[eadvert]
Astfel, la o zi după o tentativă de recepție a lucrărilor de reabilitare a unor fațade, firma a primit pe email informația că se reziliază contractul, la capătul a 12 luni de lucrare. „Acum că a reziliat contractul, probabil o să se folosească de munca noastră ca să facă recepția finală. N-am idee ce vrea să facă cu banii. Pare așa o chestie care l-ar face invidios și pe un șmenar de pe Victoriei”, consideră Nicu Frangulea, admnstratorul firmei Frangomy, care nu a încasat nimic din contractele derulate cu Primăria Oradea.
Trei contracte
Firma a câștigat, prin licitație, dirigenția de șantier pentru trei lucrări ale Primăriei, fiecare cu termen de implementare de 12 luni. Două se referă la fațadele imobilelor de pe Iuliu Maniu 44 și Mihai Pavel 8 iar al treilea la pasajul Clădirii Bazarului. „Clădirile s-au finalizat, primăria ne-a invitat la receptia lucrărilor. Am făcut referatele diriginților de șantier, conform prevederilor legale. La o zi după data programată pentru recepție am primit de la un avocat trei notificări de rezilierea a contractelor. Practic, primarul ne invită la recepție, confirmând practic finalizarea lucrărilor, iar dna. Lupșea ne reziliază contractele. Un fel de „unde pupă vodă, scuipă boierul”, consideră Frangulea.
Astfel, firma avea contracte de dirigenție de șantier pentru pasajul Madach Imre, în valoare de 26.503 lei cu TVA, pentru casa de pe Ep. Mihai Pavel 8, în valoare de 17.950 lei fără TVA respectiv pentru „Reabilitare fațadă stradală și acoperiș, imobil str. Iuliu Maniu, 44” – 17.950 lei fără TVA.
Recepție cu obiecțiuni
Firma din Ilfov a numit pentru prestarea serviciilor de la Oradea un diriginte de șantier local, cel care a ținut, de fapt, legătura cu municipalitatea respectiv cu Fundația condusă de Angela Lupșea.
„Recepția a fost la începutul lunii octombrie, dar au fost obiecțiuni și nu s-a semnat procesul verbal. Au fost obiecțiuni minore – că nu e curățat ca lumea un vitraliu sau că lipseau glafurile de tablă de la două geamuri. Urma să ne întâlnim din nou, dar în ziua următoare am primit pe adresa firmei Frangomy un mail că reziliază contractul”, relatează Camil Crișan. El ne-a relatat că „au fost probleme cu dna. de la Monumente. Chiar la începutul contractului a fost o ședință și am rămas de acord să facem rapoarte periodice de evoluție a lucrării. După primele două luni, când am depus raportul, mi-au cerut raport lunar. Am încercat să le depun dar mi le-au întors din diverse motive, odată mi-au zis că are greșeli de ortografie. M-au chemat și am înțeles că, de fapt, ar fi vrut să vin la ele la birou la două sau trei săptămâni să le spun progresul. Nu am în contract așa ceva și nici n-am timp. Admit că am întârziat cu rapoartele, dar am acoperit tot ce ține de partea de teren și documentațiile afrenete. Din vară nu au mai dat niciun răspuns la nimic. Trebuiau să rezilieze dacă nu le-a convenit, nu să ne lase să lucrăm până la finalul contractului și apoi să rezilieze. Eu lucrez mai mult în privat, nu am mai avut contracte cu Primăria, dar dna. asta Lupșea are o atitudine foarte originală. Dacă apar probleme, trebuie văzut cum se rezolvă, nu că nu mai comunici”.
Aceeași părere are și Nicu Frangulea: „dacă nu i-a plăcut munca noastră, trebuia să rezilieze după 3, 4 luni nu să ne lase să lucrăm până la final”.
El susține că relația cu Angela Lupșea a fost mereu dificilă, „ea tot timpul ne-a spus tot spus „aveți grijă că nu vă plătesc nimic”. În tot acest contract, partea Fundației este foarte neprofesionistă. Noi dorim să știm dacă dna Lupșea actionează în nume propriu și care este poziția față de această situație, a finanțatorilor Fundației – primarul și președintele Consiliului Județean. Considerăm că este pur și simplu o toană a dnei director, și că un astfel de mod de lucru nu reprezintă Oradea. Vom încerca încasarea facturilor pe cale amiabilă. Nu dorim decât plata serviciilor prestate și probabil, dacă vom beneficia de penalități, sperăm să le plătească dna director și nu contribuabilii din Oradea. 10% din orice încasare din aceste 3 contracte (+ toate penalitățile) le vom dona unor cazuri sociale din Oradea. Ne dorim ca astfel de situații de abuz să nu mai existe și mediul privat sa fie respectat”.
