Obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern vor fi eliminate pentru anumite categorii de firme. Potrivit anunțului făcut de curând de ministrul Muncii, Raluca Turcan, microîntreprinderile, care au sub 9 angajați, vor fi scutite de aceste obligații.
[eadvert]
De asemenea, angajații pot fi pregătiți de la distanță pentru telemuncă și se poate folosi semnătura electronică în încheierea contractelor.
Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunţat, săptămâna trecută, că Guvernul a adoptat în prima lectură două ordonanțe de urgență care simplifică relațiile de muncă prin digitalizare și debirocratizare.
O ordonanță de urgență include prevederi privind folosirea semnăturii electronice, încheierea contractelor de muncă în relațiile cu instituțiile statului pentru angajator sau angajați și să posibilitatea angajatorului să achiziționeze semnătura electronică pentru angajat.
„În același timp, tot prin aceeași ordonanță de urgență, am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă față de 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă. Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță, prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă. De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care, în activitatea de telemuncă, instruirea angajaților de către angajator să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță”, a declarat Raluca Turcan.
A fost inclusă și obligația de a arhiva digital contractele de muncă și alte documente elaborate în relațiile de muncă.
O altă ordonanță de urgență se referă la aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care au sub 9 angajați. A fost eliminată obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern.
„Acestea sunt acte birocratice care pentru o microîntreprindere cu 2 angajați presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act asumat de mână, întrucât vorbim despre întreprinderi mici și mijlocii care au nevoie de flexibilitate în relațiile de muncă”, a afirmat ministrul Muncii.
Debirocratizare
Reprezentanții asociațiilor patronale spun că orice debirocratizare este binevenită. „Debirocratizarea ajută foarte mult microîntreprinderile. De fapt pe toate firmele. Multe firme mici au activități sezoniere sau activități cu deplasări, fie că este vorba de agenți sau de alte structuri și, întotdeauna, era o problemă cu condica de prezență, cu evidența deplasărilor. În ceea ce privește telemunca, posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă, mi se pare un lucru foarte bun. De asemenea, și folosirea semnăturii electronice în încheierea contractelor de telemuncă”, a precizat Radu Silaghi, directorul executiv al Asociației Firmelor Bihorene.
„Oricum, nici până acum la microîntreprinderi nu se prea ținea evidența. Și era cam greu cu condica de prezență, mai ales pentru firmele care aveau deplasări. La bugetari și la firmele mari trebuie condică de prezență, la microîntreprinderi nu se justifică și este foarte bine că s-a eliminat. În ceea ce privește telemunca și folosirea semnăturii electronice este, de asemenea, un lucru bun, dar nu poate fi folosită la toate categoriile de angajați. În plus, digitalizăm, dar trebui lucrat și la infrastructura de energie electrică și de internet”, este de părere Ioan Mintaș, primvicepreședinte al CNIPMMR.
Trimite articolul
XMotiv de amenda in caz de control.
Atat erau astea.
Oricum , nu le respecta nimeni.
Erau facute ca …trebuiau sa fie.
Pierdere de timp si de hartie, celuloza transformata in gunoi.