[eadvert]
Austriacul Georg Müller-Hartburg, organizatorul competiției SuperKarpata Trophy, susține că mobilizarea societății civile și autorităților române împotriva evenimentului desfășurat pe teritoriul țării noastre s-ar datora sentimentului anti-austriac din România. Acesta mai precizează, într-un email transmis Jurnal bihorean, că participanții la competiție nu au intrat în zone protejate și că pozele publicate pe diferite site-uri din România au fost, de fapt, făcute în Austria, ceea ce arată că acuzațiile aduse împotriva concursului și a participanților sunt false.
„Din păcate, anul acesta am trăit o campanie care nu s-a mai văzut până acum în cei 19 ani de existență. După o analiză detaliată însă, nu a fost îndreptată atât împotriva evenimentului nostru în sine, ci mult mai mult împotriva Austriei”, ne-a declarat Georg Müller-Hartburg. El are și o explicație pentru această campanie.
„După modul în care Austria a tratat România în ultimii ani, nu este de mirare: alocația pentru copiii care locuiesc în România a fost redusă masiv (n.red. copii născuți în Austria sau ai româncelor care au muncit în Austria), dar femeile din România au fost din nou suficient de bune pentru a îngriji pacienții noștri cu corona. Iar punctul culminant a fost veto-ul guvernului nostru împotriva aderării României la Acordul Schengen”, a explicat organizatorul SuperKarpata Trophy.
Acuzații false
Sursa citată ne-a explicat că rapoartele cum că participanții la competiție ar fi intrat în zone protejate sunt false și o poate dovedi prin faptul că pozele postate pe diverse site-uri din România, cu autovehiculele de teren, au fost făcute de fapt într-o pădure din Austria, în anul 2019, iar zonele protejate despre care s-ar fi spus că ar fi fost încălcate de participanți se află la aproximativ 300 de kilometri distanță față de traseul din acest an, „și, prin urmare, niciun participant nu a fost vreodată acolo”.
„Asta înseamnă că aceste rapoarte sunt în mod constant greșite! Sper că asta pune acuzațiile împotriva noastră în lumina corectă”, a subliniat austriacul.
„În ultimele zile am fost profund stânjenit și chiar jenat să fiu austriac. Pot să înțeleg și reacția oamenilor și a diverselor mass-media, deși sunt extrem de dureroase. Mi se pare important să se cunoască contextul. Pentru că, în acest context, se poate explica mulțimea de rapoarte negative și constantele rapoarte false”, a explicat organizatorul SuperKarpata Trophy.
De 19 ani în România
Georg Müller-Hartburg a spus că această competiție este organizată, în România, de 19 ani și că este atașat de țara noastră.
„Ne-am văzut întotdeauna pe noi, organizația și participanții noștri, ca oaspeți într-o țară frumoasă, cu datoria de a ne comporta corect. Depunem mult efort în dezvoltarea unui concept prin care participanții noștri să circule pe diferite drumuri pe cât posibil și să nu deranjăm populația cu grupuri mari de vehicule. Accentul nostru este pe navigație și nu pe viteză. Toate vehiculele participante sunt urmărite prin GPS, cu care putem dovedi o viteză medie de doar 10 km/h!”, a subliniat sursa citată. El susține că vehiculele participante sunt „omologate pentru transport în comun și au plăcuțe oficiale și sunt în stare tehnică perfectă”, nu sunt prototipuri sau vehicule de curse modificate.
Austriacul subliniază că are toate avizele necesare pentru organizarea competiției și că regulamentul concursului nu permite ca participanții să intre în zone protejate.
„Folosim doar drumuri publice și poteci”, a spus Müller-Hartburg.
„Toate interdicțiile de conducere, barierele blocate, precum și proprietățile private marcate și zonele protejate nu sunt, desigur, permise – chiar și în conformitate cu reglementările noastre”, ne-a explicat acesta.
Amendați de Garda de Mediu
Cinci șoferi austrieci care au participat la competiția SuperKarpata Trophy vor fi amendați cu 5.000 – 10.000 de lei pentru încălcarea OUG 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice.
Totodată, administratorul companiei care a organizat competiția, Müller – Hartburg Dienstleistungsgesellschaft mbH din Viena, va primi o amendă de 50.000 de lei. Potrivit comisarilor Gărzii de Mediu, participanții la SuperKarpata Trophy au traversat aria protejată Muntele Șes, de pe teritoriul orașului Aleșd și al comunelor Aușeu, Borod, Bratca, Brusturi, Derna, Lugașu de Jos, Popești, Suplacu de Barcău și Șinteu.
Pentru a putea identifica adresele șoferilor și organizatorilor austrieci, comisarii Gărzii de Mediu apelează la Interpol. La competiția organizată pe teritoriul României au participat 38 de echipe cu 81 de autoturisme de teren. Participanții au fost din: Austria, Belgia, Elveția, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Slovenia.
Potrivit site-ului superkarpata.com, taxa de participare la competiție a fost de 3.000 de euro pentru fiecare vehicul (șofer + pasager) și 900 de euro pentru fiecare pasager în plus. De altfel, aceeași firmă austriacă a mai fost amendată de Garda de Mediu Bihor, în 2016. Atunci, comisarii gărzii l-au găsit pe administratorul companiei în Stâna de Vale și l-au amendat cu 50.000 de lei și au dispus oprirea competiției. Însă, organizatorii SuperKarpata Trophy au continuat concursul și au fost amendați a doua oară, cu 100.000 de lei.
Trimite articolul
XI auzi! Pacat ca ai nostri dorm pe ei, caci daca erau nationalisti si nu niste tradatori si spagari nenorociti si si ar fi dat interesul sa apere avutiile tarii de la bun inceput, nu mai faceau austriecii pe virginele. Cu atat mai mult cu cat dupa faza din 2016, nu trebuia sa li se mai permita nici o competitie. Au si ei dealuri si paduri, sa le rascoleasca pe ale lor.
Sa-si tina competitia acasa la ei, in Schengen!
Niste nesimtiti needucati austriecii astia. Trebuie sa li se interzica sa mai intre in Romania. Sa distruga la ei acasa.
Șerpi cu limba perfidă,dar veninoasa..o nație de cotropitori Ei și turcii.Pradatori..
autriecii au mancat si adormit si au si dat la b$ci in bihor, au lasat bani seriosi stiu eu in zona Alesd cum sa nu i mai primesti in tara? sa vina si mai multi ca avem nevoie de bani
ochii lui vad ca in acele zone intra cu masina persoane apartinand tututror tarilor, doar Austria nu
isi da prea multa importanta,