Firma Trameco acuză Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că a reziliat abuziv contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia din A3 (Autostrada Transilvania), potrivit economica.net.
[eadvert]
Mai mult, în punctul de vedere publicat de sursa citată, reprezentanții Trameco, al cărui proprietar e Beniamin Rus, susțin că dacă exista „o echipă de profesioniști în cadrul Unitatii de implementare, în mod cert la sfârșitul acestui an s-ar fi putut circula în siguranță pe acest tronson de autostradă”. Mai mult, constructorul susține că „ar fi benefică o anchetă guvernamentală care să clarifice situația pe acest contract” și se declară disponibil să pună toată documentația și informațiile legate de acest contract la dispoziția unei comisii formată din specialiști în domeniul achizițiilor publice, care să stabilească motivele pentru care s-a ajuns la reziliere. „Decizia de reziliere a Contractului, luată de CNAIR SA, este total abuzivă, fiind emisă cu încălcarea flagrantă a prevederilor contractuale și a legislației aplicabile. Beneficiarul a luat această decizie pentru a masca erorile din cadrul Documentatiei de atribuire aferentă licitației, precum și a deciziilor luate, cu încălcarea regulilor privitoare la activitatea de achiziții publice, de către reprezentanții acestuia pe parcursul derulării Contractului, punând în sarcina Antreprenorului toate obligațiile contractuale, inclusiv cele care îi reveneau Beneficiarului, denaturând prevederile contractuale, CNAIR SA a încălcat prevederile legale întocmind defectuos documentația de atribuire”, arată reprezentanții Trameco, citați de economica.net.
CNAIR a anunțat pe 12 mai rezilierea contractului pentru proiectarea și construcția sectorului de autostradă Chiribiș – Biharia, semnat pe 12 iunie 2020, cu asocierea de firme Trameco SA, Vahostav SK, a.s., Drumuri Bihor SA, Drum Asfalt SRL, East Water Drillings SRL. În aceeași zi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că CNAIR va organiza o nouă licitație, într-un timp foarte scurt. „CNAIR a reziliat astăzi contractul pentru secțiunea Chiribiș – Biharia a autostrăzii Transilvania! A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reușit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform. Contractul a fost semnat în anul 2020 iar construcția ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul acestui an (2022). CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp. Modificarea recentă a legislației privind achizițiile publice va ajuta la urgentarea procedurilor și nu va mai trebui astfel să pierdem ani de zile pentru reluarea lucrărilor, ca în trecut. Șantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat!”, a postat ministrul pe pagina de Facebook.
În ziua rezilierii, Jurnal bihorean a solicitat proprietarului Grupului Selina, din care face parte și Trameco, un punct de vedere cu privire la decizia CNAIR. Acesta a refuzat însă să facă orice declarații, ca urmare a publicării articolului „Autostrada Chiribiș – Biharia: Incompetența CNAIR vs tupeul lui Rus”. Potrivit informațiilor furnizate de Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând al CNAIR, odată cu rezilierea contractului, constructorii din asociere au primit certificat negativ și au fost penalizați cu 4,6 milioane de lei.
17 luni pierdute
Asociația Pro Infrastructă a solicitat, în mai multe rânduri, rezilirea contractului pentru tronsonul din A3. „Așa arată capătul de vest al tronsonului care de aproape un an și jumătate este bătaia de joc a unui constructor, grupul Selina-Trameco, prin complicitatea oficialilor CNAIR”, au postat cei la Pro Infrastructură, la începutul lui mai, la o poză cu A3, care vine dinspre Ungaria și se termină în câmp, în zona Biharia. Aceștia au acuzat constructorul că a licitat cu mult sub prețul real, dar și pe cei de la CNAIR că nu au întocmit corect documentația pentru licitație. „Vii la licitație cu un anumit cost, spui că faci investiția cu 73%, pe urmă ceri o suplimentare cu 48% a lucrărilor. E o utopie”, ne-a declarat Ionuț Ciurea, președintele asociației, anul trecut.
Rus out! CNAIR rupe contractul cu Trameco, parte a Grupului Selina, pentru Chiribiș-Biharia
Trimite articolul
XȘantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat! Trameco-selina a venit la licitație cu un anumit cost, spui că faci investiția cu 73%, pe urmă ceri o suplimentare cu 48% a lucrărilor. E o utopie, asta este metoda celor de la selina-trameco. Acest contract trebuia reziliat la primele santaje facute de constructor care voia suplimentarea costului lucrarii cu 48%, tupeu de sofer si santaj.
-
Din pacate, acum urmeaza cativa ani de procese, nu se lasa Don Benny cu una, cu doua si are famiglia lui.
Ce ar fi sa taci odata Beni?? Nu primesti destule proiecte de la prietenii tai din Oradea supraplatite, gen “modernizarea” Cantemir – Nufarului pe 4milioane de euro pentru fiecare km?? Crezi ca toata lumea e atat de prost ca da atatea bani cat ceri tu, cand tu ai participat la licitatie cu o suma cu 40% mai putin decat suma cu care a fost licitat lucrarea? si mai zici ca n-a stiut nimeni cat o sa costa reparatia dupa Bechtel… pai, a fost scoasa lotul cu suma corecta la licitatie, de cei ai venit TU cu o suma de 40% mai mica? Daca tu zici ca le faci ceva pt suma x, sa nu vii dupa ca tu vrei atata cat a zis celalt ca a facut, ca nu e corect nicicum…
Ce ar trebui lamurit? Ati castigat licitatia cu un pret si acum nu vreti sa va respectati oferta pe care ati facut-o…