„Este o intenție de a reconfigura această componentă, nu de a o anula. Sunt mai multe variante de analizat. Una este să se limiteze numărul de călătorii, să spunem la 50 pe lună. O alta este să se intre într-un sistem de coplată, să se plăteasă, de exemplu 5 sau 10 lei pe lună pentru acel serviciu. Sau se poate merge cu coplata pe tranșe de pensie sau de vârstă”, spune Eduard Florea, șeful Direcției Economice din Primărie.
OTL SA este, acum, în posesia unor date de acest gen despre beneficiarii de gratuități, declarate de aceștia la ridicarea cardurilor.
Florea declară că discuțiile cu societatea de transport în comun, pe acest subiect, sunt avansate și că e de așteptat o propunere de modificare a situației de acum până la finalul primului trimestru din acest an.
„Suntem obligați ca de la jumătatea anului acestuia să facem cu OTL un nou contract de delegare. E o condiție obligatorie pentru a obține fonduri europene, iar contractul va fi în litera și spiritul regulamentele europene. Acestea nu prevăd gratuități la modul în care am fost obișnuiți până acum, cineva trebuie să achite poentru fiecare transport. Azi, pentru pensionarii orădeni nu plătește nimeni, nici măcar bugetul local”, spune Florea.
Conform acestuia, practica prezentă, este ca Primăria să acopere, la final de exercițiu financiar, deficitul apărut în contabilitatea OTL.
Florea spune că noile reguli sunt că fiecare călătorie trebui plătită de cineva, „ori Primăria nu poate să suporte acel transport. 40.000 de pensionari, fiecare cu 70 de lei pe lună este bugetul de investiții al OTL pe un an, e o sumă colosală”.
OTL va primi de la buget, în acest an, aceeași sumă ca și anul trecut, în condițiile în care salariile au crescut, pe fondul schimbărilor legislative.
Citiți principiile noastre de moderare aici!