Mediul de afaceri din România pare a fi atras tot mai puternic de perspectiva de a efectua afaceri în Asia. Ioan Lucian, președintele Uniunii Naționale a Patronatului Român, anunța la începutul acestei săptămâni faptul că oamenii de afaceri din China sunt atrași de perspectiva de a investi în N-V țării.
O zi mai târziu, biroul de presă al UNPR anunța că vicepreședintele Uniunii, orădeanul Florin Balint, a devenit oficial business adviser al Camerei de Comerț și Industrie a României în Japonia. „Această numire reprezintă o oportunitate pentru antreprenorii din România să înceapă relații de afaceri în Japonia”, consideră președintele UNPR, Ioan Lucian.
Afaceri smart
Orădeanul le-a prezentat deja japonezilor potenţialul economic al energiilor regenerabile ale României, şi în special cel al zonei noastre. Omul de afaceri Florin Balint şi-a făcut un scop din a oferi soluţii de eficienţă energetică.
Gestionarea inteligentă a unui oraș, managementul sistemelor smart city, ori sistemul BMS – building management systems – care asigură gestionarea unei clădiri de la distanță (online) prin intermediul unei interfețe WEB, având acces la aplicație de oriunde din lume prin servicii de internet, reprezintă doar două dintre conceptele de succes cu care orădeanul a operat până în prezent. Numirea orădeanului în poziția de consultant al Camerei de Comerț și Industrie a României în Japonia nu e un fapt întâmplător. Florin Balint a pregătit ani de zile acest pas.
Și nu doar din perspectiva apetenței sale pentru tot ceea ce e nou în domeniul tehnologiei. A urmat cursuri de limba japoneză, şi-a făcut un obiectiv din a înţelege societatea japoneză, modul japonezilor de a face business, „pentru a evalua corect ce şanse sunt ca noi să dezvoltăm afaceri cu ei”. Şi-a făcut documentarea ca la carte, a fost inclusiv la băile publice, locuri de socializare în Japonia, acolo unde se dezbat şi teme politice, dar se fac şi afaceri.
Florin Balint e gata să ofere sprijin, să intermedieze accesul bihorenilor la potenţiali parteneri de afaceri din Japonia. La finele anului 2016, Florin Balint a făcut parte din delegaţia Uniunii Europene la cea de-a XXX-a ediţie a Târgului de tehnologie Embedded Technology & IoT Technology 2016, acolo unde se dau trendurile în tehnologia aplicată – hardware şi software, dar şi la stagii în mari corporaţii japoneze. Florin Balint a reprezentat în calitate de administrator Solar Eco System, dar şi Clusterul IT Cluj, Federaţia Patronilor Bihor şi Uniunea Naţională a Patronatului Român.
Orădeanul a intuit oportunităţile pe care le oferă această ţară, după ce piaţa din Japonia s-a deschis pentru Europa. O măsură relativ recentă oferă europenilor, românilor, posibilitatea de a deschide filiale, reprezentanţe în Japonia, ceea ce până nu demult nu era permis unui străin. Florin Balint a participat la expuneri făcute de oameni de afaceri japonezi aflaţi în managementul unor companii, a aflat chiar de la directorul Sony situaţia economică de perspectivă a Japoniei.
Orădeanul va ţine seama în contactele sale cu japonezii de un amănunt important aflat în urmă cu aproximativ un an şi jumătate: acela că economia japoneză e de 25 de ani într-o stagnare, datorită modului de lucru tradiţional în care marile corporaţii coordonează totul şi fiindcă totul este concentrat pe manufactură.
Evadare în poveşti
„În acelaşi timp, am aflat de la consultantul american că e o mare oportunitate să faci de-acum încolo afaceri cu Japonia. Aceasta fiindcă se deschide piaţa… Pentru prima dată, marile concerne şi companii alocă mari fonduri pentru a dezvolta B2B”, explică orădeanul.
Ca membru UNPR și FPB, Florin Balint a avut în Japonia întâlniri cu asociaţia patronală care promovează IT-ul şi consideră că a identificat oportunitatea de a accesa fonduri comune EU – Japonia H.20.20. Consultantul de business a identificat oportunităţi de colaborare în turism, în energie, dar mai ales pe partea de software.
„Japonezii sunt extrem de evoluaţi pe partea de device-uri, dar datele generate de acestea au nevoie de aplicaţii de software”, spune orădeanul. Florin Balint crede că românii ar putea să vândă chiar miere şi brânză în Japonia. Condiţia să fie „împachetate” într-o poveste frumoasă.
„Japonezii muncesc foarte mult şi atunci ei evadează în benți desenate, în poveşti. E modul lor de relaxare”, a concluzionat Florin Balint.
Citiți principiile noastre de moderare aici!