BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Florin Birta anunță cinci proiecte rutiere majore: centura de nord a Oradiei și conexiuni cu Zona Metropolitană

Florin Birta anunță cinci proiecte rutiere majore: centura de nord a Oradiei și conexiuni cu Zona Metropolitană

De Cristina Ghilea
la 29 March 2023 14:36 Reactualizat la: 30 March 2023 15:40
14 Comentarii

Florin Birta anunță cinci proiecte rutiere majore: centura de nord a Oradiei și conexiuni cu Zona Metropolitană

29 March 2023 14:36 Reactualizat la: 30 March 2023 15:40
Edilul a ieșit în conferință de presă cu vestea unui parteneriat al Primăriei Oradea cu Consiliul Județean, pentru realizarea celor aproximativ 22 km de drum în Oradea, Paleu, Sânmartin și Oșorhei.
Scris de Cristina Ghilea - Edilul a ieșit în conferință de presă cu vestea unui parteneriat al Primăriei Oradea cu Consiliul Județean, pentru realizarea celor aproximativ 22 km de drum în Oradea, Paleu, Sânmartin și Oșorhei.

Trimite articolul

X

Cinci proiecte de infrastructură rutieră majore ar urma să fie implementate în decursul următorilor cinci ani, a anunțat miercuri, primarul Florin Birta. În contul unui parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, se vor pune la punct așa numite axe de conectivitate între Oradea și Zona Metropolitană Oradea. Parteneriatul între instituții va intra joi, la vot, în Consiliul Local. Drumurile avute în vedere sunt grupate în cinci proiecte majore: conectarea nodului rutier din zona Ioșia cu centrul Oradiei, pe axa străzilor Meșteșugarilor – Lăpușului – Oneștilor – Decebal – Tudor Vladimirescu; conectarea comunei Paleu și a zonei de dealuri din Oradea cu Calea Borșului prin Oncea – Cartierul Soarelui – strada Uzinelor, cu pasaj peste Matei Corvin; inelul metropolitan de nord care va asigura legătura DN 1 cu DN 19 pe traseul girație Oșorhei – Oradea – Cartierul Tineretului – Podgoria – strada Gh. Doja – Paleu, localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu – Centura Biharia; conectarea Băile Felix – Băile 1 Mai cu DN1 în Oradea, Nufărul și Velența, prin străzile Iancu de Hunedoara – Seleușului – Războieni – Calea Clujului; legătura Inelului Rutier Metropolitan cu Oradea, între Nojorid și Sânmartin, prin realizarea unui drum de legătură pe relația Sânmartin/Cihei – Oradea, strada Apateului – Centura Oradea.

[eadvert]

Primarul Florin Birta a insistat că aceste proiecte sunt necesare acum și profilactice în perspectiva dezvoltării zonelor adiacente acestor șosele. Spre exemplu, edilul consideră că utilitatea legăturii Paleu – strada Uzinelor – Borșului e argumentată prin cele 300 de autorizații de construire noi care se emit în comuna vecină. E de așteptat ca majoritatea rezidenților vor avea loc de muncă în Oradea, ca atare e nevoie de căi de acces rapide astfel încât orașul să nu fie sufocat.Dintre cele cinci proiecte de drumuri, doar legătura între nodul rutier din Ioșia/Sântandrei va fi pe patru benzi, celelalte patru fiind prevăzute pe două benzi, câte una pe sens.

FOTO: Axe de conectivitate Oradea- Zona Metropolitană, 29.03.2023

 

Două variante pentru Inelul Metropolitan de Nord

Primarul a arătat că pentru Inelul Metropolitan de Nord sunt în analiză două variante de traseu. Una ar porni din girația de pe DN1 din Oșorhei, iar cealaltă din zona Cartierului Tineretului, Calea Clujului.
Varianta cu start din Calea Clujului ar conține un viaduct peste Crișul Repede și peste bazinele de la Uzina de Apă, traseul urmând calea străzilor Făgetului – Piatra Craiului – Gh. Doja – Iasomiei – Paleu, unde s-ar face un drum ocolitor pentru satul Săldăbagiu de Munte – drumul existent spre Paleu – o centură ocolitoare la satul Paleu, cu ieșire în centura Biharia, cu acces spre A3.
A doua variantă pornește din intersecția DN1 spre Fugiu – traseu pe marginea lacului de acumulare – actualul drum de legătură Fugiu-Oradea. Acolo, din cauza terenului, trebuie făcută fie o buclă, fie un tunel, cu ieșire spre strada Iasomiei și continuare spre Paleu.

