1.200 de proiecte au fost depuse în sesiunea trecută a PNDR, pentru a moderniza fermele mici.
Sprijinul pentru dezvoltarea fermelor mici se acorda sub forma de primă în două tranşe, astfel: 75% din cuantumul sprijinului la semnarea Deciziei de Finanţare şi 25% din cuantumul sprijinului se va acorda cu condiţia implementării corecte a Planului de afaceri, fără a depăşi 3/5* ani (*5 ani pentru exploataţiile pomicole), de la semnarea Deciziei de Finanţare.
Potrivit variantei consultative a Ghidului Solicitantului, aferent submăsurii 6.3, implementarea corectă a Planului de Afaceri, presupune îndeplinirea în mod obligatoriu a unor condiţii. Printre acestea se numără: comercializarea producţiei proprii în procent de minimum 20% din valoarea primei tranşe de sprijin, înfiinţarea platformelor de gestionare a gunoiului de grajd conform normelor de mediu în vigoare, stabilirea domiciliului/ sediului social a solicitantului în UAT-ul în care exploataţia este înregistrată.
În cazul în care fermierul va fi încadrat într-o activitate salarizată, în termen de maximum 9 luni de la data semnării Deciziei de finantare, locul de muncă al acestuia (sediul social/ punctul de lucru al angajatorului) trebuie să fie în acelaşi UAT sau zonă limitrofă a UAT-ului în care este înregistrată exploataţia de asemenea din Planul de Afaceri trebuie să reiasă dezvoltarea exploataţiei agricole.
Sancţiuni
În cazul în care se constată că beneficiarul nu respectă condiţiile de implementare corectă a planului de afaceri, respectiv nu sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate şi de selecţie şi/ sau celelalte obiective prevăzute în Planul de afaceri,
AFIR va proceda fie la recuperarea integrală a ajutorului financiar nerambursabil plătit şi neacordarea celei de a doua tranşe de sprijin (în cazul nerealizării a cel puţin unui obiectiv obligatoriu din Planul de afaceri); fie la plata parţială (din valoarea tranşei a doua şi după caz de la beneficiar), respectiv proporţional cu ponderea obiectivului suplimentar nerealizat în totalul obiectivelor obligatorii şi suplimentare din Planul de afaceri (în cazul nerealizării a cel puţin unui obiectiv suplimentar din Planul de Afaceri).
Suma va fi reţinută din valoarea tranşei a doua de sprijin, şi după caz de la beneficiar, în cazul în care se constată că trebuie recuperată şi din valoarea acordată la prima tranşă de sprijin.
Toate activităţile pe care solicitantul se angajează să le efectueze în cadrul Planului de afaceri şi pentru care a primit punctaj la selecţie, devin condiţii obligatorii pentru menţinerea sprijinului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!