Lucrările la noua hală din Piața Cetate au început din luna mai, 2023 și au fost finalizate la începutul lunii septembrie 2024.
Prima etapă a constat în amenajarea și reconstruirea halei C1, care a ars în incendiul din 2020, având o suprafață de 1.770 metri pătrați, înființarea a 50 de locuri de parcare stradale, cu staționare de scurtă durată, construirea stației de pompare – rezervor de apă, precum și accesul dinspre bulevardul Nufărul spre Cantemir.
„La etapa a doua am avut probleme cu partea de declasare a unor clădiri care au fost demolate și nu puteam începe lucrările, un proces pe care l-am avut cu Ministrul Culturii, pe care l-am și câștigat. Ministrul Culturii s-a pronunțat asupra declasării, s-a și emis deja ordinul de declasare acum două săptămâni de zile. Deci, nu mai avem probleme din acest punct de vedere. Putem începe lucrările la etapa a doua”, a transmis primarul Oradiei, Florin Birta.
Potrivit reprezentantului constructorului, „etapa a doua va continua cu parcarea subterană, de 162 de locuri de parcare plus adăpost de apărare civilă. La parter vor fi 32 de spații comerciale cu produse nealimentare și spații pentru fructe. La etaj vor fi săli de curs pentru antreprenori din domeniul agricol”.
Comercianții vor plăti 1450 de lei cu TVA pentru un modul pe lună în cazul în care oferă spre vânzare legume, fructe sau pâine și 1650 de lei cei care vor vinde lactate și carne. Diferența de preț se datorează dotării cu o vitrină frigorifică în valoare de 4000 de euro/bucată.
„Prima etapă al acestui proiect a fost realizarea acestei hale, cu 76 de locuri. În luna octombrie sperăm să putem mobila aceste module, până atunci mai trebuie să instalăm un corp de 1200 metri pătrați, unde să îi realocăm pe cei care vând legume și fructe”, a precizat Liviu Andrica, directorul Administrației Domeniului Public (ADP) Oradea.
Etapa viitoare
În etapa a doua, se va realiza o construcție nouă, care va cuprinde o parcare subterană de 161 de locuri, sector de legume-fructe cu 504 mese, sector alimentație publică, sector produse alimentare cu 34 de spații comerciale, sector produse nealimentare cu 152 de module comerciale de 6 metri pătrați, două săli de instruire pentru antreprenori în domeniul comercial agricol și birouri pentru persoanele din administrație, plus alei pietonale, spații verzi și drumuri de acces.
Lucrările au fost realizate de asocierea formată din Madlev Cons – lider de asociere și Campeador S.R.L. – asociat 1, Constructorul Sălard – asociat 2 și EUD Drum Construct – asociat 3. Contractul are o valoare de 77.010.876,77 lei fără TVA.
Distrusă de un incendiu devastator
Trimite articolul
XAlta zona moarta, dupa ce Bolovanul a dezvoltat-o. De abia mai e lume ce vine la piata, dupa atatea santiere
Chiar nu înțeleg de ce facem astfel de investiții câtă vreme o vom lăsa pe mana lui Andrica (și ADP) care clar își va bate joc de ia în ultimul hal.
Doar atat s-a putut, doar atata au putut! Un chici arhitectural care a inlocuit fierul forjat din golurile ferestrelor cu scotch negru, atata au putut ei asta din comisii, comisii de hurbanism, comisii culturale, comisii…… bugetare. Ma intreb daca astia de la cultura vor accepta scotchul negru in loc fier forjat asa cum a fost in proiectul avizat de comiis de cultura bugetara. O fi scotchiul un material ageat in loc de fier fojat la cladiri de patrimoniu?
-
Ca sa atraga lumea la piata sa faceti zona rosie sau superrosie de la 8–15 lei pe ora sau jumate de ora, sa fie eficient pentru profituul vostru
Au reusit sa distruga complet inca o piata. 4 ani de santiere au alungat clientii, 80% din clienti pierduti. Piata Iosia demolata ca vai doamne trebuie supermarket care deja a falimentat. Piata Nufaru a trebuit demolata acum spatiul sta gol. Mare Mall centru a lui sprancenat e gol, toate spatiile comerciale in centru sunt aproape goale.
-
Dezvoltare betonata.
astia sant contra omului contra comertului ,acesti globalisti distrug tot sa aduca marii hoti ,
-
Vorba lui Bolojan, cui ui place sa se muye. Deja 30mii sau mutat deja, sa plece toti daca nu vreti dezvoltare
Degeaba mega pasajul rutier daca la suprafata tot cu trecere de pietoni a ramas 🙁 , pasajul subteran trebuia doar pt pietoni de la statia de tramvai spre piata…
-
Vorba lui Bolo. Poti sa te muti dacz nu te adaptezi regulilor. Deja 30mii au plecat din oras
90% din profit intra la ADP, asta da eficienta