În afacerile bihorene este nevoie de competenţe de marketing. Cel puţin asta a fost una dintre concluziile la care au ajuns participanţii la dezbaterea cu titlul „Marketing: The Specialist – Profilul și competențele specialistului de marketing cerute pe piața muncii și în mediul de afaceri”. Dezbaterea, organizată de Asociația de Marketing Marketex, a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea și a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o inițiativă a Asociației de Marketing Marketex din Oradea.
Participanţi şi discuţii
Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanți ai unor companii multinaționale, antreprenori și specialiști de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universității orădene.
Participanții au scos în evidență câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanța marketingului pentru firmele bihorene și a specialiștilor de marketing bine pregătiți având o solidă educație economică, competențe de specialitate și experiență în domeniul afacerilor.
Remus Roșca, președintele executiv al Asociației de Marketing Marketex a evidențiat realizările Asociației, invitându-i pe cei interesați de acest domeniu să devină membri ai Asociației.
Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing și președinte fondator al Asociației de Marketing Marketex a trecut în revistă competențele pe care învățământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenților de la licență și preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialiști de marketing.
„Viitorul marketingului este în mediul online”, a afirmat Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting, care a sugerat ca absolvenții de marketing să fie competenți în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn și alte aplicații online care determină un maxim de impact în mediul online. Sorina Bradea de la firma Romarketing, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoțând în evidență necesitatea marketingului pentru firmele Federației Patronilor din Bihor și nevoia de specialiști bine pregătiți pentru succesul pe termen lung al afacerilor. „Absolvenții de marketing ar trebui să facă practică de minim şase luni până la terminarea masteratului, iar atunci când termină licența, studenții ar trebui să aibă minim trei stagii de practică în diferite firme”, este de părere Sorina Bradea.
Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenții de marketing menționând că firmele multinaționale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaților, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenți în stagii de practică și de internship pentru a-i testa și a le vedea atitudinea, nivelul de interes și de implicare.
Printre alte subiecte discutate de participanți a fost și aceea că că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piață împreună cu studenții în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenților înspre teme importante pentru firme. Studenții ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Profesorii și studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătățire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a evidențiat necesitatea ca studenții să fie pregătiți în utilizarea diferitelor aplicații informatice.
Citiți principiile noastre de moderare aici!