Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Bihor recomandă contribuabililor să folosească, în mod preponderent, comunicarea la distanţă în relaţia cu Fiscul. Asta nu înseamnă că la sediul AJFP Bihor nu vor exista ghişee deschise pentru relaţia cu publicul.
„În faza actuală, ca măsură de precauţie, accesul persoanelor în sediul instituţiei va fi limitat doar la parter. Aici, pentru permanenţă, vom avea deschis câte un ghişeu. Publicul nu va mai avea acces la etajele superioare. Avem un sistem de gestionare a cozilor prin numere de ordine, iar dacă va fi cazul vom suplimenta numărul ghişeelor deschise. Recomandarea noastră principală este să se folosească mijloacele de comunicare la distanţă”, ne-a declarat Marius Fandly, şef adjunct administraţie AJFP Bihor.
Mijloace la distanţă
Contribuabilii au în relaţia cu Fiscul mai multe mijloace de comunicare la distanţă. Unul dintre acestea este Spațiul Privat Virtual (SPV), disponibil pe site-ul Agenției la adresa: www.anaf.ro. Alt mijloc de comunicare la distanţă este depunerea online prin intermediul portalului: www.e-guvernare.ro, cu utilizarea certificatului digital calificat.
Pentru utilizarea plăţilor, contribuabilii pot folosi serviciile oferite de terţi: internet banking sau www.ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obţine şi prin apelarea call center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.
Informaţii în scris
Informaţiile în scris pot fi obţinute de contribuabili prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. De aici, prin intermediul „Formularului de contact” disponibil în acest serviciu, se pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie. Contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza formularul de pe site-ul ANAF, de unde pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal și IT.
Contribuabilii pot afla noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului „Buletin informativ fiscal”, care este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul ANAF. De asemenea, contribuabilii pot solicita ANAF comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens, prin intermediul „Formularului de contact”, serviciu disponibil atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site.
Formularele şi declarațiile fiscale care nu se pot transmite, pentru moment, electronic, pot fi trimise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat.
ANAF informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!