Grupul Selina a pierdut, la Curtea de Apel Oradea, procesul intermediar intentat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin care a cerut suspendarea efectelor certificatului negativ dat constructorului, la rezilierea contractului pentru tronsonul Chiribiș – Biharia (A3). Sentința este definitivă.
„Deși la fond li s-a admis cererea de suspendare a efectelor documentului constatator prin care CNAIR a constatat neîndeplinirea obligațiilor esențiale de către Trameco, în calea de atac a recursului, Curtea de Apel Oradea a admis recursul CNAIR și a respins definitiv cererea de suspendare a efectelor documentului constatator. Practic, prin această decizie, Curtea de apel Oradea a constatat că nu sunt îndeplinite condițiile legale pentru suspendarea unui act administrativ, respectiv că nu sunt indicii de nelegalitate, ceea ce înseamnă, cu alte cuvinte, că în acest context CNAIR a acționat în conformitate cu prevederile legale”, ne-au transmis reprezentanții CNAIR. Potrivit sursei citate, o dată cu această sentință, certificatul negativ acordat de CNAIR firmelor din Grupul Selina produce efecte, iar cele trei firme nu mai pot participa la licitații publice timp de trei ani de zile.
„O să supraviețuim. Grupul de firme Selina nu poate fi eliminat pe motiv de incapacitate. Avem personal calificat, tocmai suntem în proces de achiziții de noi utilaje și echipamente și putem susține financiar toate contractele în derulare și chiar mai mult de atât”, a declarat proprietarul Grupului Selina, Beniamin Rus.
Procesul deschis de Selina pentru anularea rezilierii contractului pentru tronsonul bihorean din A3 urmează să fie judecat pe fond.
Reziliat cu câteva luni înainte de termenul de finalizare
Tronsonul Chiribiș – Biharia avea termen de finalizare luna august 2022, însă din cauza unor neînțelegeri apărute între constructor și CNAIR, lucrările au fost blocate mai bine de 17 luni, cu stadiul de execuție de 1%, în momentul în care autoritățile au reziliat contractul, în mai 2022. Cei 28,55 de kilometri de autostradă urmau să fie construiți de Asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings.
În luna august, CNAIR a lansat din nou licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Chiribiș – Biharia. Valoarea estimată a proiectului, reactualizată, este 877 milioane de lei, față de 326 milioane de lei plus TVA, valoarea contractului semnat în 2020 cu firmele din Grupul Selina.
Oferte pentru inelul rutier
Drum Asfalt și Trameco, două dintre firmele care au primit certificatul negativ în momentul rezilierii contractului pentru A3, au depus o ofertă pentru lotul 1 al Inelului rutier metropolitan, în cadrul licitației organizate de Consiliul Județean Bihor.
Jurnal bihorean a solicitat instituției să se pronunțe, dacă în contextul actual, oferta celor companii va fi luată în calcul. „Comisia de evaluare va analiza ofertele. Procedura de licitație este în desfășurare. Doar membrii comisiei de licitație cunosc detaliile, dar în timpul desfășurării procedurii nu au voie să le divulge”, a spus Bianca Firezar, purtător de cuvânt al CJ Bihor. Totodată, Drum Asfalt a depus ofertă și pentru centrul intermodal realizat de Primăria Oradea.
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!