Şi în care au investit încredere şi speranţă.
Misiune
Raul Derecichei are misiunea de a face proiecte cu care să-i convingă pe membrii bordului Federaţiei să-l susţină în realizarea lor. El vine să potenţe o echipă tânără, aflată în acest moment în executivul Federaţiei. Premisele mandatului său în această poziţie importantă sunt dintre cele mai favorabile: tânărul director vine cu viziunea în afaceri a generaţiei sale care ar urma să se conjuge în mod fericit cu experienţa în business a membrilor Colegiului Permanent al Federaţiei Patronilor Bihor.
„Sper că opiniile şi munca mea vor avea relevanţă”, e gândul cu care Raul Derecichei porneşte la drum. Tânărul s-a aflat în atenţia conducerii Federaţiei Patronilor de multă vreme. Prestaţia sa în Caravana organizată de Federaţie în timpul campaniei electorale care i-a avut ca protagonişti pe candidaţii la preşedinţia Consiliului Judeţean a fost decisivă în alegerea lui Raul Derecichei ca executiv al FP Bihor. De cealaltă parte, infrastructura, logistica şi sprijinul şi experienţa membrilor Federaţiei au fost exact de ce avea nevoie tânărul pentru a-şi realiza proiectele. E pregătit să performeze însă nu e dispus să se plafoneze. „Acesta ar fi un regres pe care nu m-il permit”, spune tânărul. Raul Derecichei rămâne consecvent ideei prezentate în campania electorală şi la rândul său e gata să acorde sprijin tinerilor antreprenori.
„Oradea nu are o strategie în integrarea reală a tinerilor pe piaţă muncii. Dacă vrei să te angajezi, ajungi să ţi se spună lucruri absurde: că eşti supracalificat pentru ceea ce se caută.Studiile, adesea, nu au relevanţă. Şi e frustrant să afli că nu ai experienţă când tu ca student ai luat în serios studiile. Noi trebuie să găsim strategia, să facem proiecte şi stagii de practică aplicată pentru tineri, să-i aclimatizăm cu locul de muncă. Trebuie o corelare între ceea ce iese pe poarta facultăţii şi ceea ce are nevoie firma. Primele proiecte se vor adresa tinerilor antreprenori, fiindcă ştiu mulţi tineri care au deschis afaceri care s-au închis apoi, deşi erau idei bune. Aceasta fiindcă nimeni nu-ţi oferă liniile de ghidare, iar afaceri bune mor datorită proastei gestionări.Dacă nu eşti competitiv pe piaţă, mori. Pentru această categorie de tineri antreprenori sperăm să putem organizam cursuri în care să-i învăţăm să se organizeze, să-i familiarizăm cu riscurile, cu lucrurile neprevăzute, să-i învăţăm să se promoveze, să vândă, să se facă cunoscuţi”, spune tânărul director executiv.
„Idei măreţe fără contabil şi jurist nu le poţi duce la capăt. Noi sperăm că vom reuşi să facem ce ne-am propus cu ajutorul voluntarilor, dar şi a unor manageri de top, a personalului din cadrul multinaţionalelor. Tinerii trebuie să ştie să se implice în activităţi extracuriculare, să fie implicaţi social, să fie proactivi. Convingerea mea este că un tânăr cu iniţiativă, cu un bagaj de cunoştinţe solid, poate să facă performanţă, dacă vrea. Greşeala tinerilor care optează pentru o specializare este că se alsă furaţi ori de denumire, ori sunt influenţaţi. Nu sunt conştienţi că specializarea trebuie aleasă în funcţie de ceea ce te preocupă şi te pasionează, de faptul că aceasta va fi viitoarea ta carieră care se traduce în venituri. Dacă vei fi un bun profesionişti poţi să ceri pentru serviciile tale suma care te reprezintă. Dacă nu eşti competitiv pe piaţă, mori”, consideră Raul Derecichei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!