Astfel de diorame feroviare mai există la Muzeul CFR din Bucureşti, în Gara de Nord din Timişoara, la Chişinău în Republica Moldova şi la Budapesta.
Gara în renovare
Gara Oradea arată cu totul altfel, faţă de cum arăta în urmă cu câţiva ani. Porumbeii, care îşi făceau de cap prin sala centrală şi prin sălile de aşteptare au devenit istorie. La fel şi boschetarii care îşi făceau veacul pe peroanele gării şi în incinta sălii de aşteptate.
„Începând din 10 ianuarie – până în luna aprilie, interiorul gării este în renovare. Asta înseamnă zugrăvit, înlocuirea instalaţiei de iliminat, a tavanului fals de pe holuri. În partea superioară a sălii se vor amplasa nişte tablouri mari cu tematică CFR: trenuri, peisaje, etc. În sala de aşteptare va fi montat un mobilier şi prize electrice pentru încărcarea telefoanelor şi laptop-urilor. De asemenea, se vor înlocui ferestrele defecte”, ne-a informat Flavius Junc, şeful Staţiei CFR Oradea.
Întrebat despre renovarea exteriorului gării, Flavius Junc ne-a declarat că această lucrare este cuprinsă în proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca. O întreagă istorie a fost legată de porumbeii din incinta Gării Oradea. Aceştia erau obişnuiţi acolo şi nu erau deranjaţi nici de sunetele care aveau scopul să-i sperie. În cele din urmă, cei circa 40 de porumbei au fost prinşi.
Trimite articolul
XSi nici astea in miniatura sa nu ajunga la timp.
Vor avea tiganii cu ce se juca