În replică, Primăria transmite poziția Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice:
„A se înțelege că procedura de recepție la terminarea lucrărilor este distinctă fața de recepția serviciilor de asistență tehnică – dirigentie de șantier.
Contractele de execuție lucrări se află la data prezentei, după perioada de recepție la terminarea lucrărilor, recepție începută în datade 2 noiembrie și finalizată în 24 noiembrie. Cu referire la contractele de prestări servicii pentru asistența tehnică – dirigenție de șantier: pe parcursul derulării contractului, în afara numeroaselor întârzieri în executarea obligațiilor ce reveneau prestatorului, s-au constatat grave deficiențe și lipsuri în ceea ce privește serviciile la ambele obiective str. Iuliu Maniu nr. 44 și Mihai Pavel nr 8”.
Fundația consideră, astfel, că vina pentru acestea revine prestatorului și „nerealizarea este din culpa exclusivă a acestuia”.
Fundația mai transmite că firma „avea obligația de a comunica achizitorului Raportul de activitate lunar care trebuie să conțină detalierea tuturor lucrărilor executate în luna raportată și să descrie din punct de vedere financiar și fizic, stadiul lor curent, să conțină monitorizarea cheltuielilor și să fie însotit de situații de lucrări, comunicări de șantier ale executantului, dispoziții de șantier, justificarea lucrărilor suplimentare sau a notelor de renunțare precum și evaluarea lor, după caz”.
Despre rapoartele primite, conducerea Fundației zice că sunt sporadice, „întocmite stereotipic, incomplete, cu date esențiale eronate”.
„Raportul final privind serviciile dirigintelui de santier nu a fost comunicat Fundației, drept pentru care nici plata serviciilor nu se poate efectua”, e concluzia comunicatului trimis redacției.
Au trecut la recepție
În opinia municipalității, rezilierea contractului de dirigenție de șantier nu afectează recepția la terminarea lucrărilor.
„Având în vedere că până la data începerii procedurii de recepție la terminarea lucrărilor – 2 noiembrie, dirigintele de șantier nu a înțeles să-și îndeplinească obligațiile fața de achizitor, adică Fundatia și nu au fost depuse la sediul Fundatiei documentele conform contractului încheiat, se transmite prin Cabinet de avocat Domocos Laviniu, catre prestator FRANGOMY SOLUTIONS SRL notificare privind rezilierea la ambele contracte str. Iuliu Maniu nr. 44 și Mihai Pavel nr 8”, mai transmite ONG-ul Primăriei.
În informarea trimisă la cererea de Jurnal bihorean & Bihon.ro, Fundația a omis să clarifice un aspect important inclusiv pentru modul de lucru al organizației: care e motivul pentru care rezilierea contractului a avut loc în preajma recepției finale și nu mai devreme, în timpul lucrărilor, dacă s-a constatat că firma prestează servicii de proastă calitate?
Trimite articolul
XAcesti domni nu stiu inca aceasta doamna face ce vrea, S-a format un grup organizat cu 4 doamne: d-na Lupsea, doamnele care au facut dreptul pe blat M***(nu dau nume ca sa apara comentariul) sefa de la juridic + B***(nu dau nume dar este secretara municipiului) si dna L*** (fosta arhitect sef, acum pe post de executie).
Ele isi acopera abuzurile, una alteia, Iar daca incerci sa demonstrezi ca nu au dreptate te ataca pe toate caile ex. iti blocheaza acte, politia locala etc.
Legile sunt prost facute, sunt ambigue deci in instanta depinzi de judecator. Iar daca ne gandim ca in contencios lucreaza si niste judecatori care au lucrat in primarie ……nicio sansa.
Pe cale amiabila nu aveti sanse la reconciliere iar juridicu va lucra din greu impotriva dvs,
Va urez SUCCES si NOROC in instanta.
Firme din astea capusa care contracteaza lucrari si pe urma le da la altii sa le faca ar trebui sa dispara, pentru ca actioneaza ca niste escroci;