S-a întâmplat la sfârșit de februarie, chiar cu câteva zile înainte de a se declansa pandemia de coronavirsul. „Întreaga săptămână de curs s-a desfășurat sub devizele Happy School și Cultură. În aceste momente de grea încercare pentru țara noastră, pentru Europa și întreg mapamondul, este dificil să împărtășești din emoția, curiozitatea, abordarea pozitivă și bogăția culturală de care am avut parte timp de o săptămână, datorită Proiectului Erasmus+, cu titlul „S.P.E.R.–Speranță Pentru Educația Românească” implementat la Colegiul Național “Octavian Goga” din Marghita, proiect la care am participat după săptămâni de pregătire lingvistică, pedagogică și culturală”, spune profesoara Elisabeta Cosma. Participanții au fost introduși în fundamentele psihologiei pozitive, prezentând cele mai relevante teorii și referințe internaționale, cât și în teoriile și tehnicile educației pozitive. „Acest curs a fost, de asemenea, o oportunitate excelentă de a realiza, împreună cu cursanții, un studiu comparativ al aspectelor educației din România, Spania, Franța, Germania și Italia.
Pe perioada cursului, am fost introduși în tehnica Mindfulness, ca o oportunitate de a antrena mințile, de a atrage atenția asupra momentelor prezente, de a ne relaxa, de a atinge obiective și de a stimula un anumit nivel de conștientizare de sine. Am reușit să demarăm un proiect personal bazat pe educație pozitivă. Zilnic am fost implicați într-un proces activ de învățare, concentrându-ne, de asemenea, pe experiența personală și auto-reflecție. Combinând elemente cognitive și emoționale vom facilita procesul de învățare și vom asigura o păstrare de lungă durată a noilor cunoștințe ale elevilor noștri.Am învățat că Educația pozitivă își propune să promoveze bunăstarea și fericirea în clasă și nu numai, oferind tinerilor cunoștințe și abilități de viață pentru a se realiza în viața lor prezentă și viitoare. Psihologia pozitivă este studiul științific al funcționării înfloritoare și optime a omului și se concentrează pe atuurile și virtuțile care permit indivizilor, comunităților și organizațiilor să aibă succes”, explică profesoara Elisabeta Cosma.
Sub soarele Toscanei
Participanții la curs a avut parte de vizite și experiențe inedite.Florența este un adevărat muzeu în aer liber. Ponte Vecchio, “David” al lui Michelangelo, magnificul Dom, Catedrala Santa Maria del Fiore, Galeria și Palatul Uffizi…„Practic, pe orice străduță ai lua-o este imposibil să nu vezi vreo operă de artă din perioada Renașterii. Statui celebre, poduri vechi de secole, biserici impresionante, muzee cu lucrările celor mai de seamă pictori sau sculptori ai Italiei, străduțe pline de viață, palate cu grădini superbe – toate acestea fac din Florența una dintre cele mai mari atracții ale Italiei… Surpriza săptămânii petrecute de noi în Italia a fost excursia în Toscana, în ținuturile ce ascund vestitele podgorii Chianti. Am descoperit că, într-adevăr, Italia este fermecătoare. Străzile înguste ale orașului Siena amintesc de filmele italienești, iar dorințele copiilor locului sunt, cel puțin, surprinzătoare: în loc de fotbaliști celebri, băieții Sienei își doresc să devină jochei, în onoarea curselor de cai găzduite de oraș în fiecare an. Așezat pe o colină, sătucul-cetate Monteriggioni de doar 49 de locuitori, te cucerește cu liniștea și ordinea sa. În San Gimignano am găsit, fără pretenții de high class, gelateria Dondoli care, potrivit specialiștilor, are cea mai bună înghețată din lume. A fost un privilegiu care ne-a învățat ce înseamnă să te plimbi, ocazional, «sub soarele Toscanei»”, spune dascălul dela CN Octavian Goga Marghita. În concluzie, profesoara Elisabeta Cosma spune că: „ne-a plăcut foarte mult cursul: subiectele, dinamica, și relațiile dezvoltate între toți membrii clasei. Subiectele nu au fost neapărat noi, dar modul în care am lucrat, resursele pe care ni le-a prezentat formatoarea, proiectele pe care le-am realizat individual și în grup ne-au sporit cunoștințele și abilitățile. Noi, cele patru cadre didactice de la Colegiul Național Octavian Goga din Marghita, am apreciat mult oportunitatea de a împărtăși experiențele noastre profesionale cu colegii de la curs, pentru a avea o înțelegere clară asupra temei cursului. Ne-am întors acasă pline de idei și concepte noi despre predare, dar, din păcate elevii vor mai avea de așteptat până le vom pune în practică”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!