Grădinița cu Program Prelungit nr.34 din Oradea este parteneră într-un proiect Erasmus+ care se încadrează în domeniul „Inițiative pentru politici inovative – Incluziune socială prin educație, training, tinerețe”, cu titlul INEDU – „Model de educație incluzivă pentru copiii preșcolari cu experiență de migrație” (Inclusive education model for children with migrant background in pre-schools).
Proiectul a debutat în decembrie 2016 și se întinde pe o perioadă de 2 ani, până în decembrie 2018.
Proiectul are 10 parteneri printre care se află unități școlare, ONG-uri și instituții care activează în domeniul învățământului: Grădinița cu Program Prelungit nr.34 din Oradea (Cornelia Borz – coordonator local); Grădinița „Perluțele Mării” din Constanța; Folkuniversitetet (Suedia); Windmill Integrated Primary School Dungannon (Irlanda de Nord); Institutul Internațional de Socilogie din Gorizia (Italia); Centrul de Dialog Intercultural din Macedonia; EduCentrum (Cehia); ONG – „Esti People to People” (Estonia); Grădinița nr.152 din Lodz (Polonia), FSLD (Polonia) – care este și coordonatorul general.
Bugetul total al proiectului este de 548.910 euro, din care GPP nr.34 din Oradea îi va reveni 43.667 de euro.
Proiectul a debutat printr-o vizită de întâlnire în Lodz (Polonia), ocazie cu care s-au întâlnit și cunoscut partenerii și au recapitulat împreună pașii pe care trebuie să-i urmeze pe parcursul celor doi ani ai proiectului. În prima parte a proiectului s-au desfășurat 2 etape de cercetare care au vizat analiza procesului de evoluție a adaptării sistemelor educaționale din țările partenere către un model durabil de incluziune a copiilor care provin din familii cu experiență de migranție. În prima etapă au fost colectate date și au fost analizate câteva studii de caz de la partenerii din Marea Britanie, Suedia și Italia.
În a doua etapă, Institutul Internațional de Cercetare Sociologică din Italia, pe baza datelor colectate, analizate și comparate, a pregătit un instrument pentru colectarea de date din celelate țări partenere în proiect, care au aderat mai târziu la UE și care nu au aceiași bogată experiență în educația incluzivă a copiilor migranților, precum România, Cehia, Macedonia, Estonia și Polonia.
Instrumentul de colectare a datelor a facilitat identificarea și definirea grupului țintă al proiectului (copiii cu background de migrație), stabilirea cadrului juridic național specific acestui domeniu, modalitățile și inițiativele care ar putea susține incluziunea socială a acestor copii și factorii care ar putea influența practicile de integrare.
Astfel, au fost evidențiate principalele obstacole întâmpinate în prezent dar și principalele potențialuri, capacități de a realiza ceva în acest domeniu, posibilele acțiuni, proiecte, programe care ar putea fi implementate astfel încât să adapteze sistemele de educație pentru o integrare durabilă a copiilor care provin din familii cu background de migrație.
Citiți principiile noastre de moderare aici!