După greva din toamnă, sindicatul Transloc din OTL nu s-a mai împăcat cu conducerea societății, și nici cu cea a Primăriei Oradea. Joi, șefii sindicatului Transloc au convocat întâlniri cu colegii lor, în depoul OTL. Noile nemulțumiri se leagă de plafonarea concediului de odihnă la 25 de zile lucrătoare, măsură pe care conducerea OTL o ia la cererea primarului Bolojan, subliniază liderii sindicali Mânz și Juhasz.
Astăzi, șoferii și vatmanii OTL au încă opt zile, în medie, peste cele 25 de zile de concediu. Conducerea nu și-a mărit salariul de opt ani de zile.
Fiecare pe limba lui
Angajații OTL sunt nemulțumiți și de creșterea salarială propusă pentru 2018. Deși cer măriri de 12%, sindicaliștii spun că li s-a propus 4%, în timp ce directorul general al OTL avansează 6%. Un aspect curios: sindicaliștii acuză conducerea OTL că și-a propus să își mărească salariile cu 98%, în 2018, în condițiile în care clasa muncitoare din OTL are salarii nete sub 2.000 de lei, cu excepția șoferilor care lucrează ore suplimentare. În schimb, sindicalistul Virgil Mânz afirmă că, pentru 2018, în bugetul OTL sunt prevăzuți 740.000 de lei, pentru salariile directorilor și indemnizațiile celor șapte membri în Consiliul de Administrație.
Directorul OTL, Viorel Mircea Pop, îi contrazice flagrant pe sindicaliști, subliniind că salariile conducerii OTL nu s-au modificat de doi ani. Așa cum nu s-au mărit nici în alte regii ale Primăriei, din dorința primarului Ilie Bolojan. Și tot directorul OTL aduce în față nevoia de o mai mare productivitate a muncii la societatea de transport.
Sindicalistul Virgil Mânz evidențiază condițiile grele de muncă – frigul din depou, poluarea fonică și fumul – în condițiile vârstei înaintate a angajaților (52 de ani, în medie, vârsta unui angajat). La rându-i, directorul OTL vorbește despre cheltuielile mari cu angajații, ce depășesc 50%.
În schimb, ține să facă publică mărirea valorii tichetelor de masă pentru angajații OTL, de la 12 la 15 lei, precum și economiile pe care OTL le face cu carburanții și energia electrică. Pop afirmă că, prin licitație pe bursă, au scăzut prețurile la energia electrică consumată de OTL, de la 250 de lei/Kw la 189 lei/Kw. „Este cel mai bun preț pe energie electrică în toată zona de vest a României. Și pentru combustibil, am cerut să avem cel puțin cu 10% sub media pompelor din Oradea. Aceste cheltuieli reprezintă aproximativ 32% din bugetul OTL. E mult?”, întreabă retoric Viorel Mircea Pop, tracasat de conflictul cu sindicaliștii OTL, deviind subiectul și spre nevoia OTL de a nu crește prețurile biletelor și abonamentelor. Același director, deranjat de acuzele dinspre sindicat: „Dacă e așa prost management la OTL, cum de a plecat dl. Csuzi în Emirate? Iar eu puteam pleca la Tel Aviv, dacă nu mă îmbolnăveam”, încheie directorul Pop, care din luna mai 2017 luptă cu o boală crâncenă, ce l-a supus deja la două operații.
Citiți principiile noastre de moderare aici!