Examenul de titularizare de anul acesta a fost organizat ilegal! Cel puţin aşa susţin sindicatele din învăţământ. Acestea îl acuză pe ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, că a dat un Ordin, care încalcă Legea privind statutul personalului didactic. Fiindcă lucrările au fost corectate în şcoli, nu în Universităţi. Ruben Filimon, director la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, una dintre cele trei centre unde s-a organizat examen de titularizare în Oradea, nu împărtăşeşte punctul de vedere al sindicaliştilor. „A fost cel mai securizat examen. Să reorganizeze examenul? În numele cui vorbesc liderii sindicali? Şi-au consultat cumva membrii? Candidaţii care au fost nemulţumiţi după examen au depus contestaţii şi lucrările au fost reevaluate. În acest an, fiecare lucrare a avut un cod de securitate. Dar, probabil aşa cred unii că orice se face, nu se face bine. Cel puţin în Bihor, rezultatele din acest an au fost mai bune decât anul trecut când subiectele s-au făcut la Oradea şi lucrările au fost corectate de colegi. Colegii noştri au fost mai drastici la corectat”, spune Ruben Filimon.
Susţine ideea examenului mixt
Peste 49.000 de cadre didactice ar putea să ajungă să dea încă o dată examenul de titularizare. Fiindcă sindicatele reclamă inadvertenţe între metodologie şi lege. „Legea se referă la două articole care stipulează rolul centrelor universitare în evaluarea lucrărilor şi mai ales la contestaţii, în metodologie nu se prevede acest lucru. Suntem într-o situaţie deosebită care ar putea să degenereze într-un scandal. Colegii noştri doresc să conteste acest examen naţional de titularizare ”, a argumentat Aurel Cornea liderul FSLI. Ruben Filimon director la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, şcoală la care a fost organizat examenul de titularizare, spune că pretenţia sindicaliştilor e nejustificată şi nefondată. Şi nu e nici în interesul membrilor, fiindcă în Bihor rezultatele din acest an au fost mai bune ca anul trecut. „Colegii noştri care au corectat anul trecut au fost mai exigenţi şi atunci profesorii au văzut că nu au decât o şansă: să înveţe”. Ruben Filimon spune că nu e un fan al examenului de titularizare în această formă. „Sunt adeptul examenului mixt. Pe care profesorul să-l dea cu părinţii, copiii şi cadrele didactice din şcoală. Fiindcă în actuala formulă avem profesori care sunt buni la teorie şi nu stăpânesc clasa. Noi avem nevoie de profesori care să-i înveţe pe copii să înveţe”, a adăugat Ruben Filimon.
Citiți principiile noastre de moderare aici!