Prezentarea colecţiei „Verb” a avut loc în cadrul Art Show, eveniment organizat de Ordinul Arhitecţilor Bihor. Chiar dacă în genere colecţiile de serie mică s-au unicate se adresează unei nişe restrânse, Verb oferă soluţii pentru toate tipurile de buget dar şi pentru gusturi dintre cele mai sofisticate. Şi acesta este punctul forte al colecţie. „De cele mai multe ori creaţiile mele necesită un anumit context şi o anumită lectură. De data aceasta am pus pe primul loc funcţionalul, atât în alegerea temei cât şi în modul de execuţiei a colecţie: în alegerea materialelor, crearea tiparelor şi a finisajelor, bazându-mă pe inventivitate şi creativitate textilă, pentru a contrabalansa leitmotivul preferat al acestui an, criza economică”, spune designerul Greta Pollman.
Smart şi practic
Colecţia „Verb” se adresează în primul rând doamnelor şi domnişoarelor cu vârste între 18-40 de ani, care îşi doresc atât o ţinută de birou, cât şi una de evenimente. Creatorul a încercat să reconcilieze două stiluri aparent opuse : smart şi practic, folosind pentru noua „amazoană urbană” detalii high-tech, sport mixate cu detalii extrem de feminine. Materialele din care sunt confecţionate piesele sunt: bumbac, jersey, mătase naturală care a suferit tratamente speciale: peliculizări, fasonări, cu accente neconvenţionale pe linia tiparelor. Cromatica colecţiei este austeră, în spirit britanic, amintind de lumea cernelii şi a cărţilor animată de spiritul femeii-poet-anarhist Colette.
Originalitate în serie
Absolventă a Facultăţii de Artă din Oradea, secţia Sculptură, Greta Pollman îl citează pe unul dintre artiştii contemporani preferaţi, John Baldessari atunci când vorbeşte despre profesia sa : „arta nu este o vocaţie, este o vacanţă, când vine vorba de această schimbare radicală de la arta modelajului, a sculpturii, la cea de designer vestimentar”. În ultimii şase ani, Greta Pollman a rămas consecventă în acest domeniu, dar este prima data când îşi lansează o colecţie individuală promovată sub brandul ei personal.
Colecţia VERB vine ca o urmare firească a experienţei acumulate de Greta în ultimiii ani în designul şi producţia tricotajelor, a hainelor de sport şi a costumelor de baie, prin colaborările cu renumitele branduri internaţionale : H&M, Gerri Weber, Aigner, Motivi, şi nu în ultimul rând, colaborarea de trei ani cu brandul naţional Pepos. În viitor, Greta Pollman are un scop foarte bine determinat, acela de a face parte dintr-o formă de manifestare artistică legată de arta vestimentaţiei, relativ nouă în România şi Oradea care să ofere alternative originale producţiilor de serie mare.
Veronica Bursasiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!