Ea va putea fi utilizată gratuit până la 1 ianuarie 2024.
„Această parcare era mai mult decât necesară, deoarece prin pietonalizarea străzii Libertății și modernizarea străzii Iosif Vulcan au fost desființate locurile de parcare care erau amenajate pe marginea drumului și atunci cei care vin în zona respectivă vor putea mai ușor să găsească un loc de parcare.
[eadvert]
Cu această parcare finalizată, ajungem aproximativ la două mii de locuri de parcare în zona centrală a municipiului, iar la final de an, când estimăm că va fi finalizată și parcarea din jurul Catedralei Ortodoxe din Centrul Civic, vom depăși două mii de locuri de parcare în parcări sub- sau supraterane, în zona centrală.
De asemenea, mai avem parcarea din str. Corneliu Coposu, care mai are aproximativ 400 de locuri de parcare, deci ne apropiem la finalul acestui an de 2.500 de locuri de parcare în afara carosabilului în parcări construite în municipiul Oradea. Din 2020 până în prezent, în fiecare an am finalizat și am dat în folosință pentru orădeni câte-o parcare în Oradea, iar anul viitor sperăm să dăm în folosință și parcarea de la Spitalul Județean.
De asemenea, vom continua cu parcările și în viitor: de exemplu, avem un proiect cu o parcare din zona Nufărul și în continuare vom lucra să asigurăm orădenilor astfel de locuri de parcare”, a anunțat primarul Florin Birta.
Parcarea de pe str. Iosif Vulcan este o construcție pe trei niveluri supraterane, fiind prevăzută cu 121 de locuri. Este a cincea parcare supraetajată realizată în ultimii ani de către municipalitate în Oradea.
Suprafața terenului pe care este construită parcarea este de 4.592,06 mp,iar suprafața construită (amprenta) este de 1184,15 mp. Etajele parțiale sunt legate între ele prin case de scară și lifturi bordate cu diafragme din beton armat.
Din cele 121 de locuri de parcare, 8 sunt destinate utilizării de către persoane cu dizabilități și 8 locuri pentru mașinile cu încărcare electrică. Pe lângă locurile de parcare mai sunt prevăzute și rastele pentru biciclete.
Lucrările la această parcare supraetajată au fost începute anul trecut și au fost executate de către asocierea formată din Drum Asfalt SRL (lider de asociere), Trameco SA (asociat) și Poliart SRL (asociat). Valoarea contractului este de 10.243.456,33 lei fără TVA, iar proiectul a fost implementat de către Primăria Oradea, prin Direcția Patrimoniu Imobiliar (DPI).
„Invităm cetățenii, pe toți cei care au locul de muncă în centru sau au treabă în zona centrală să folosească cu încredere această parcare, eliberând astfel partea carosabilă. Începând de joi dimineața, parcarea va fi deschisă publicului, toate nivelele parcării fiind în stare perfectă de funcționare, iar așa cum orădenii s-au obișnuit deja în cazul celorlalte parcări construite de municipalitate, și această parcare va fi la dispoziția cetățenilor în mod gratuit în primele luni de la deschidere”, a declarat primarul Florin Birta.
Trimite articolul
XIa comparati cu proiectul prezentat initialal, nu seamana deloc cu proiectul. Toate sunt complet diferite la final
Felicitari !
-
Chiar asa, felicitari.
Nu multi ar fi reusit sa faca o parcare cu un aspect atat de oribil/tipator/grotesc in plin centru istoric.
Felicitari!
E chiar o performanta reprezentativa in ceea ce priveste nivelul gastii aflate la putere (si putoare) in oradea de 15 ani.
Parcarile astea ultracentrale trebuia construite demult la periferie si legate la transportul in comun, unul performant si eficient, raspandit si cu timp de asteptare redusi. Asta si in contextul scaderii populatiei si evidentei relocari in suburban. Puteti sa faceti pasaje peste pasaje, parcari peste parcari, cata vreme nimeni nu se gandeste la masuri alternative automobilului, in zece ani se va ajunge de unde s-a pornit. Primarul in indolenta lui mai si invita indirect la folosirea automobilului, partea carosabila stimabile se va elibera cand lumea va avea toate premizele confortabile sa lase masina acasa sau la periferie. Desi s-au pompat miliarde in orasul asta, decalajul cu occidentul e de circa 50 de ani in prisma masurilor urbanistice luate. Traficul nu se rezolva prin trafic! Sa inchei, era necesar scrisul ala urias pe cladire? Sa faci o virtute din brutalism e peste intalegerea unuia cu bun simt estetic. Ati devenit un magnet pentru kitsch si sustinatorii acestuia!
-
Si cu Clujul avem decalaj de 30 de ani la nivel de trai si ce inseamna cu adevarat omul si nu niste amarate de pasaje. Nu pasajul inseamna viata la oras. E de ajuns sa vezi oamenii din Cluj sa vezi alta gandire si mentaliate