„Bărbierul din Sevilla” va aduce căldura, râsetele și buna dispoziție în această toamnă pe scena Teatrului „Regina Maria”, care va fi gazda spectacolului de operă. Anunțul a fost făcut de președintele Asociației Culturale Opera Vox, basul Ioan Vrasmas, care va avea și rolul lui Bartolo în opera lui Gioachino Rossini, opera bufă în trei acte.
„Despre celebritatea titlului nu este cazul să facem referire, este de ajuns doar să amintim celebra arie a bărbierului Figaro: «Tra-la-la-le-ra, tra-la-la-la… Figaro su, Figaro giu», sau aria Rosinei: «Una voce poco fa», sau «Aria Calomniei», a lui Don Basilio, sau «Buona sera, mio signor» din celebrul cvintet”, spune Ioan Vrasmas.
Distribuție de excepție
Pentru rolul bărbierului Figaro a fost invitat baritonul Fernando Araujo, profesor universitar la prestigioasa Academie „Mozarteum” din Salzburg. El a interpretat acest rol în diferite teatre de operă din Italia, Spania, Elveția, Austria și Germania.
„Cea mai recentă apariție a sa în rolul lui Figaro a fost în urmă cu două săptămâni, în Olanda, la Festivalul Internațional de Operă de la Skive. Rosina, pupila lui Bartolo, va fi interpretată de soprana de coloratură Cristina Simionescu, de la Opera Națională Română din Iași, una dintre cele mai bune interprete din țară în acest rol. În rolul Contelui Almaviva îl avem pe tenorul Mihai Irimia, de la Opera Română din Brașov, tenor liric invitat în toate teatrele de operă din țară”, anunță președintele Asociației Opera Vox.
Bartolo și Basilio vor fi bașii Ioan Vrasmas și Marius Chiorean, care au cântat împreună acest titlu de zeci de ori pe scena Operei Naționale Române din Cluj-Napoca.
Soliștii vor fi acompaniați de Orchestra și Corul „Opera Vox”, iar la pupitrul dirijoral se va afla prof. univ. dr. Leonard Dumitriu, de la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”.
Regia și scenografia poartă semnătura Ligiei Ghilea, lector universitar doctor la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca. Spectacolul are loc pe 3 decembrie. În ceea ce privește această operă bufă în 3 acte, se spune că în 1822, la 30 de ani, Rossini l-a vizitat pe Beethoven la Viena. Acesta, bolnav, surd, i-a scris pe o bucată de hârtie: „Ah, Rossini! Deci dumneata eşti compozitorul «Bărbierului din Sevilla». Te felicit! Va fi jucată atâta timp cât va exista opera. Să nu încerci să scrii nimic altceva decât operă comică; orice alt stil îţi va denatura felul de a fi.” „Le Barbier de Seville ou La Précaution inutile” este de departe cea mai cunoscută celebră lucrare prezentă în teatrele de operă ale lumii.
Premiera ei absolută a avut loc pe 20 februarie 1816, la Teatro Argentina din Roma. Conform unui comunicat de presă transmis de Asociația Opera Vox, „subiectul, inspirat din Commedia dell’arte, nu era nou în epocă: o tânără fermecătoare, captivă în casa unui bătrân înstărit, dificil, mofluz, gelos, ridicol, îndrăgostit de ea. Ea, îndrăgostită în secret de… El, un tânăr de vârsta ei, nobil, dar deghizat, nedezvăluindu-şi adevărata identitate. Întreaga intrigă, presărată de travesti-uri, imbroglio, qui-pro-quo, «tehnici» tipice Commediei dell’Arte, conduce în final spre triumful iubirii tinerilor frumoşi, simpatici, a dragostei fireşti”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!