„Varianta optimă pentru noi ar fi cea prin Cartierul Tineretului, care ar prinde inclusiv Piatra Craiului și alte coborâri din zona de deal, dar varianta finală va rezulta în urma studiilor de fezabilitate”, a precizat primarul.

Legătura cu Sânmartinul

Centura comunei vecine va trece cu un pasaj peste centura Oradiei, în zona străzii Iancu de Hunedoara și se va opri în zona depozitului Dedeman, a precizat Birta. Proiectul propus va continua acest drum pe strada Iancu de Hunedoara și strada Depozitului.

„De pe strada Rampei vom descchide o nouă stradă care trece printr-un teren acum nefolosit, e studiat într-un PUZ. În zonă este o veche conductă de termoficare dezafectată, pe traseul acesteia se va putea face o ieșire în strada Tăbăcarilor și Eforiei, în zona Cartierului Prima și se va merge cu o bretea până în strada Lotus. De la strada Depozitului, se va trece prin Autogata Velența și vom avea un acces în stada Războieni, cu legătură spre Calea Clujului”, a mai spus Birta. Acesta ar fi un traseu alternativ la cel de acum, centură – Nufărul – Cantemir.

Apateului, spre centura metropolitană

Un alt proiect de drum e conectarea Inelului metropolitan cu centura Oradea între Nojorid și Sânmartin, un drum de aproximativ 5 km.

„Am avut discuții cu domnul primar de la Sânmartin care a spus că apreciază și dorește acest proiect, dar că va trebui să discutăm despre traseul final, pentru că ei au emis în anumite zone autorizații de construire”, a precizat primarul.

Termene aproximative

Edilul a spus că, după încheierea protocolului cu CJ Bihor, până anul viitor ar urma să fie gata studiile de fezabilitate, în 2024 ar trebui terminate proiectele tehnice, după care se vor căuta sursele de finanțare. Birta a refuzat să avanseze o estimare de cost, dar a precizat că termenul de implementare nu are cum fi mai scurt de cinci ani. Drumurile propuse se întind pe o suprafață de aproximativ 22 km.

„Cred cu tărie că dezvoltarea părții de infrastructură va duce la dezvoltarea orașului. Nu vrem să ajungem ca alții, orașul să fie sufocat de trafic”, a declarat Birta.

Ideea Primăriei și a CJ Bihor

Primarul a admis că nu există studii de prefezabilitate pentru aceste mega-proiecte, traseele fiind propuse în urma discuțiilor dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor și cu consultarea sumară a unor experți în construirea de drumuri, precum inginerul Nicolae Găgeanu, de la Aquacons SRL.

„Toate primăriile din jur au fost contactate, am discutat personal cu primarii și i-am asigurat că nu vor fi implicați din punct de vedere financiar. Au fost consultați privind proiectele și vor fi consultați pe partea de traseu. Partea de finanțare va fi asigurată de Municipiul Oradea și CJ Bihor, în principal din fonduri europene, prin parteneriate cu CNAIR sau bugetele proprii”, a mai spus primarul.

Chestionat de ce lansează aceste proiecte acum, pe final de mandat, primarul a comentat că „trebuie să existe o continuitate, chiar dacă se schimbă primarii”.

Trimite articolul

X
Taguri:
cinci proiecte ,
oradea ,
parteneriat ,
primarul florin birta ,
rutiere
14 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. knot says:
    March 29, 2023 at 3:13 pm

    drumuri utile, sper sa le avem in 5 ani

    Reply
    • Name says:
      March 30, 2023 at 8:42 am

      Nu o sa fie astea facute niciodata, astia pleaca acasa la anul dupa ce vor pierde alegerile!

      Reply
      • knot says:
        March 30, 2023 at 5:55 pm

        si vrei sa fie facute, sau sa nu fie facute niciodata? o sa votezi pentru niciodata? nu cred.

        Reply
  2. Un oradean says:
    March 29, 2023 at 8:21 pm

    Birta asta tia fost ultimul mandat, sa te duci la Chișinău sa fi acolo primar ca la orădeni nu vei mai fi ca tu din bani lor ai sponsorizat parcu în Chișinău mărindu-le birurile la oradeni sa te dai bine pe la Maia pe care voi pnlisti o vreți președinte când aia nui în stare de tara ei și pentru altele care le-ai făcut împotriva orădenilor la porunca stăpânului tău sprancenat
    Apropo poți sa mergi pe bascula lui taicatau hai pa

    Reply
    • Irina says:
      March 30, 2023 at 7:38 am

      … bai postacule ne mai lasi? du-te tu in Teleorman … acolo nu ai santiere deschise … o sa fii happy in ingustimea mintii tale …

      Reply
      • anonimus says:
        March 30, 2023 at 11:25 am

        Draga Irinuca , mare parte din lucrarile din Oradea sunt facute doar de dragul de a da de lucru firmelor de partid. muta-te tu inapoi in Gurbediu daca nu realizezi ce se intampla in jurul tau ….

