Elevii Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu” din Oradea s-au întors cu premii frumoase de la manifestările prilejuite de Ziua Naţională a României la Alba Iulia. O delegaţie formată din mai mulţi elevi gojdişti a participat la proiectul de parteneriat educaţional „Comori ale spiritualităţii româneşti”, derulat în parteneriat cu mai multe colegii de renume din ţară. Dintre acestea amintim: Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Cluj-Napoca, Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti, Colegiul Naţional „Matei Basarab” din Bucureşti, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti, Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa etc.
„Scopul proiectului, în care au fost implicaţi 170 de elevi şi 35 de cadre didactice, a fost cultivarea interesului faţă de valorile spiritualităţii româneşti, îmbogăţirea orizontului cultural al elevilor prin activităţi educative extracurriculare şi educarea în spiritul protejării frumuseţilor naturii”, ne-a precizat Florica Creţiu, coordonator al elevilor gojdişti.
Premii pentru gojdişti
Pe lângă vizitele efectuate la diferite obiective istorice, o parte a proiectului a constat în participarea la manifestările dedicate la Alba Iulia Zilei de 1 Decembrie.
În cadrul atelierului de Muzică şi Dramatizare, trupa de teatru a Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu”, formată din elevii Juhasz Norbert, Claudia Igna, Iulia Barna, Rareş Groza şi Ana Dulău, a luat premiul I, pentru piesa „Tulburarea apelor” de Lucian Blaga. De asemenea, premiul I pentru „Cel mai bun actor” a fost obţinut de Claudia Igna, pentru rolul Nonei din piesa amintită. O contribuţie importantă în ceea ce priveşte decorurile şi-au adus elevii Paul Şoptirean şi Mălina Zaha.
De asemenea, în cadrul Atelierului de Pictură, Vanesa Ghiaţă a obţinut premiul I, iar Ariana Paul premiul III. Elevii au fost coordonaţi de prof. Raluca Avrămuţ.
Păreri şi impresii
„Suntem foarte mulțumiți de rezultatele obținute. Elevii s-au comportat în mod surprinzător. S-au ridicat la înălțimea exigențelor celor două jurii. Deși timpul a fost extrem de scurt, s-au mobilizat și s-au pregătit extrem de bine. Putem sta cu fruntea sus. Am fost exact ceea ce trebuia să fim”, a subliniat Florica Creţiu.
Juhasz Norbert, elev în clasa a XII-a A, în rolul preotului, personaj principal al dramei „Tulburarea apelor”, a declarat: „Pe lângă experiența minunată de a fi distribuit într-o piesă de teatru într-un rol atât de important, jucat în fața unui public exigent, pot spune că pentru mine toate cele trei zile au reprezentat prilejuri extraordinare de a cunoaște elevi inteligenți din cele mai bune colegii ale țării, de care mă leagă prietenii sincere”.
„Am întâlnit elevi din diferite regiuni ale ţării, cu care am legat prietenii. Am rămas plăcut impresionată de cooperativitatea de care au dat dovadă ceilalţi colegi şi de atitudinea pozitivă pe care au avut-o”, a declarat Claudia Igna.
„Implicarea în acest proiect m-a ajutat în primul rând să mă dezvolt pe plan social, întâmpinând provocarea de a juca alături de persoane necunoscute la început, dar de care am prins drag repede. M-a făcut nespus de fericită faptul că am reuşit să leg prietenii strânse în cadrul acestui proiect”, ne-a povestit Iulia Barna.
Una peste alta, proiectul a fost unul reuşit, care va avea continuitate şi anul viitor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!