Fundatia Ruhama a găsit noi modalități de intervenție pentru a oferi oportunități de dezvoltare la copii și tineri din medii dezavantajate. Proiectul „Formarea de abilități de viață la copii și tineri din medii dezavantajate” s-a derulat în perioada noiembrie 2010 – august 2011 și a avut ca grup țintă copii și tineri care provin din medii excluse social.
„Prin acest proiect am dezvoltat 18 programe de formare de abilități, programe de intervenții oferite comunităților prin servicii sociale de tipul centre de zi. Serviciile sociale au fost înființate în parteneriat cu școlile locale”, a declarat Ana-Maria Udrea, responsabil proiecte și raportări în cadrul Fundației Ruhama.
Prin acest proiect, Fundația Ruhama și-a propus să realizeze un model educațional incluziv și sustenabil bazat pe formarea de abilități de viață pentru copiii defavorizați, copii proveniți în special din comunități rome.
Obiective
„Am urmărit a-i pregăti pe copii să se descurce mai bine în viață, completând astfel programa școlară cu activități practice și apropiate de realitatea actuală și de nevoile de dezvoltare și adaptare la viața de adult. Pregătim copiii și tinerii pentru a avea, pe de-o parte, performanțe școlare mai bune, iar pe de alta, pentru a deveni cetățeni responsabili și adulți capabili pentru a reuși în viață. Echipa Fundației Ruhama, la fel ca majoritatea populației, constată decalajul imens dintre persoanele care trăiesc în comunitățile de romi și restul populației, înțelegând cauzele și acționând prin muncă pentru a le reduce. Două direcții de acțiune sunt urmărite constant și tenace: pe de o parte munca de influențare, de sprijinire a autorităților care pot decide să acționeze pentru a contribui la îmbunătățirea situației grave, disperată a comunităților de romi, iar pe de altă parte, munca directă cu noile generații, copiii de azi”, a mai spus Ana-Maria Udrea.
În cadrul proiectului s-au derulat mai multe programe, printre care: istoria și cultura romilor (22 de ore), clubul povestitorilor (30 de ore), bune maniere (22 de ore), abilități psiho-sociale și cognitive (20 de ore), tehnici de învățare și petrecere a timpului liber (50 de ore), abilități sportive (96 de ore), IT (30 de ore), alfabetizare (96 de ore), orientare profesională (16 ore), orientare în spațiile publice în Oradea (48 de ore) și Cluj-Napoca (32 de ore), micii sanitari (18 ore), abilități de socializare pe perioada sărbătorilor de iarnă (20 de ore), abilități muzicale (64 de ore), financiare (12 ore), de socializare de Ziua Copilului (10 ore), sociale și de comunicare (6 ore) etc.
Programele de formare de abilități de viață sunt programe demarate la inițiativa Fundației Ruhama, cu sprijin financiar de la Fundația Soros România.
C.D
Citiți principiile noastre de moderare aici!