Ca iniţiator al dezbaterii despre salvarea, susţinerea şi promovarea muzicii culte, clasice, directorul Filarmonicii, Tódor Albert, a explicat: „Problema deschisă este actuală, întrucât transmiterea valorilor spirituale ale artei adevărate este cu atât mai grea cu cât «pătura muzicofilă» a Oradiei se subţiază de la o zi la alta, printre cauze fiind îmbătrânirea generaţiilor melomane, criza financiară care a micşorat veniturile oamenilor care de altfel ar fi deschişi spre cultura muzicală, precum şi masa mică de tineri care sunt interesaţi de muzica clasică. Nu a fost întâmplătoare implicarea profesorilor de muzică şi a oamenilor de cultură, câtă vreme cheia rezolvării problemei ar fi în primul rând încurajarea tinerilor să ia contact cu muzica clasică.”
Soluţiile găsite de emisarii Filarmonicii sunt: informarea în şcoli, îmbunătăţirea imaginii de marketing a Filarmonicii, promovarea concertelor pe internet, reclame în zone centrale, pliante şi fluturaşe distribuite, chestionare aplicate publicului şi vizitatorilor şi colaborări ferme cu unităţile de învâţământ.
Ca atare, s-au trimis adrese la şcolile orădene pentru a încuraja participarea elevilor la concertele educative. O primă temă şcolară vizează instrumentele orchestrei de coarde. În cadrul ei, azi de la ora 13:00 va avea loc un concert în limba maghiară; pe 26 octombrie: de la ora 10:00 se va concerta în română iar de la ora 12:00 se va concerta în maghiară; pe 2 noiembrie: de la ora 12:30 şi de la ora 14:00 se va concerta în română.
Alte trei teme se vor desfăşura primăvara viitoare: Ansamblul de suflători, Instrumentele de percuţie şi Orchestra simfonică.
Reduceri şi gratuităţi
În paralel, Filarmonica va oferi în continuare stagiuni atractive cu zeci de concerte cât şi abonamente reduse cu 50% pentru tineri.
În plus, cine convinge minim 10 tineri să-şi procure abonament sau bilet la concerte, va primi de asemenea abonament sau bilet. Studenţii care participă la campania de marketing a Filarmonicii vor avea intrare liberă la concerte. Iar profesorii care vând 20 de abonamente vor primi un abonament.
„Prin campania de promovare, Filarmonica speră ca tinerii să conştientizeze importanţa pe care cultura o are în dezvoltarea viitorului lor. Muzica cultă îl înnobilează pe om, îl scoate din monotonia zilnică, oferindu-i o perspectivă de ansamblu”, mai transmite Tódor Albert.
Factbox: La dezbaterea muzicală
din partea Filarmonicii de Stat Oradea: Tódor Albert – director general, Vasile Foica – director artistic, Avram Florin – şef secţie Orchestra Simfonică;
de la Facultatea de Muzică a Universităţii din Oradea: Marcu Agneta – decan, Fekete Elisabeta şi Carmen Rus – cadre didactice, şefi secţie;
Universitatea „Partium” Oradea: Hausmann Alice şi Lászlóffy Zsolt – profesori
Universitatea „Emanuel” Oradea: Marius Cruceriu – decan
Liceul de Artă Oradea: Doina Marcu – director
Consiliul Judeţean Bihor: Emilian Pavel – consilier
Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniul Naţional Bihor – Felician Mureşan
Citiți principiile noastre de moderare aici!