        Reply
    • Sandu2100 says:
      March 30, 2023 at 10:28 pm

      Stai liniștit Ivanov, îl mai votăm in următorii 50 de ani. Tu du-te la Nucet.

      Reply
  3. Gicu says:
    March 29, 2023 at 9:28 pm

    Avansează lucrările la inelul metropolitan… Avansează lucrările la legătura cu autostrada A3 și la podul peste Criș. Nu mai dați mâncare la lebede. Avans și la lucrarea din centru la parcarea run and drive…. Oraș turistic fără budă publică…
    Dacă fură Gicu o căruța de lemne de 1000 lei bagă pușcărie ca popa, dar tu ca autoritate a statului poți fura 250 000lei. Care este diferența între Dragnea și șmenarii ăștia? E corect?
    Avansează lucrările la centură…

    Reply
  4. sandu2100 says:
    March 30, 2023 at 5:36 am

    In sfarsit incepe demolarea vilelor de pe dealuri si Oncea. Superrr, demolari dezvoltare

    Reply
  5. ioio says:
    March 30, 2023 at 10:37 am

    Urmeaza doar sa ne sufocam in trafic. Oradea verde!

    Reply
  6. conStRIctor says:
    March 30, 2023 at 8:22 pm

    E o nebunie a constructiilor i utile. Cred ca CJ BH e condus de firmele de constructii, iar acestea, naiba stie de ce institutie acronimica din 3 litere sunt conduse…

    Reply
  7. Sandu2100 says:
    March 30, 2023 at 10:31 pm

    MOARE PROPAGANDA DE CIUDĂ 😁😁😁 FRAIERILOR din PSD si USR, il votăm pe Birta si Bolojan, dacă o sa venti voi o sa frecati PLUA, o sa trageți orașul in jos. Dobitocilor.

    Reply
  8. Cornel says:
    March 31, 2023 at 9:51 am

    Centurile astea sunt pietonale? Nu sunt in clar dar bine ar fi sa fie pietonale cu porfir

    Reply
  9. Andrei says:
    March 31, 2023 at 10:39 am

    In zona Matei Corvin pentru efectuarea proiectului se vor dărâma vreo 60 de case din care vreo 30 constructii noi, pentru accesul celor “300 de viitori locuitori din Bors” catre Paleu?? Aceasta este o investitie justificata si utila?? Accesul de pe Matei Corvin catre Stefan cel Mare sub podul CFR la sensul cu soseaua de centura se gâtuiește de la 4 la 2 benzi, de ani de zile in zona sunt aglomerari masive din aceasta cauza!!! Aceasta nu este o prioritate??? Doamne ajută!

    Reply
  10. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    Campioana mondială a pierdut „finala” din „optimi” la lovituri de departajare!
    Cu evoluții modeste la actuala ediție, campioana mondială en-titre a părăsit Campionatul Mondial după optimile de finală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Mai multe femei din Republica Moldova, exploatate sexual de o conațională într-un apartament din Oradea
    Procurorii DIICOT Oradea au reținut marți o femeie de 52 de ani, originară din Republica Moldova, acuzată de trafic de persoane și proxenetism.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Donare multiorgan în Bihor: tânăr de 22 de ani în moarte cerebrală dă viață altora
    La Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor a avut loc o prelevare multiorgan de la un pacient în vârstă de 22 de ani, aflat în moarte cerebrală.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mai mult de jumătate dintre autospecialele SAJ Bihor sunt învechite. Cinci dintre ele au parcurs peste 1.000.000 km
    Mai bine de jumătate dintre autospecialele utilizate pentru transportul pacienților orădeni la spital sunt mai vechi de șapte ani, cele mai vechi fiind fabricate în perioada 2008-2009. Potrivit crisana.ro, toate au parcurs peste 500.000 de kilometri, iar cinci dintre ele au depășit chiar un milion de kilometri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Simulare de urgență la Oradea: cutremur și incident radiologic în același timp
    Marți, 27 mai, începând cu ora 18:00, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” Bihor vor desfășura un exercițiu cu forțe și mijloace în teren.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Precizări ale DNA în cazul inculpării șefului Direcției Agricole Bihor. Este anchetată și o funcționară din instituție
    Direcția Națională Anticorupție a venit cu precizări în cazul punerii sub control judiciar a directorului executiv al Direcției pentru Agricultură Bihor, Nicolae Hodișan, inculpat marți de procurorii DNA Oradea sub acuzația de abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.