S-a terminat cu vânzoleala schimbării caselor de marcat vechi cu altele cu jurnal electronic. Majoritatea firmelor s-au dotat cu case noi de marcat, după perioade de tergiversări și amânări de termene. Ciclul de vânzare de case de marcat s-a terminat relativ repede, prin februarie – martie, când, potrivit legii prevenției, cei care au început demersurile pentru achiziționarea de case de marcat nu erau amendați. De la 1 iunie, cine nu are case noi de marcat va fi amendat.
Andrei Bondor, directorul general Sintezis, spune că s-a supraevaluat necesarul de case de marcat pentru România. „Se vehicula faptul că România are nevoie de milioane de case de marcat. Cifra a rezultat de la ANAF, care a înregistrat în 20 de ani toate casele de marcat, ori în această perioadă o firmă și-a schimbat de mai multe ori aparatul de marcat, dar acesta nu a fost scos din evidențele ANAF. Realitatea este că doar o treime din cifra vehiculată este cea reală. Adică, în România ar fi necesare circa 600.000 de case de marcat”, spune Andrei Bondor.
Etapa a doua
Primele case noi de marcat încep să iasă din garanție și trebuie reînnoite contractele de service, ceea ce este o mare provocare pentru firmele care le-au comercializat.
„Dacă a fost o bătaie pe vânzarea caselor de marcat, aceeași problemă va fi și pe service, doar că pe service apare factorul uman. Pe perioada vânzărilor s-au născut firme noi peste noapte, rupându-se din cele vechi. Acum, firmele mici au început să se închidă sau să se asocieze”, a observat specialistul. Se pune întrebarea ce se va întâmpla cu clienții acestora? Cine le va face service?
„Singura soluție este să se mute la firmele care au mai rămas. Service-ul la noile case de marcat presupune: operativitate, cunoștințe tehnice și informatice de actualitate, stocuri de piese, disponibilitate de deplasare și consultanță în vederea depunerii declarațiilor solicitate de ANAF.
Odată cu apariția noilor case de marcat, utilizatorii au obligația de a transmite o serie de declarații. Chiar dacă nu se folosește casa de marcat lunar, trebuie declarată neutilizarea ei”, subliniază şeful Sintezis.
Acesta este de părere că firmele cu doi-trei angajați nu vor putea face față perioadei de service care urmează. „Noi avem 18 angajați. Lucrăm în ture și avem un program de 7/24 (șapte zile a câte 24 de ore), avem un call-center”, explică Andrei Bondor.
Probleme mari vor apărea la momentul conectării aparatelor fiscale la serverul ANAF, când acesta va deveni funcțional. Atunci va fi iar mult de lucru. „Service-ul va fi cea mai mare provocare în perioada următoare. Nu vânzările. Firmele trebuie să fie atente cu cine semnează contractele. Să verifice înainte capacitatea acestora, numărul de angajați, disponibilitatea”, atenționează directorul Sintezis.
Sintezis, numărul unu
Sintezis este de 20 de ani numărul unu în vânzările şi service-ul de case de marcat. În 2018 a obţinut un rezultat de 1.702.000 de euro, o cifră de afaceri de 3-4 ori mai mare decât a competitorilor. În prezent, Sintezis deţine un portofoliu de peste 6.200 de echipamente instalate şi în service, atât în judeţul Bihor, cât şi în ţară, în cadrul reţelelor internaţionale de retail.
Sintezis este prezentă cu o echipă de 12 tehnicieni în magazinele Carrefour, Kaufland, Penny, Lidl, Profi, BricoDepot, Praktiker, Real şi alte zeci de branduri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!