea ce se spune că va fi livada viitorului, livadă inspirată de modelul văzut în Italia, la Veneto, dar şi la Trento Livada lui Francesco Tommasi se întinde pe 20.000 mp, este o livadă superintensivă de măr și păr. Are 6000 de pomi/ ha, plantaţi, ceea ce face unică livada.
O livadă superintensivă are în mod obişnuit 32000 pomi/ ha. Dincolo de reducerea costurilor, cel mai important argument pentru a crea o livadă superintensivă este calitatea fructelor. Francesco a devenit specialist în acest domeniu al livezilor superintensive şi e gata să-i sprijine şi pe alţii în acest demers. Italianul stabilit la Hidişelul de Sus se laudă că are fructe cu gust. Povestea sa de succes şi obiectivul său se pliază exact pe scopul şi obiectivele Asociația pentru Cercetarea și Promovarea Produselor Agroalimentare „Crișana” care a fost lansată oficial ieri la Trade Center Oradea.
Asociaţia s-a născut ca urmare a inițiativei unui colectiv format din oameni de afaceri, fermieri și cadre didactice universitare din Oradea care au conștientizat necesitatea de a înființa o structură asociativă pentru potențarea sectorului agroalimentar din Crișana. Omul cu contacte de nepreţuit, Dorin Popa este preşedintele Asociaţiei Crişana şi decanul de vârstă al bordului fondatorilor.Conducerea executivă i-a revenit celui mai tânăr dintre fondatori, Francesco Tommmasi, 24 de ani.
„În acest demers am pornit de la următoarele realități: o mare parte (estimare proprie de 70%) din fructele și legumele din piețele din muncipiul Oradea și orașele din județul Bihor sunt de import. În mare parte aceste produse sunt realizate din semințe de import, așa că fructele și legumele de pe piață nu au gustul și exista nostalgia celor de pe vremuri. Există studii care demonstrează ca fructele și legumele comercializate conțin reziduuri de nitriți, nitrați și pesticide. Din declarația Ministerului Agriculturii reiese că se pot verifica doar 10% din acestea, vezi sursa. Producătorii mici și mijlocii de legume și fructe nu au timp pentru desfacerea produselor, de acestea ocupându-se intermediari. Produsele din piețe nu au identitate zonală, mulți vânzători mint privind proveniența lor. Așa că dacă micul producător spune că e din Bihor nu îl mai crede nimeni. Este nevoie de bani pentru investiții. Sunt disponibili bani europeni dar care se alocă pe proiecte, micul producător nu are capacitatea de a le accesa individual. În acest context ne-am definit ca o asociație care urmărește potențarea sectorului agroalimentar din Crișana”, a spus Dorin Popa.
Universitarii Dorin Coita, Remus Roşca, Anca Brata şi Raul Silaghi- preşedintele AFB sunt vicepreşedinţi ai organizaţiei. Universitarul Teodora Tarcza, consultantul Dan Octavian şi antreprenorul Emil Gherdan sunt ceilalţi membri ai Asociaţiei. Fiecare cu povestea lui de succes. Emil Gherdan are o livadă de măr pe 5 ha la Nojorid şi doreşte să se extindă. Se declară hobby-horticultor, dar ca în toate activităţile sale, Emil Gherdan doreşte să devină profesionist şi în acest domeniu şi e gata să-şi extindă livada la 20 ha. Domnia sa a pledat însă pentru a sprijini membrii asociaţiei în vânzarea produselor, deoarece „fermierii îşi doresc să rămână fermieri, nu comercianţi”. Pentru aceasta, realizarea unor centre de colectare e soluţia oferită de Emil Gherdan. Pe lângă vânzare, identitate şi promovare, dar şi consultanţă sunt beneficiile oferite membrilor. Consultanță de marketing pentru crearea și promovarea propriului brand , adică pentru crearea identităţii ar putea fi oferită de universitarul Dorin Coita. Din perspectvă economică, membrii asociaţiei se vor putea bucura de creșterea capacității de negociere a prețului de vânzare al produselor. Detalii pentru cei care doresc să devină membri pe: http://asociatiacrisana.ro/
Obiectivele Asociaţiei Crişana:
-Construirea unei platforme de colaborare a principalilor actori din sectorul agroalimentar.
– Organizarea de evenimente cu scopul promovării producătorilor din regiunea Crișana.
-Oferirea unor servicii de: consultanță în vederea obținerii de fonduri nerambursabile; consultanță în marketingul si managementul agroalimentar; consultanță cu specific agricol pentru a spori productivitatea fermierilor și capacitatea acestora de a produce produse de calitate.
-Crearea și gestionarea brandului Produs agroalimentar Crişana pentru sprijinirea si promovarea producătorilor din aceasta zonă.
– Realizarea unei hărți a județului Bihor / regiunii Crișana cu zonele agricole recunoscute pentru o anumită cultură de produs si cu producătorii de referință în vederea promovării turismului agroalimentar.
– Identificarea producătorilor de produse agroalimentare tradiționale din zona Crișana in scopul unei bune cunoașteri a ofertei de produse agroalimentare tradiționale si a promovării acesteia.
-Participarea la schimburi de experiență în țară și străinătate. Elaborarea și implementarea de proiecte și inițiative de atragere de fonduri.
-Promovarea unor inițiative legislative locale şi naționale pentru îmbunătățirea cadrului legislativ din agricultura românească.
-Desfășurarea unor activități comerciale de genul: cumpărare de produse de la producători, ambalare și etichetare produse, prelucrarea produselor pentru obținerea unor produse finite, depozitarea produselor, comercializarea produselor.
-Sprijinirea acțiunilor de asociere a producătorilor de produse agroalimentare tradiționale în vederea creșterii performanțelor acestora.
– Introducerea unor practici prietenoase pentru mediu și recuperarea produselor tradiționale.
– Realizarea unor proiecte de cercetare în domeniul agroalimentar și diseminarea rezultatelor.
-Înregistrarea la OSIM a mărcii Agroalimentare Crişana
-Înscrierea ACPPA Crișana ca membru OIPA – Organizaţii Interprofesionale pentru Produse Agroalimentare
Citiți principiile noastre de moderare aici!