Echipele Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, coordonate de prof. Liliana Sonea, au fost premiate la Constanța, localitatea în care s-a desfășurat Olimpiada Națională de Argumentare, Dezbatere și Gândire Critică „Tinerii dezbat”. Cele două echipaje din județului Bihor au fost formate din elevii: Yasmina Cuc, Iulia Pop, Alexandru Dume, Natalia Popa, Vladimir Staicu și Cezar Popescu, toți de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea. Orădenii au obținut mențiune atât la secțiunea debutanți, cât și la secțiunea avansați. De asemenea, elevii Iulia Pop și Alexandru Dume au mai obținut, fiecare, câte o mențiune la secțiunea debutanți.
[eadvert]
„Rezultatele remarcabile se datorează și profesorului care i-a pregătit cu multă dăruire și seriozitate: doamna prof. Sonea Liliana, de la Colegiul Național «Emanuil Gojdu» Oradea. Alese mulțumiri, doamnei profesor Tanța Hodișan, care le-a purtat de grijă elevilor noștri la Constanța”, a notat inspectorul școlar Mihaela Biriș, pe pagina sa de socializare.
Orădenii au concurat cu 280 de elevi de liceu din toate județene țării. Competiția a fost organizată de Ministerul Educației, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean și cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanța.
Competiția a avut un caracter public și s-a desfășurat la Universitatea „Ovidius” Constanța. La eveniment vor fi prezenți și 150 de voluntari elevi și profesori, din mai multe unități de învățamânt din județul gazdă.
Dialog între culturi
Olimpiada națională de argumentare, dezbatere și gândire critică este cuprinsă în Calendarul Olimpiadelor Naționale, începând cu anul școlar 2016 -2017, debutând în 2010 ca un concurs național cu denumirea „Tinerii dezbat”, pe baza unui parteneriat public-privat de succes în promovarea dezbaterilor academice în mediul școlar, într-un format acreditat la nivel internațional. Concursul s-a bucurat de succes în rândul elevilor și al profesorilor încă de la început, crescând în fiecare an.
„Dezbaterile academice joacă un rol important în cultivarea unui mediu academic vibrant, în care ideile pot fi explorate, testate și dezvoltate într-un mod riguros și colaborativ.
Dezbaterile constituie un forum pentru dialogul între culturi, discipline și perspective diferite, facilitând înțelegerea și colaborarea între diferite grupuri de oameni”, a declarat Sorin Mihai, inspector școlar general la Constanța.
Dezbaterile din cadrul Olimpiadei se desfășoară conform formatului World Schools adaptat, fiind un tip de dezbatere academică (numită și educațională sau formală) în care se abordează o temă din două perspective diametral opuse.
Tema dezbaterii reprezintă în primul rând un pretext pentru exersarea abilităților de comunicare în spațiul public, de gândire critică și de argumentare logică. Elevii împărțiți în două grupe: Debutanți și Avansați, au dezbătut trei teme majore (moțiuni) în funcție de secțiunea din care au făcut parte.
Dezbaterile s-au desfășurat fără ajutorul profesorului coordonator sau al altor materiale ajutătoare (laptop, internet, enciclopedii etc.).
Elevii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea s-au remarcat la nivel național.
Citiți principiile noastre de moderare aici!