“Moștenirea”, filmul tânărului salontan Marian Fărcuț, are ca sursă de inspirație o întâmplare reală. E filmat la Salonta și îl are ca producător pe nimeni altul decât Marian Crișan. Pentru distribuție, Marian Fărcuț a apelat la echipa Teatrului Regina Maria din Oradea: Petre Ghimbăşan, Răzvan Vicoveanu, Ciprian Ciuciu, Levente Kovacs, Corina Cernea, Florin Stan.
[eadvert]
Marian Fărcuț studiază la Facultatea de Teatru şi Film din cadrul UBB Cluj și a învăţat la Colegiul Național Teodor Neș Salonta. Toată lumea bună a filmului românesc, dar și invitați din străinătate, a fost prezentă la TIFF, la Cluj- Napoca. Una dintre secțiunile la care s-au acordat premii a fost Scurtmetraj. Pe lângă premiul Zilele Filmului Românesc au fost oferite și două Mențiuni speciale filmelor Moștenirea, regizat de Marian Fărcuț și Fragmentări, regizat de Miruna Minculescu.
“Mulțumim întregii echipe și tuturor celor implicati în proiect! Distribuție: Petre Ghimbăşan , Razvan Vicoveanu, Ciprian Ciuciu , Levente Kovacs, Cernea Corina, Florin Stan, producator: Marian Crisan, imagine: Cristian Maghiar, editor: Luca Domide, director producție: Vlad Gliga, scenografie&costume: Oana Cernea, make up: Leucuța Isabel-Diana”, a transmis tânărul Marian Fărcuț imediat după aflarea rezultatului.
Moștenirea a putut fi vizionat la TIFF, în competiția pentru cel mai bun film de scurtmetraj din cadrul Zilelor Filmului Românesc și s-a bucurat de trei proiecții la Cinema Florin Piersic, la Universitatea Sapientia și la Cinema Dacia Mărăști.
Cel mai titrat regizor din Bihor și unul dintre cei mai bine cotați la nivel national și international, salontanul Marian Crișan a aflat de intenția lui Marian Fărcuț și a lui Cristian Maghiar de a face un film după o poveste petrecută în Salonta și a decis să-i sprijine pe tineri ca producător. De-altfel și Marian Crișan a avut aceeași rețetă în scurtmetrajele sale de succes inspirându-se din știri din presa locală.
În demersal său cinematografic, filmat la Salonta, tânărul regizor a fost susținut de Inspectoratul de Jandarmi Bihor, de Primăria Salonta care răspunde prezent când e solicitată în proiecte culturale, dar și de echipa de fotbal, de old boys.
Filmul lui Marian Fărcuț, tocmai fiindcă e realizat în provincie, propune altfel de personaje și de decoruri decât cel cu care e obișnuit publicul cinefil. S-a întâmplat ca Marian Fărcuț să se afle în apropierea unui polițist salontan proaspăt pensionar care și-a amintit episoade ce i-au rămas în memorie din carieră, iar unul dintre acestea avea în centru o poveste oarecum clasică, a unei familii care ia în întreținere un bătrân pentru a intra în posesia casei acestuia după moarte.
Bătrânul încearcă să se spânzure, moștenitorii îi fac sinucigașului cele creștinești pentru înmormântare, dar și demersuri pentru a intrat în posesia casei. Nu sesizează însă Poliția…Ceea ce rezultă e o comedie de situație.
Zilele Filmului Românesc au adus la această ediție a TIFF 12 lungmetraje și 18 scurtmetraje semnate de regizori autohtoni . Patru dintre regizori, printre care și Marian Fărcuț sunt născuți în 1999. Aveau doar trei ani când s-a născut TIFF, iar acum vin cu idei noi în cinematografia românească. La ultimele cinci ediții a fost spectator, iar acum a avut bucuria, nu numai de a-și vedea filmul proiectat în cadrul Zilelor Filmului Românesc, ci și premiat. Marian Fărcuț a mai avut, tangential, experiențe legate de filmele realizate de Marian Crișan, dar s-a dovedit a fi curajos în a realiza propriul film pe când era încă student în anul II. Marian Fărcuț a mărturisit pentru libertatea,ro că va rămâne în zona de ficțiune: “Recent m-am apucat de o adaptare dintr-o poveste de Lavinia Braniște. E vorba despre o primă întâlnire, în care un bărbat și o femeie ajung la sex. Dar, având vârste diferite, cei doi au și altă idee despre ce înseamnă consensualitatea”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!